Jump to content

Przednie lampy "US-spec" i badanie techniczne do dowodu


EL-Marcin
 Share

Recommended Posts

Witajcie

Ponieważ sporo tu w klubie aut zza wielkiej wody, mam pytanie do ich właścicieli: Czy na przeglądzie okresowym diagnosta nie czepia się, że światła mijania świecą wam symetrycznie, a więc nie zgodnie z polskimi przepisami?

Jak sobie z tym problemem radzicie?

Link to comment
Share on other sites

możesz też pożyczyć na przegląd lampy od kolegi ;-)

He he - na to nie wpadłem! :) Na szczęście mam trzech kumpli z wersją europejską. Czyli jak dla mnie problem rozwiązany :yahoo:

Link to comment
Share on other sites

Jak sobie z tym problemem radzicie?

 

Ja na ten przykład od razu wymieniłem na europejskie. Nie wiem czy to kwestia żarówek, jakie były w lampach US (jakieś tjuninkowe, niebieskie), czy czegoś innego, ale europejskie świecą bez porównania lepiej.

Link to comment
Share on other sites

Tak się dziwnie złożyło, że przez pewien czas miałem zamontowane równolegle dwie lampy: prawa była oryginalna, EU, lewa US. No i wydawało mi się, że różnica w ich świeceniu jest niewielka (chodzi o kwestię światło/cień). Ponieważ mam możliwość korzystania z urządzeń na stacji diagnostycznej sprawdziłem to sobie na przyrządach: nawet ori lampy EU nie mają wielkiej strefy asymetrycznej - łatwo to zauważyć podjeżdżając do ściany. Poza tym te symetryczne lampy US łatwo ustawić tak, by nie oślepiały, a oświetlały prawidłową przestrzeń przed pojazdem.

Podsumowując: większość diagnostów się nie przyczepi.

Jak wsadziłem morrety, to pierwsze, co mi się rzuciło w oczy, to piękna linia światło/cień z wyraźnie zaznaczoną strefą asymetryczną.

 

możesz też pożyczyć na przegląd lampy od kolegi ;-)

I to jest największa trudność z lampami US - mają żarówki typu HB5, które mają kompletnie inne wtyczki niż H4.

Edited by Qba25
Link to comment
Share on other sites

Ewentualnie będę potrzebował "oczy" do Forestera I. Co ciekawe wg instrukcji obsługi znalezionej w necie, jest tam klasyczna żarówka H4 (55/60W)

Możliwe, ja pisałem wg własnego doświadczenia ze światłami z buga...

Link to comment
Share on other sites

Wg info jakie mi przekazali na dwoch roznych sprawdzeniach to oryginalne lampy do Forka II US po ustawieniu swieca asymetrycznie zgodnie z naszymi normami.

Tj swieca asymetrycznie ale.. i tu nie pamietam, schodkowo/skokowo (ale w normach)? (za nic sobie nie przypomne co powiedzieli.... :mellow: )

 

Osobno sprawa jest homologacja lampy....

 

pozdr

P

Link to comment
Share on other sites

Tylne przeciwmgielne łatwo można wyrzeźbić w tylnej klapie - trzeba tylko pokombinwać z gniazdem żarówki 21W, i dobrać sie do wiązki idącej do klapy.

Jeśli kupię Forka I - tak właśnie zrobię. Nie podobają mi się dodatkowe lampy podwieszane pod zderzakiem, nie mówiąc o możliwości urawnia jej w terenie

Link to comment
Share on other sites

Kwestia gustu, mnie ta prostokatna lampa przy bryle Forestera nie razi... :)

W Forku II mozna w miejsce dodatkowych stopow/postojowych (na US sa zdublowane) ale w Forku I bylo chyba w zderzaku...

 

pzdr

P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...