Skocz do zawartości

3.0 czy 3.6


ferster

Rekomendowane odpowiedzi

Moge sie wypowiedzieć jedynie co do 3.0 , którego miałem 3 lata i był to samochód kompletnie bez problemów. Silnik nie brał oleju, chodził jak przysłowiowe złoto. Ze spaleniem tez nie było koszmaru, chyba że auto uzywane było na bardzo krótkich dystansach. Gaz mi sie nie kalkulowal z względu na kosztowną regulację zaworów. Polecam watek o gazie w H6.

Co do 3.6 nie znam, ale podobno lepszy i mniej pali. Ostatnio jednak pokazał sie watek o braniu oleju.

 

Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie 3.0 uchodzi za bardziej trwaly... 3.6 jest elastyczniejszy (lepiej ciagnie na nizszych obrotach) i podobno troszke mniej pali

natomiast mozna przeczytac rozne dziwne historie o zatarciu 3.6 (dot. Tribek MY'08-09) czy tez o duzym zuzyciu oleju w 3.6

 

koszt regulacji zaworow jest jadnakowo duzy w obu silnikach (choc slyszalem tez o 3.0, ktore regulacji wymagaly dopiero po ok. 100 tys. km na LPG, sprawdzenie po ok. 50 tys. km nie pokazywalo potrzeby regulacji zaworow)

 

poza tym, regulacja zaworow przy LPG to tylko jeden aspekt, dochodzi tez wczesniejsze zuzycie sond, katalizatorow i rur ukladu wydechowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to nie jest tak, ze 3,6 to po prostu rozwiercone 3,0?

Jezeli tak, to ciensze scianki, a co za tym idzie, wieksza wrazliwosc na przegrzanie?

3.6 to faktycznie zupelnie inny silnik niz 3.0... chyba wiecej roznic niz wspolnych rzeczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...