Jump to content

Problem ze świecą


lordpix
 Share

Recommended Posts

Dzwonił do mnie mechanik. Ma problem z wykręceniem jednej świecy (Forek 2006 2,0 N/A).

Postraszył mnie, ze świeca może się ukręcić, trzeba będzie wyjąć silnik itp.

Na razie powiedziałem, żeby wstrzymał się z dalszymi próbami. Czy jest jakiś sposób na taką świecę? Wina ponoć bardziej po stronie gwinta (ale też może być podrdzewiała).

Przeglądałem forum, ale temat dość ciężki do wyśledzenia. Byłbym wdzięczny za jakieś porady.

:(

Link to comment
Share on other sites

pierwszy raz slysze zeby miala sie ukrecic, moze sie zlamac ceramiczna czesc ale ukrecic? glowica jest aluminiowa wiec raczej ciezko o korozje, znowu swiecy zardzewialej nie widzialem, mechanik to jakis dobry zaufany czlowiek?

Link to comment
Share on other sites

pierwszy raz slysze zeby miala sie ukrecic, moze sie zlamac ceramiczna czesc ale ukrecic? glowica jest aluminiowa wiec raczej ciezko o korozje,

chodzi o gwint w glowicy.

 

jak bedziesz odkrecal swiece na cieplym silniku lub "na chama" to mozesz uszkodzic gwint.

inna sprawa jest ze amelinum tez koroduje.

 

http://www.metale.pl/o_metalach.php?id=korozja&?w=&name=Korozja%20aluminium

Link to comment
Share on other sites

Mechanik serwisował naszą Imprezę i nie było problemów. Ktoś u niego robił już WRXa więc zna Subaru.

Użyłem określenia ukręcić, ale można to nazwać inaczej - jak kto woli. Wiadomo, świeca ma gwint więc różne rzeczy mogą się podziać.

Rozrząd i inne pierdoły właśnie są robione. Auto świeżo po zakupie, więc od razu pojechało na wymianę hamulców (jakiś mądry serwis założył nowe klocki na stare tarcze), rozrządu, płynów itp. Właśnie przy świecy powstał problem:/ Jutro podjadę i zobaczę o co dokładnie chodzi. Może nikt nigdy tej świecy nie ruszał i się zżyła z silnikiem na dobre:/

Na ciepłym na pewno nie jest wykręcał. Auto sobie stoi od paru dni i nie ma pośpiechu. Poza tym na ciepłym to wszystko się rozszerza więc chyba nic by nie poszło.

Ogólnie auto jest w bdb stanie, ale wszystkie zaciski itp co mogły pordzewieć to pordzewiały. Auto było którymś tam z kolei i na pewno dużo nie jeździło. Pewnie tu jest tez problem.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Witaj Jak poradziłeś sobie (Twój mechanik) z problemem wykręcenia świec. Mam taki sam problem z trzema świecami przy Foresterze 2006 2.5 USA + LPG. Jedna została wymieniona ale z trzema jest problem. Wykręcają się do pewnego momentu a później opór. Jeden z serwisów Subaru poddał się przy wykręcaniu świec z obawy że można wykręcić je razem z gwintem. Proszę o odpowiedź. Raj

Link to comment
Share on other sites

Jeśli świeca zżyła się z alu głowica to czasem jest cięzko to ruszyć aczkolwiek np. żarowe w dieslach wykręca sie własnie na gorącym a tam bardzo często świece stoja dęba

ja wiem ze teoria mówi by nie wykręcac na ciepłym ale praktyka często nie idzie z nie w parze :D

a ta "sprężynka" do naprawy gwintów to helicoil ;)

Link to comment
Share on other sites

W takim przypadku są dwa wyjścia:

1. Zostawić i jeździec.

2. Wykręcić. Czyli potraktować świece jakimś środkiem penetrującym i wykręcać pół obrotu w lewo i ćwierć w prawo, powinna wyjść, następnie dokładnie obejrzeć gwint na świecy czy niema opiłków jeśli są to głowica do regeneracji, jeśli nie to wkręcić nową dokręcając kluczem dynamometrycznym.

Z uszkodzonym gwintem poradzi sobie warsztat zajmujący się regeneracją głowic.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...