Skocz do zawartości

Klimatyzacja grzeje na postoju - Forester 2.0XT 2003


pire

Rekomendowane odpowiedzi

w trybie "auto" zostaje zamkniety obieg powietrza i klima chlodzi chlodne powietrze wewnatrz kabiny.

 

jak otworzysz obieg, czyli dmuchawa zasysa powietrze z zewnatrz to chlodzi cieple powietrze.

 

mam nadzieje, ze jasne jest to co napisalem.

 

Chyba nie, obieg nie zostaje zamkniety automatycznie. Nie swieci sie ta lampka od zamknietego obiegu, a poza tym czuc roznice jak w trybie auto zamkne obieg manualnie - znacznie chlodniejsze powietrze zaczyna leciec.

Tak przynajmniej u mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w trybie "auto" zostaje zamkniety obieg powietrza i klima chlodzi chlodne powietrze wewnatrz kabiny. jak otworzysz obieg, czyli dmuchawa zasysa powietrze z zewnatrz to chlodzi cieple powietrze. mam nadzieje, ze jasne jest to co napisalem.

 

Sasza, to jak to jest? Auto = obieg zamknięty? Nie da sie ssać powietrza z zewnatrz ,gdy tak włączone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. dlaczego na gaz w systemie mowicie "czynnik"?

 

czynnik chlodzacy

 

No dobrze.

Dlaczego na gaz w systemie mowicie "czynnik chlodzacy"?

 

to co mi tam cieknie jest tłust i jakby zielone? Ale to chyba nie z chłodnicy bo mam nową.

Glikole sa jakby tluste i ten kolor... (jakiego coloru masz plyn w chlodnicy)

Wytrzyj dokladnie, zobacz czy "przybywa".

 

A najlepiej to podlaczyc "zegary" i sprawdzic cisnenie..

 

PS. aaaa, te cudenka do wykrywania przeciekow sa florescencyjne i wlasnie zielone.... ktos to juz probowal naprawiac?

Edytowane przez TyrTyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie, obieg nie zostaje zamkniety automatycznie
Sasza, to jak to jest? Auto = obieg zamknięty? Nie da sie ssać powietrza z zewnatrz ,gdy tak włączone?

 

da sie ale tryb AUTO zamyka obieg na chwile zeby bardziej schlodzic powietrze wewnatrz kabiny i ustabilizowac temperature.

obieg sie pozniej sam otwiera, tak samo sterowanie nawiewami odbywa sie samoczynnie, zaleznie jaka jest ustawiona temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co mi tam cieknie jest tłust i jakby zielone? Ale to chyba nie z chłodnicy bo mam nową.

 

Jak jest tłuste i zielonkawe czy tam kontrastowo zielone to masz w tym miejscu nieszczelny układ klimatyzacji.

Edytowane przez cianbo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego na gaz w systemie mowicie "czynnik chlodzacy"?

 

Moze powinienem byl napisac chlodniczy :

http://pl.wikipedia.org/wiki/Czynnik_ch%C5%82odniczy

 

da sie ale tryb AUTO zamyka obieg na chwile zeby bardziej schlodzic powietrze wewnatrz kabiny i ustabilizowac temperature. obieg sie pozniej sam otwiera, tak samo sterowanie nawiewami odbywa sie samoczynnie, zaleznie jaka jest ustawiona temperatura.

 

I tak bez poinformowania? Moze byc ze na poczatku tak jest, nie sprawdzalem. Pozdr

Edytowane przez owad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego na gaz w systemie mowicie "czynnik chlodzacy"?

 

Moze powinienem byl napisac chlodniczy :

http://pl.wikipedia....nnik_chłodniczy

 

 

 

"czynnik chlodzacy" czy "chlodniczy" to dla mnie nowomowa.

Tam jest gaz, a nie jakis czynnik.

 

jak sobie do napitku sypiesz lod, to co mowisz, czynnik, czy ..........

 

OK, zwykle sie, (ja tak robie) leje trunek do lodu....... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...miałem ten sam objaw, tylko dodatkowo jeszcze rosła mi temperatura chłodziwa i wskazówka wędrowała pod czerwone pole. A i sama klima była taka sobie (na postoju grzała). Winnym był wentylator od klimy (ten od strony kierowcy) - złącze nie kontaktowało. Wentylator klimy ma się załączać zawsze jak włączasz klimę (może później sobie w trakcie jazdy przestaje pracować jak zauważają koledzy, ale na biegu jałowym załącza się razem z kompresorem klimy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co mi tam cieknie jest tłust i jakby zielone? Ale to chyba nie z chłodnicy bo mam nową.

 

Jak jest tłuste i zielonkawe czy tam kontrastowo zielone to masz w tym miejscu nieszczelny układ klimatyzacji.

 

Pamiec ludzka jest zawodna.

Poszedlem wiec do garazu i specjalnie odpieczetowalem nowa butelke oleju do AC.

NIE jest zielony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co mi tam cieknie jest tłust i jakby zielone? Ale to chyba nie z chłodnicy bo mam nową.

 

Jak jest tłuste i zielonkawe czy tam kontrastowo zielone to masz w tym miejscu nieszczelny układ klimatyzacji.

 

Pamiec ludzka jest zawodna.

Poszedlem wiec do garazu i specjalnie odpieczetowalem nowa butelke oleju do AC.

NIE jest zielony.

 

Nie wiem jaki ma kolor olej do AC. Wiem za to, że jak jest wyciek z układu AC to w tym miejscu jest zielony tłusty osad.

Np. jak na tej fotce: http://images47.foto...3a743600241.jpg

Edytowane przez cianbo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej jest przezroczysty, chyba ze jest z barwnikiem to jest żółty lub właśnie zielonkawy i taki w ostatnim czasie w większości sie stosuje :-))

Chcesz mi powiedziec ze Subaru napelnia instalacje AC odrazu z barwnikiem do wykrywania przeciekow?

Od kiedy tak robia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos tu pisał o nowym aucie prosto z salonu ? przeciez to auto ma ok10 lat więc juz ktos kiedyś mogl tam cos grzebac

Nie mam pojęcia jak robi subaru ,częśc producentów daje barwnik od nowości ;)

Nie, nie pisal o nowym prosto z salonu.

Ale generalny ton wypowiedzi byl;

1) olej do AC jest zielony

and/or

2) w fabryce do instalacji dodaja barwnika

 

Ciesze sie ze ustalilismy fakty.

Olej do AC nie jest zielony i z definicji producenci samochodow nie dodaja barwnika.

 

Mozesz powiedzic ktorzy producenci dodaja barwnika w fabryce.

Edytowane przez TyrTyr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PAG 68 jest olejem hmm ok żóltym co w połaczeniu z r134 daje taka zielonkawa barwe

 

Nie chce mi sie tobie tłumaczyc bo widze ze bazujesz na jednej bańce oleju znalezionej w garażu :D ja mam tych baniej w pracy przynajmniej 5 róznych w zależności od układu i gdybym tego nie wiedział ,zwyczajnie bym nie pisał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PAG 68 jest olejem hmm ok żóltym co w połaczeniu z r134 daje taka zielonkawa barwe

 

Nie chce mi sie tobie tłumaczyc bo widze ze bazujesz na jednej bańce oleju znalezionej w garażu :D ja mam tych baniej w pracy przynajmniej 5 róznych w zależności od układu i gdybym tego nie wiedział ,zwyczajnie bym nie pisał ;)

 

No to ja sie teraz w podobnym tonie zapytam.

Jak mozesz widziec ze bazuje na jednej bance oleju znalezionej w garazu? Co?

 

Do ktorego kompresora z Subaru dajesz PAG 68? Jestes przekonany ze to odpowiedni olej?

 

Powinienes zweryfikowac swoje informacje. I w sprawie oleju do AC i w sprawie tego co ja mam w garazu.

No i coloru "czynnika chlodzacego". Tak na marginesie, naprawde uzywasz R-134?

 

Gdybym nie wiedzial, zwyczajnie bym nie pisal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...