Jump to content

łożysko tylnego mostu type R


kraftpol
 Share

Recommended Posts

Mam problem z łożyskiem tylnego mostu.

Podczas jazdy myślałem,ze to łożysko koła szumi,ale po podniesieniu auta na podnośnik i rozpędzaniu na 5 biegu,chrobot wydobywa sie wyraźnie z łożyska przy wale kardana.

Może ktoś wie,gdzie takie łożysko mógłbym kupic i czy jest dyży problem z jego wymianą?

Dziękuję za odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

Temat przerabiałem w Forku SG, mosty generalnie mamy bardzo podobne do 2008 roku, później nie wiem.

Na wale kardana z tyłu masz aż 3 łożyska, 2 stożkowe i jedno zwykłe... bez rozebrania raczej trudno będzie namierzyć które to dokładnie. Co do kupna samych łożysk, można dorwać zamienniki, przynajmniej do Forka. Mogę dać Tobie namiary na ludzi którzy mi most robili, będą pewnie wiedzieli jakiej firmy zamienniki i gdzie można dostać, ja niestety nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

Temat przerabiałem w Forku SG, mosty generalnie mamy bardzo podobne do 2008 roku, później nie wiem.

Na wale kardana z tyłu masz aż 3 łożyska, 2 stożkowe i jedno zwykłe... bez rozebrania raczej trudno będzie namierzyć które to dokładnie. Co do kupna samych łożysk, można dorwać zamienniki, przynajmniej do Forka. Mogę dać Tobie namiary na ludzi którzy mi most robili, będą pewnie wiedzieli jakiej firmy zamienniki i gdzie można dostać, ja niestety nie wiem.

 

Jeżeli łożyska w dyfrze są takie same jak w GT - mowa o tych co wchodzą półosie to kupujesz oznaczone 30208A SNR lub 30208 JR z SKF, generalnie znaczenia to nie ma bo wszystkie 30208 są takie same różnią się ostatnią literką producenta. Nawet FŁT kraśnik je produkuje. Ceny od 20 PLN do 70 za SNR, SKF. Ja ma w dyfrze SNR, w skrzyni SKF, a oryginale występuje Koyo.

 

Nie wiem tylko czy mimo tego że type R ma dyfer R180 to czy ma inne łożyska.

Link to comment
Share on other sites

Tam są z tego co pamiętam to dwa w tym jedno stożkowe i chyba znormalizowane więc ISO 3xxxx. Problemu nie ma ale musisz wyjąc dyfer i rozebrać go do zera. Łożysko jest osadzone na wałku, odkręcasz śrubę, wyjmujesz szperę i wysuwasz wałek. Roboty trochę jest bo trzeba zdemontować wał, wyjąć półosie a żeby to zrobić trzeba poluzować na dolnej śrubie całą zwrotnicę itd.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...