Skocz do zawartości

Keratronik dodatkowe zabezpieczenie do ubezpieczenia.


aigle

Rekomendowane odpowiedzi

Chm.. jak widać wątek się wydłuża, a odpowiedzi od kompetentnego - Dyrekcji czy Keratronik- nadal nie ma.

Może to znaczyć, że ta nie jest wcale prosta i jednoznaczna - to sparwia, że moje wątpliwości zaczynają zmieniać w obawy tzn.:

  • czy ISR jako dodatkowe wymagane przez ubezpieczyciela zabezpieczenie samochodu działa poza granicami RP;
  • jak poza granicami RP działa to zabezpieczenie;
  • odpowiedź na pytania powyżej zweryfikuje konieczność wyposażenia samochodu dodatkowo w alarm aby otrzymać odszkodowanie w przypadku kradzieży poza granicami Polski

Przyznam, że w zwiazku z zplanowanym zakupem Subaru u dealera w kraju rozwianie wątpliwości w tej kwestji jest dla mnie bardzo istotne. Jestem zdziwiony, że pomimo obligatoryjnego instalowania systemu od kilku lat odpowiedź na powyższe pytania okazuje się być trudna, wymagająca ponad tygodnia namysłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 238
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • czy ISR jako dodatkowe wymagane przez ubezpieczyciela zabezpieczenie samochodu działa poza granicami RP;
  • jak poza granicami RP działa to zabezpieczenie;
  • odpowiedź na pytania powyżej zweryfikuje konieczność wyposażenia samochodu dodatkowo w alarm aby otrzymać odszkodowanie w przypadku kradzieży poza granicami Polski

Poza granicami RP działa współpracując z europejskim systemem eCall, który nie działa :biglol: ...podobno ma obowiązkowo działać od 2015 roku. Więc będąc np. we Francji, podczas nieszczęśliwego zdarzenia drogowego, można co najwyżej użyć ręcznego wezwania pomocy. Ale jaka jest przewaga ISR nad zadzwonieniem z telefonu to nie wiem :wacko: ... może producent wyjaśni.

 

A propos kradzieży i traktowania jako drugiego zabezpieczenia, mam ogromne wątpliwości, czy w razie "W" ubezpieczyciel nie zgłosi zastrzeżeń. A przyczyna jest prosta, ISR w swej funkcjonalności jest systemem ratunkowym a nie monitorującym. W systemach monitorujących zapisywany jest w centrali ślad przemieszcanie się pojazdu, więc można odtworzyć ostatnią zarejestrowaną pozycję pojazdu. Natomiast w ISR nic takiego nie ma miejsca. Obym się mylił...ale strzeżonego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W systemach monitorujących zapisywany jest w centrali ślad przemieszcanie się pojazdu, więc można odtworzyć ostatnią zarejestrowaną pozycję pojazdu. Natomiast w ISR nic takiego nie ma miejsca.

I dobrze, centrala monitoringu poznaje pozycję samochodu dopiero w momencie wystąpienia określonego zdarzenia i tak ma być B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W systemach monitorujących zapisywany jest w centrali ślad przemieszczania się pojazdu, więc można odtworzyć ostatnią zarejestrowaną pozycję pojazdu. Natomiast w ISR nic takiego nie ma miejsca.

I dobrze, centrala monitoringu poznaje pozycję samochodu dopiero w momencie wystąpienia określonego zdarzenia i tak ma być B)

Zagłuszacze sygnałów radiowych są ogólnie dostępne, a auta za 100+ tyś. PLN kradnie fachowiec, więc pasywne monitorowanie pojazdu (jak w przypadku ISR) może nic pomóc, gdyż nie będzie zdarzenia. Natomiast w przypadku monitorowania aktywnego, brak sygnału lokalizacyjnego z pojazdu pozwala podjąć interwencję (telefon do właściciela/kierowcy, informacja do Policji a następnie informacja do patroli o kradzieży w określonym rejonie). Tutaj nie chodzi nawet o fakt, czy będzie ona skuteczna czy nie, lecz o to, że ubezpieczyciel nie będzie miał możliwości uchylić się od odpowiedzialności.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie chodzi nawet o fakt, czy będzie ona skuteczna czy nie, lecz o to, że ubezpieczyciel nie będzie miał możliwości uchylić się od odpowiedzialności.

Wydaje mi się, że jeśli ubezpieczyciel zna i honoruje system ISR to nie ma podstaw do uchylania się.

Keratronik w ulotce o ISR podaje:

Możliwość uzyskania korzystnych zniżek ubezpieczeniowych

zakładam więc, że ma podstawy do zamieszczenia takiej informacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jeśli ubezpieczyciel zna i honoruje system ISR to nie ma podstaw do uchylania się.

Pełna zgoda !

 

Mój ubezpieczyciel nie zna, daje zniżki...ale nie wiem czy honoruje ;) ... na szczęście nie miałem potrzeby sprawdzać. Ostatecznie i tak musiałem zmienić to zabezpieczenie na inne.

 

Fajnie gdyby Keratronic opublikował oficjalny dokument z listą ubezpieczycieli, którzy taki system honorują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój ubezpieczyciel nie zna, daje zniżki...ale nie wiem czy honoruje

W sumie to ja też nie wiem, ale chcieli umowę z Keratronikiem, dostali, dali zniżkę... to rozumiem że honorują :)

 

Fajnie gdyby Keratronic opublikował oficjalny dokument z listą ubezpieczycieli, którzy taki system honorują.

To jest myśl, do listy dobrze by było jeszcze dołączyć pisma ubezpieczycieli potwierdzające ten fakt i możemy spać spokojnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy!!!!

 

To nie tak, fakt że za coś udziela zniżki to jedno, a zabezpieczenie przeciwkradzieżowe wymagane do wypłaty odszkodowania za kradzież to drugie. Zniżkę możecie dostać np. za ISR, datę rodzenia, czerwony kolor pojazdu, marketingową itp. itd., ale to wcale nie oznacza, że czerwone auto ma ten walor, że z racji swego koloru choć ma zniżkę, to jest ten kolor również traktowany jako zabezpieczenie przeciwkradzieżowe. Ponadto, cały czas podtrzymuje zdanie, że nawet na terenie RP system ISR może nie być uznany jako zabezpieczenie przeciwkradzieżowe w myśl danych owu i kombinacja immobiliser + ISR, dla auta powyżej np. 100.000 zł może nie być wystarczająca. Wszystko jest w Waszych umowach ubezpieczenia :)

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co z tym keyless sie dzieje, a właściwie z alarmem w połączeniu z keyless ?

 

Jutro jadę na wstawienie alarmu, zobaczymy jak będzie z tym alarmem.

 

 

Niekiedy keyless się zawiesza (lub wyczerpie się bateryjka w pilocie) i jak jest aktywny alarm nie można odpalić samochodu - alarm w moim przypadku nie ma awaryjnego wyłącznika, tak samo otwarcie drzwi z kluczyka go nie dezaktywuje. Zdaje się że otworzenie bagażnika z pilota nie wyłącza alarmu, ale to muszę sprawdzić.

 

Rozumiem. Jak jest u Was z uzbrojeniem alarmu ? Czy alarm mozna uzbroic/rozbroic przyciskiem otwierjacym przy klamce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RP system ISR może nie być uznany jako zabezpieczenie przeciwkradzieżowe w myśl danych owu

 

 

w moim przypadku jest uznany jako "satelitarny system monitorowania pojazdu" i dostaję za to 10% zniżki ( ubezpieczalnia Raiffeisen leasing ). Nie ma słowy o "systemie antykradzieżowym". Widocznie dla ubezpieczalni system monitorowania ISR ( lub inny ) jest równie skuteczny jak alarm.

 

Niekiedy keyless się zawiesza

 

śmiem twierdzić, że problem leży w współpracy ( synchronizacji ) Keyless i autoalarm a nie awarii Keyless.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RP system ISR może nie być uznany jako zabezpieczenie przeciwkradzieżowe w myśl danych owu

 

 

w moim przypadku jest uznany jako "satelitarny system monitorowania pojazdu" i dostaję za to 10% zniżki ( ubezpieczalnia Raiffeisen leasing ). Nie ma słowy o "systemie antykradzieżowym". Widocznie dla ubezpieczalni system monitorowania ISR ( lub inny ) jest równie skuteczny jak alarm.

 

Niekiedy keyless się zawiesza

 

śmiem twierdzić, że problem leży w współpracy ( synchronizacji ) Keyless i autoalarm a nie awarii Keyless.

 

dokładnie o to chodzi, a właściwie o poprawne dekodowanie ramek CAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

dokładnie o to chodzi, a właściwie o poprawne dekodowanie ramek CAN.

 

Możliwe, niestety nie popsuło się tak aby podjechać do serwisu :). Jak na razie miałem że 3 takie incydenty udało się odwiesić (tzn. samo przeszło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale my rozmawiamy o całkiem innej kwestii.

Mianowicie czy ISR ( monitorowanie w przypadku kradzieży ) działa poza granicami naszego kraju. Jeżeli działa to nie ma sprawy ponieważ są spełnione warunki ubezpieczenia odnośnie drugiego zabezpieczenia antykradzieżowego. Jeżeli nie działa to d..a blada ponieważ nie mamy AC poza Polską.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już kilkakrotnie próbowałem pisać w tym wątku, niestety wielu z Was myli wiele pojęć, jako przykład niech służy Kolega Adam 12, cytat:

"ubezpieczalnia Raiffeisen leasing" - otóż nie ma takiej "ubezpieczalni" i jak sama nazwa wskazuje jest to firma leasingowa.

a problem dotyczy zarówno kraju jak i zagranicy, ponadto dwóch różnych systemów monitorowania jakimi są ISR i ISR2 i oprócz tego różnych owu w różnych firmach a nawet w ramach tej samej, są ponadto różne zapisy niestandardowe indywidualnie i grupowo (flotowo) negocjowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Państwo: najnowszy wzór umowy w paragrafie 1 stanowi:

 

Rejon działania – terytorium na którym Zleceniobiorca świadczy usługi na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (RP).

 

W poprzednich umowach tego nie było, należy sprawdzić jakie umowy Państwo zawarliście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"ubezpieczalnia Raiffeisen leasing" - otóż nie ma takiej "ubezpieczalni" i

 

słuszna uwaga. Powinno brzmieć "ubezpieczalnia mająca mowę ramową z raiffeisen leasing bank". Zastosowałem jakże popularny skrót myślowy. Przecież wiadomo, że nie chodziło i o konkretną ubezpieczalnie.

O tyle jest to ważne, że większość firm leasingowych bardzo dokładnie sprawdza zakres i warunki ochrony AC.

 

problem dotyczy zarówno kraju

 

w moim przypadku sprawdzałem tą kwestię i ISR2 jest honorowany. Ubezpieczenie AC od kradzieży w UE też obejmuje ale.... muszą być spełnione warunki umowy czyli ISR2 musi działać również za granicą.

 

 

dwóch różnych systemów monitorowania jakimi są ISR i ISR2

 

w poprzednim OBK miałem ISR i też był honorowany. Ta sama firma leasingowa ale inna ubezpieczalnia.

 

Szanowni Państwo: najnowszy wzór umowy w paragrafie 1 stanowi:

 

Rejon działania – terytorium na którym Zleceniobiorca świadczy usługi na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (RP).

 

W poprzednich umowach tego nie było, należy sprawdzić jakie umowy Państwo zawarliście.

 

żeby było ciekawiej to pierwotnie umowa o świadczeniu usług jest zawierana przez Keratronik i SIP. Ja, jako przejmujący umowę po pierwszym roku użytkowania otrzymałem tylko aneks do tej umowy zmieniający zleceniodawcę. Z tego co pamiętam to w dokumentach do auta nie ma pierwotnej umowy Keratronik - SIP ale mogą być ogólne warunki.

 

W każdym razie sprawa się wyjaśniła. ISR działa tylko w Polsce i nie ma co liczyć na AC przy kradzieży za granicą.

 

 

PS. W aneksie do umowy nie ma określenia IRS1, 2 czy 10. Jest tylko ISR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zleceniobiorca świadczy usługi na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej (RP).

Jeśli ISR faktycznie nie działa za granicą, to nie chciałbym być w skórze tego kto zdecydował w Keratroniku o zmianie warunków umowy i nie zadbał o ich akceptację przez klientów :rolleyes: Ja w każdym razie nie mam tego w umowie i jeśli ukradną mi pojazd za granicą, a ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania to ściągnę je sobie z nawiązką z Keratronika za niewywiązanie się z umowy :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest wymagane dodatkowe zabezpieczenie

Mnie akurat nie chodzi o dodatkowe zabezpieczenie, a deklarację posiadania systemu lokalizacji i powiadamiania działającego w obszarze nie mniejszym niż zakres terytorialny przyjęty w ubezpieczeniu autocasco. Jeśli więc zginie mi auto za granicą, a ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania dlatego, że okłamałem go, iż posiadam taki system i do tego wyłudziłem zniżkę, to mój prawnik, znajdę sobie jakiegoś bystrzachę ;) zapuka do Keratronika po stosowne odszkodowanie.

 

W związku z powyższym nieśmiało sugerowałbym szefostwu Keratronika, aby aktywowali (o ile naprawdę nie działa) jak najszybciej ISR za granicą. Może dołożą trochę do transmisji danych, ale i tak taniej to wyjdzie niż odszkodowania. Sugestia włączenia dotyczy oczywiście tych klientów którzy nie mają w umowie określonego regionu działania usługi i tak jak ja podpisywali aneksy w których jeden z artykułów brzmiał: "Pozostałe postanowienia umowy pozostają bez zmian" :idea:

 

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, nie przesadzajcie - przy samochodach o jakich rozmawiamy (zazwyczaj +100k) dodatkowy koszt założenia alarmu to kilkaset złotych. Jasne, że każdy wolałbym to wydać na coś fajniejszego, ale moim zdaniem warto te pieniądze wydać i mieć święty (a przynajmniej "świętszy") spokój...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, nie przesadzajcie - przy samochodach o jakich rozmawiamy (zazwyczaj +100k) dodatkowy koszt założenia alarmu to kilkaset złotych. Jasne, że każdy wolałbym to wydać na coś fajniejszego, ale moim zdaniem warto te pieniądze wydać i mieć święty (a przynajmniej "świętszy") spokój...

 

Nie chodzi tylko o względy ekonomiczne, bardziej o to że niefabryczne alarmy mogą sprawiać kłopoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...