dub1 Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Witam, od ponad miesiąca jestem posiadaczem forka 2,5 w benzynie na wiaraku. Oczywiście radocha z jazdy ogromna, aż do chwili kiedy silnik zaczął wydawać dzwięki jakby ktoś wrzucił do środka komplet śrub i nakrętek. Ponad miesiąc bezawaryjnej jazdy! A auta szukałem 2 lata! życie.. Możecie zasugerować co sprawdzić ponieważ jestem z Opola i do ASO mam kawałek a dobre ASO w okolicy 150 km są zapracowane. Forek 2008 przebieg prawie 99kkm pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Sprawdzałeś oliwę regularnie ? Czyli co tankowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dub1 Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 no nie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekkkk Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Sprawdzałeś oliwę regularnie ? Czyli co tankowanie. Ale trzeba być pedantem no nie.. I masz rację. Raz w tygodniu wystarczy. Niestety takie dźwięki nie wróżą nic dobrego, ale sprawdź koła pasowe. U mnie w WRX jak usłyszałem dźwięk taki jak wyżej opisujesz, to zrobiłem się blady, a auto na lawecie powędrowało do serwisu, gdzie dokręcili mi koło od kompresora klimy, a następnie zaczęli się ze mnie śmiać bo nie pierwszy raz do nich tak spanikowany przyjeżdżałem Sprawdź jeszcze osłonę turbiny, niedokręcona też może brzęczeć. Oby to nie było nic więcej! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 nagraj dźwięk, może jakieś osłony wydechu się poluzowały. o ile nie pałowałeś na zimno, był olej w silniku (byle nie badziewny) i niza zabiłeś silnika na gorąco, to raczej nie powinno się jemu nic stać. Stan oleju trzeba sprawdzać do tankowanie szczególnie w 2.5T Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAF Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Miałem podobnie. W moim przypadku pierwsze sugestie na sucho były jak wyżej. Niesety okazało się, że to turbina dochodziła swoich dni, a dokładniej wirnik miał luzy i ocierał się o ścianki. Przy okazji zaczęła znikać oliwa, która szła w turbinę. Po wymianie na nową potforek ozdrowiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viking1232 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 sprawdz oslony wydechu pod silnikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 nagraj dźwięk, może jakieś osłony wydechu się poluzowały. o ile nie pałowałeś na zimno, był olej w silniku (byle nie badziewny) i niza zabiłeś silnika na gorąco, to raczej nie powinno się jemu nic stać. Stan oleju trzeba sprawdzać do tankowanie szczególnie w 2.5T Pozdrawiam A jaki olej polecasz do 2.5 xt? Robie za kilka dni pozakupowy przeglad i wymieniam wszystkie plyny. W zakladzie zaproponowali mi motul albo midland. Mowili ze sa bardzo podobne i dobre. A wracajac do tematu, jak kupowalem forka to fachowiec pokazal mi jedna oslone pod silnikiem (chyba wydechu) ktora trzyma sie na jednej srubie i jak troche skoroduje przy tej srubie to brzeczy i straszy kierownika powazna awaria . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Hej, u mnie po powrocie z Rumunii (w trakcie już też dawało się to we znaki) miałem podobne objawy akustyczne, szczególnie przy rusznaiu w okolicy 1700-1800 obr. Normalnie jakby mi ktoś wrzucił gwoździe, tyle że dźwięk dochodził z okolic skrzyni biegów/silnika. Okazało się, że to kamienie, które dostały się pod osłonę termiczną wydechu (swoją drogą osłona termiczna też hałasuje, bo trochę oberwała). Dźwięk straszliwie "drogi" w odsłuchu, a tak naprawdę pierdoła. Niestety żeby dokładnie to usunąć to trzeba zdemontować wydech, jednak sytuacja już i tak mocno się poprawi jak zajrzysz pod autko i ręcznie coś wydłubiesz (o ile to to, czego Tobie życzę). Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WASYL Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 A jaki olej polecasz do 2.5 xt Sprawdź tutaj: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/7137-olej-do-subaru-ktory-wybrac-jak-czesto-sprawdzac-poziom/ Jak już przebrniesz, to podziel się co wybrałeś. dub1 przykra sprawa. Oby to jakaś pierdoła była - jakaś osłona itp. Jak bym sprawdził jeszcze rozrząd. W innej furze miałem podobnie - coś mi dzwoniło. W porę podjechałem do warsztatu. Na pewno nie lekceważ tego i jak nie możesz do ASO, to jedź do innego zaprzyjaźnionego warsztatu, coby ktoś go osłuchał. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dub1 Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 i się wyjaśniło... znalazłem warsztat, i prawdopodobnie panewki a co jeszcze to zobaczymy po wyjęciu silnika. Ale nie ma tego złego bo za 6kkm czekała mnie wymiana rozrządu, a tak będzie wymnieniony przy okazji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 i się wyjaśniło... znalazłem warsztat, i prawdopodobnie panewki a co jeszcze to zobaczymy po wyjęciu silnika. Ale nie ma tego złego bo za 6kkm czekała mnie wymiana rozrządu, a tak będzie wymnieniony przy okazji Chciałbym mieć takie optymistyczne podejście: rozrząd robiony przy okazji panewek Panewki + ewentualnie robienie wału to z 5k PLN. W sumie to chyba jeden z pierwszych przypadków na Forum, że padły w 2.5T nie modyfikowanym. Zrób tylko w ogarniającym warsztacie a nie po taniości. No i zapisz sobie na klapce wlewu paliwa aby za każdym tankowaniem sprawdzać olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 A jaki olej polecasz do 2.5 xt Sprawdź tutaj: http://www.forum.sub...rawdzac-poziom/ Jak już przebrniesz, to podziel się co wybrałeś. pzdr jak to przeczytalem to juz zapomnialem jaki to ma byc olej.......... RoadRunner, Co do oleju to jesli nie swieci kontrolka to nie powinno byc ok? Jesli nie to jak juz sprawdzac co chwile to ile powinno byc minimum? A moze chodzi o cos innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Co do oleju to jesli nie swieci kontrolka to nie powinno byc ok? Jesli nie to jak juz sprawdzac co chwile to ile powinno byc minimum? A moze chodzi o cos innego? Nie wiem kiedy dokładnie świeci się kontrolka, ale na pewno jak się zaświeci to jest dużo za mało oleju. Sprawdzaj co tankowanie i trzymaj olej między połową a maxem. Między minium a maximum jest litr więc będziesz w stanie oszacować ile trzeba dolać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dub1 Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 z tym rozrządem to taki ponury żart... w serwisie mówili o korbowodzie, zaworach - to ocenią po wyjęciu silnika a sumy jakie podawali były pięciocyfrowe. Warsztat ogarnia ciekawe samochody, na parkingu dwa evo i trzy imprezy w tym dwie sti a w warsztacie przygotowywaki jakąś rajdówkę. Firma się nie reklamuje, telefon dostałem z polecenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 W 4 wiatrakach mówią że panewki zdarzają się także w 2.5t Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 (edytowane) dub1, wspolczuje :/ Edytowane 15 Maja 2013 przez KamilP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Kurcze, ale aby kwota była powyżej 10k to naprawdę musi być grubo. Ja za 4x panewki ze Spec C + 4 tłoki nadwymiar zapłaciłem 6k z hakiem w znanym forumowym nie-Aso Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DAF Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 (edytowane) Co do oleju to jesli nie swieci kontrolka to nie powinno byc ok? Jesli nie to jak juz sprawdzac co chwile to ile powinno byc minimum? A moze chodzi o cos innego? Mówią, że w potforku 2.5XT święcąca czerwona lampka oleju pokazuje, że czas wymienić silnik. Czyli mówiąc prosto jak się zaświeci to jest już po ptokach, za późno. Edytowane 15 Maja 2013 przez DAF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 ok, ok to musze zwrocic na ten drobiazg uwage Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 i się wyjaśniło... znalazłem warsztat, i prawdopodobnie panewki a co jeszcze to zobaczymy po wyjęciu silnika. Ale nie ma tego złego bo za 6kkm czekała mnie wymiana rozrządu, a tak będzie wymnieniony przy okazji mało kto umie to złożyć, aby długo działało. Trzaba mieć sprzet i doświadczenie. Zdecydowanie polecam NS. Aso w gdańsku się tego nie podejmuje, bo bez specjalistycznego sprzętu to trzeba liczyć na szczęście. co do oleju, ciężki temat, obecnie jeżdżę na x-max 0w40 (i taki zostanie) ale inne markowe dadzą radę jak cfs 5w30.5w40 300v 5w30,5w40 pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Trzaba mieć sprzet i doświadczenie. Zdecydowanie polecam NS. Co to jest to NS? Bo nie potrafię skrótu rozszyfrować, a może się przydać kiedyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Przypominam, że na forum polecamy sobie ASO. wszelkie inne wymiany myśli proszę na PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Ja od 100kkm jeżdżę na Mobil 1 5w50 oliwę sprawdzam co tankowanie i wszystko działa NS = Nowy Sącz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się