Jump to content

pytanie o koło dwumasowe, Legacy 2.0 125 km 2000 r.


michal-555
 Share

Recommended Posts

Jestem właśnie w trakcie wymiany silnika i po wyjęciu okazało się, że w kole dwumasowym jest bardzo wyraźny luz osiowy około 2,5 cm. Czy to oznacza, że jest zużyte? A może tak ma być? Jeśli tak to czy można wsadzić jakieś zwykłe koło zamachowe do tego silnika? Jaki byłby koszt?

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest około 1cm , jeszcze nie szarpie ale czuć po dodaniu i odpuszczeniu gazu. Jak masz wszystko na wierzchu warto wymienić na jednomasowe plus nowe sprzęgło i będziesz miał spokój na długo. Koło zamachowe jednomasowe podejdzie od Forestera ll. Trzeba tylko wymienić śruby .Pozdrawiam.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

U mnie jest około 1cm , jeszcze nie szarpie ale czuć po dodaniu i odpuszczeniu gazu. Jak masz wszystko na wierzchu warto wymienić na jednomasowe plus nowe sprzęgło i będziesz miał spokój na długo.

 

powiedz co masz na mysli poprzez szarpanie po odpuszczeniu gazu? mi szarpie jak odpuszczam gaz bez wysprzeglania na biegu 1 i 2. Myslisz, ze to dwumasa? Czy jezeli bylaby to dwumasa to szarpaloby na kazdym biegu?

Orientujesz sie jakie sa koszta wymiany na jednomase + sprzeglo?

Link to comment
Share on other sites

Koło zamachowe jednomasowe podejdzie od Forestera ll. Trzeba tylko wymienić śruby .Pozdrawiam.

Od forestera II czyli tego produkowanego między 2002 - 2008 ? Możesz coś więcej napisać na ten temat? Domyślam się, że na pewno nie podpasuje koło od silnika 122 konie montowanego w foresterach I. Skąd wziąć te śruby? Jaki koszt takiego zestawu? Co do szarpania, to mi też szarpie przy odejmowaniu gazu, szczególnie przy wolnej jeździe w korku na 2, przy przyspieszaniu też nie ma super płynności, ale wydawało mi się, że może ten typ tak ma.
Link to comment
Share on other sites

powiedz co masz na mysli poprzez szarpanie po odpuszczeniu gazu?
Kamil u mnie przy dodaniu i zdjęciu nogi z gazu czuć takie szarpanie na każdym biegu i do tego słychać takie delikatne metaliczne stuknięcie. Jak wymieniałem łapę sprzęgła (pękła) to luz na dwumasie miał tak jak pisałem ok. 1cm. Koszt kompletnego używanego sprzęgła z Forka ll na alledrogo to chyba w granicach 300pln. Ale myślę , że lepiej kupić samo koło a sprzęgło kpl i łożysko nowe . Śruby na pewno są dostępne w ASO, albo kupić je razem z kołem.
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Koszt koła zam. sprzęgła kpl. śruby to ok 3k z oryginału i warto :) , oryginał to oryginał :)

Link to comment
Share on other sites

mi szarpie jak odpuszczam gaz bez wysprzeglania na biegu 1 i 2. Myslisz, ze to dwumasa? Czy jezeli bylaby to dwumasa to szarpaloby na kazdym biegu?

Orientujesz sie jakie sa koszta wymiany na jednomase + sprzeglo?

Objawy w moim legacy były podobne, na biegach wyższych nic nie szarpało. Dodatkowo na biegu jałowym słychać było "piszczenie".

Koszt wymiany na jednomasowe to w nieAso pod wawa jakieś ponad ~2,5 tyś nie pamiętam dokładnie. Stare koło dwumasowe można zabrać i sprzedać może kila dych bedzie.

Link to comment
Share on other sites

tedimy99: a co z łapą sprzęgła? Pewnie też jest inna. Szukam kogoś kto mógłby podać listę części, które należy zakupić do takiej konwersji, z dwumasy na zwykłe koło zamachowe.

Link to comment
Share on other sites

a co z łapą sprzęgła?
Łapa sprzęgła ta sama ale łożysko wyciskowe inne ponieważ dwumas jest grubszy i wszystko przesuwa się w stronę silnika po zmianie na jednomasowe, ale ponoć można podłożyć podkładkę pod podporę łapy i łożysko zostaje. Ale z drugiej strony jak nowe sprzęgło , to i łozysko warto wymienić i wtedy kupić odpowiednie. A co do części potrzebnych to tak jak Carfit napisał kompletne sprzęgło z łożyskiem , koło jednomasowe i śruby. Edited by tedimy99
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

tedimy99: a wiesz to na pewno czy tylko gdzieś słyszałeś? Chciałbym uniknąć problemów i waham się między kupnem używanej dwumasy z używanym sprzęgłem a nowym zwykłym sprzęgłem i używanym kołem zamachowym. Tarcza sprzęgła też musi być inna...

Edited by michal-555
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dzięki tedimy99. Nowe koło zamachowe i sprzęgło już zamontowane. Nie czuję żadnej różnicy, minimalnie na wolnych obrotach czuć lekkie wibracje, jak oprę łokieć przy szybie :) lecz jest to różnica nieistotna w stosunku do ogromnego wydatku jaki trzeba ponieść za taką pseudo wygodę (2,5 tys zł) Pewnie w modelach bez dwumasu wolne obroty były nieco wyższe i nie było tego wcale. Podsumowując wydatki, nowa tarcza sprzęgła LUK kosztowała 400 zł, łożysko ok. 150 zł, całe używane sprzęgło od forestera z kołem zamachowym 150 zł. Łącznie 700 zł. Jestem z tego faktu bardzo zadowolony, że pozbyłem się tego ustrojstwa.

Edited by michal-555
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Panowie jak to jest z tym kołem zamachowym

musi być koniecznie od forka 2,0 czy cosik innego też pasuje

mam półtora tygodnia na ustalenie taka kolejka do mechaniora mojego

nie wiem czy mam ten cholerny dwumas ale wolę być przygotowany żeby zrobić to raz i porządnie

sprzęgło będzie montowane nowe bo wymiękło mi łożysko oporowe

więc jedna robota mój silnik 2,0 - 125 km

jakie koło zamachowe konkretnie

chyba że ktoś z forumowiczów ma na zbyciu i da głowę że na pewno będzie pasować  to śmiało pisać propozycje

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...