michal-555 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Jestem właśnie w trakcie wymiany silnika i po wyjęciu okazało się, że w kole dwumasowym jest bardzo wyraźny luz osiowy około 2,5 cm. Czy to oznacza, że jest zużyte? A może tak ma być? Jeśli tak to czy można wsadzić jakieś zwykłe koło zamachowe do tego silnika? Jaki byłby koszt? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 U mnie jest około 1cm , jeszcze nie szarpie ale czuć po dodaniu i odpuszczeniu gazu. Jak masz wszystko na wierzchu warto wymienić na jednomasowe plus nowe sprzęgło i będziesz miał spokój na długo. Koło zamachowe jednomasowe podejdzie od Forestera ll. Trzeba tylko wymienić śruby .Pozdrawiam. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 U mnie jest około 1cm , jeszcze nie szarpie ale czuć po dodaniu i odpuszczeniu gazu. Jak masz wszystko na wierzchu warto wymienić na jednomasowe plus nowe sprzęgło i będziesz miał spokój na długo. powiedz co masz na mysli poprzez szarpanie po odpuszczeniu gazu? mi szarpie jak odpuszczam gaz bez wysprzeglania na biegu 1 i 2. Myslisz, ze to dwumasa? Czy jezeli bylaby to dwumasa to szarpaloby na kazdym biegu? Orientujesz sie jakie sa koszta wymiany na jednomase + sprzeglo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal-555 Opublikowano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Koło zamachowe jednomasowe podejdzie od Forestera ll. Trzeba tylko wymienić śruby .Pozdrawiam. Od forestera II czyli tego produkowanego między 2002 - 2008 ? Możesz coś więcej napisać na ten temat? Domyślam się, że na pewno nie podpasuje koło od silnika 122 konie montowanego w foresterach I. Skąd wziąć te śruby? Jaki koszt takiego zestawu? Co do szarpania, to mi też szarpie przy odejmowaniu gazu, szczególnie przy wolnej jeździe w korku na 2, przy przyspieszaniu też nie ma super płynności, ale wydawało mi się, że może ten typ tak ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 powiedz co masz na mysli poprzez szarpanie po odpuszczeniu gazu? Kamil u mnie przy dodaniu i zdjęciu nogi z gazu czuć takie szarpanie na każdym biegu i do tego słychać takie delikatne metaliczne stuknięcie. Jak wymieniałem łapę sprzęgła (pękła) to luz na dwumasie miał tak jak pisałem ok. 1cm. Koszt kompletnego używanego sprzęgła z Forka ll na alledrogo to chyba w granicach 300pln. Ale myślę , że lepiej kupić samo koło a sprzęgło kpl i łożysko nowe . Śruby na pewno są dostępne w ASO, albo kupić je razem z kołem. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Koszt koła zam. sprzęgła kpl. śruby to ok 3k z oryginału i warto , oryginał to oryginał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blade Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 mi szarpie jak odpuszczam gaz bez wysprzeglania na biegu 1 i 2. Myslisz, ze to dwumasa? Czy jezeli bylaby to dwumasa to szarpaloby na kazdym biegu? Orientujesz sie jakie sa koszta wymiany na jednomase + sprzeglo? Objawy w moim legacy były podobne, na biegach wyższych nic nie szarpało. Dodatkowo na biegu jałowym słychać było "piszczenie". Koszt wymiany na jednomasowe to w nieAso pod wawa jakieś ponad ~2,5 tyś nie pamiętam dokładnie. Stare koło dwumasowe można zabrać i sprzedać może kila dych bedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal-555 Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 tedimy99: a co z łapą sprzęgła? Pewnie też jest inna. Szukam kogoś kto mógłby podać listę części, które należy zakupić do takiej konwersji, z dwumasy na zwykłe koło zamachowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 (edytowane) a co z łapą sprzęgła? Łapa sprzęgła ta sama ale łożysko wyciskowe inne ponieważ dwumas jest grubszy i wszystko przesuwa się w stronę silnika po zmianie na jednomasowe, ale ponoć można podłożyć podkładkę pod podporę łapy i łożysko zostaje. Ale z drugiej strony jak nowe sprzęgło , to i łozysko warto wymienić i wtedy kupić odpowiednie. A co do części potrzebnych to tak jak Carfit napisał kompletne sprzęgło z łożyskiem , koło jednomasowe i śruby. Edytowane 15 Maja 2013 przez tedimy99 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal-555 Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 (edytowane) tedimy99: a wiesz to na pewno czy tylko gdzieś słyszałeś? Chciałbym uniknąć problemów i waham się między kupnem używanej dwumasy z używanym sprzęgłem a nowym zwykłym sprzęgłem i używanym kołem zamachowym. Tarcza sprzęgła też musi być inna... Edytowane 15 Maja 2013 przez michal-555 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal-555 Opublikowano 24 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 (edytowane) Dzięki tedimy99. Nowe koło zamachowe i sprzęgło już zamontowane. Nie czuję żadnej różnicy, minimalnie na wolnych obrotach czuć lekkie wibracje, jak oprę łokieć przy szybie lecz jest to różnica nieistotna w stosunku do ogromnego wydatku jaki trzeba ponieść za taką pseudo wygodę (2,5 tys zł) Pewnie w modelach bez dwumasu wolne obroty były nieco wyższe i nie było tego wcale. Podsumowując wydatki, nowa tarcza sprzęgła LUK kosztowała 400 zł, łożysko ok. 150 zł, całe używane sprzęgło od forestera z kołem zamachowym 150 zł. Łącznie 700 zł. Jestem z tego faktu bardzo zadowolony, że pozbyłem się tego ustrojstwa. Edytowane 26 Maja 2013 przez michal-555 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 dwumas nie jest dla wygody tylko zdzierania ogromnych ilości kasy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariuszsek Opublikowano 22 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2015 Panowie jak to jest z tym kołem zamachowym musi być koniecznie od forka 2,0 czy cosik innego też pasuje mam półtora tygodnia na ustalenie taka kolejka do mechaniora mojego nie wiem czy mam ten cholerny dwumas ale wolę być przygotowany żeby zrobić to raz i porządnie sprzęgło będzie montowane nowe bo wymiękło mi łożysko oporowe więc jedna robota mój silnik 2,0 - 125 km jakie koło zamachowe konkretnie chyba że ktoś z forumowiczów ma na zbyciu i da głowę że na pewno będzie pasować to śmiało pisać propozycje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się