pire Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Witam, Mam problem jak w temacie, kilmatyzacja automatyczna ustawiona na manual, maksymalne chłodzenie, podczas jazdy leci chłodne powietrze, mam wrażenie że nie do końca tak chłodne jak powinno, ale może to subiektywne wrażenie. Na postoju / w korku po krótkim czasie zaczyna lecieć letnie i dalej ciepłe powietrze. Co jakiś czas (kilkanaście sekund) załącza się na chwilę prawy wentylator chłodnicy (ten od strony pasażera), temperatura silnika utrzymuje się stabilnie w normie. Co może być przyczyną takiego zachowania ? Miał ktoś podobny problem ? Nigdzie jeszcze z tym nie byłem, nie chcę zaczynać od amatorów nabijaczy klimy , na forum nie znalazłem też podobnego wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 a pacjent to kto?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pire Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Jak w temacie Forester 2.0XT 2003 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 a , sorki jekos mi umknelo. Sprawdził bym układ chłodzenia bo często klima się wylacza jak jak chłodzenie nie wyrabia. Jeśli ustawiasz na 17 stopni to tym bardziej bedzie tak reagować. Zobacz czy sprzęgło klimy kreci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EL-Marcin Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 (edytowane) Jeśli z kratek leci coraz cieplejsze powietrze, to kompresor klimy sie odłącza. Bardzo łatwe do zdiagnozowania woltomierzem, choćby w gnieździe zapalnicznki (gdy pracuje kompresor, włączony jest elektromagnes na wale i ten elektromagnes "żre" dużo prądu, więc wywołuje spory spadek napięcia) Jeśli kompresor się odłącza, to czynnik chłodzący może mieć złe ciśnienie - za niskie lub za wysokie. Albo coś nie tak z przekaźnikiem zasilającym ów elektromagnes Tak jak napisał kolega powyżej - klima odłączy się, gdy temperatura płynu chłodzącego wzrośnie powyżej pewnej wartości Zacząłbym od sprawdzenia, czy na postoju / w korku, NAGLE rośnie Ci napięcie o około 0,5-1,0 V -> to sygnał, z kompresor się odłączył Edytowane 12 Maja 2013 przez EL-Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiGuS Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 sprawdz wentylat na chłodnicach .... musi nie wychladzac, rosnie ciśnienie w układzie co za tym idzie wylacza klima .. jak jedziesz chlodnica się chlodzi sama i w tedy działa ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzlo Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 jak wyżej ,w wysokich temp powinny chodzic oba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pire Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Sprawdził bym układ chłodzenia bo często klima się wylacza jak jak chłodzenie nie wyrabia. Jeśli ustawiasz na 17 stopni to tym bardziej bedzie tak reagować. Zobacz czy sprzęgło klimy kreci Wcześnie przy +40 w słońcu dawało radę, może nie ustawiałem na maxa, ale z kratek waliło lodem. Teraz przy +16 na zewnątrz i max na manualu początkowa leci chłodne, po minucie/kilku minutach leci letnie powietrze. Przy włączonej kilimie sprzęgło klimatyzacji jest cały czas zapięte i kręci być może ta wartość progowa nie została jeszcze przekroczona (jest zbyt zimno na zewnątrz), nie mam też pod ręką woltomierza. Zastanawia mnie praca tylko jednego wentylatora, działa tylko jeden, od strony pasażera, co prawda nie jest jakoś gorąco a wskaźnik temperatury jest cały czas stabilnie lekko poniżej środka, ale czy to normalne, że pracuje tylko jeden wentylator ? ( przy postoju załącza się okresowo na kilkanaście/kilkadziesiąt sekund . jak wyżej ,w wysokich temp powinny chodzic oba Może to nie są jeszcze te wysokie temperatury ? Sprawdzę przy najbliższym upale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiGuS Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 o tym mowie maja chodzic dwa wentylatory... albo czujnik cisnienia czynnika klimatyzacji poszedl i wylancza odrazu jak cisnienie rosnie ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pire Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 o tym mowie maja chodzic dwa wentylatory... albo czujnik cisnienia czynnika klimatyzacji poszedl i wylancza odrazu jak cisnienie rosnie ... Wentylator chodzi jeden (drugi do sprawdzenia), co do czujnika to mam wrażenie że nic się nie wyłącza, przy włączonej klimie sprężarka cały czas chodzi (tzn sprzęgło jest zapięte i kręci). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Mam dość podobne zjawisko, nie wiem czy to usterka czy TTTM. Pacjent identyczny, kilma auto/manual. Jadę czy stoję to dmucha ale zimne toto nie jest. Na dworze 18+, słońce sieci więc gorąco, a z kratek powiewa ale letni wietrzyk. Słychać syczenie klimy więc kompresor działa ale wolę okna i dach otworzyć niż raczyć się klimatyzowanym powietrzem bo wieje jak z zepsutej lodówki... Czy jak bym miał za mało czynnika to instalacja by kręciła, syczała, a z chłodzenia guzik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzlo Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Tak przy małej ilośći czynnika słychac takie delikatne syczenie z okolic deski a dokładniej przy zaworze rozpręznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 u mnie takie objawy byly skutkiem padnietej sprezarki klimy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Sprężarka jest ok, wszystkie moje auta syczą klimatyzacją Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szpilmar Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 A włączasz obieg zamknięty w kabinie?? Bo może pociąga ci ciepłe powietrze z zew.?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 Mialem podobne objawy, okazalo sie ze w ukladzie bylo 350gr czynnika zamiast 750gr. Poprostu z czasem go ubywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 No niby miałem niedawno łataną klimę i uzupełnili do pełna bo była pusta. Mam jeszcze jeden defekt, mianowicie coś trochę cieknie z takiego pionowego walca umiejscowionego na prawej krawędzi chłodnicy. Od dołu to coś jest spocone i to jest jakieś ustrojstwo od klimy, si? Możliwe że i gaz tamtędy umyka? Klimę używam w trybie auto więc i obieg jest zamknięty ale w aucie jest przewietrzone oknami. W obiegu otwartym jest tak samo słabo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Mam jeszcze jeden defekt, mianowicie coś trochę cieknie z takiego pionowego walca umiejscowionego na prawej krawędzi chłodnicy. Od dołu to coś jest spocone i to jest jakieś ustrojstwo od klimy, si? Możliwe że i gaz tamtędy umyka? Nie koniecznie defect. Z kazdej klimatyzacji "cieknie" ........ woda nie martw sie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Mam jeszcze jeden defekt, mianowicie coś trochę cieknie z takiego pionowego walca umiejscowionego na prawej krawędzi chłodnicy. Od dołu to coś jest spocone i to jest jakieś ustrojstwo od klimy, si? Możliwe że i gaz tamtędy umyka? Nie koniecznie defect. Z kazdej klimatyzacji "cieknie" ........ woda nie martw sie. Cieknie woda ..... Ale nie przy chłodnicy , tylko przy ścianie grodziowej po stronie pasażera , ten walec przy chłodnicy to osuszacz i nie może tam być żadnego wycieku , pewnie olej z ukladu wycieka i się poci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 7 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2013 Witam, Mam problem jak w temacie, kilmatyzacja automatyczna ustawiona na manual, maksymalne chłodzenie, podczas jazdy leci chłodne powietrze, mam wrażenie że nie do końca tak chłodne jak powinno, ale może to subiektywne wrażenie. Na postoju / w korku po krótkim czasie zaczyna lecieć letnie i dalej ciepłe powietrze. Co jakiś czas (kilkanaście sekund) załącza się na chwilę prawy wentylator chłodnicy (ten od strony pasażera), temperatura silnika utrzymuje się stabilnie w normie. Co może być przyczyną takiego zachowania ? Miał ktoś podobny problem ? za mało czynnika i nie chłodzi. wentylator ma sie włączać co jakiś czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 9 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2013 Mam jeszcze jeden defekt, mianowicie coś trochę cieknie z takiego pionowego walca umiejscowionego na prawej krawędzi chłodnicy. Od dołu to coś jest spocone i to jest jakieś ustrojstwo od klimy, si? Możliwe że i gaz tamtędy umyka? Nie koniecznie defect. Z kazdej klimatyzacji "cieknie" ........ woda nie martw sie. Cieknie woda ..... Ale nie przy chłodnicy , tylko przy ścianie grodziowej po stronie pasażera , ten walec przy chłodnicy to osuszacz i nie może tam być żadnego wycieku , pewnie olej z ukladu wycieka i się poci Nie tylko przy scianie ogniowej, i ten walec nie tylko spelnia role osuszacza. Jesli juz tak precyzyjnie ma byc Zapytajmy wiec czy spotnienie jest tluste czy nie. Oleju w systemie jest raczej za malo by dalo sie obserwowac tluste wycieki. Do tego gestosc nie taka..... PS. dlaczego na gaz w systemie mowicie "czynnik"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 PS. dlaczego na gaz w systemie mowicie "czynnik"? czynnik chlodzacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Balcerek Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 a jak chłodzi w trybie "auto"? u mnie jest tak, że w trybie "auto" powietrze leci chłodzniejsze niż w manualu kiedy pokrętło jest ustawione na maksymalne chłodzenie... nie jest to jakas wielka różnica, ale wyczuwalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 w trybie "auto" zostaje zamkniety obieg powietrza i klima chlodzi chlodne powietrze wewnatrz kabiny. jak otworzysz obieg, czyli dmuchawa zasysa powietrze z zewnatrz to chlodzi cieple powietrze. mam nadzieje, ze jasne jest to co napisalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Balcerek Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 jasne, wiem o tym ale na manualu z zamknietym obiegiem też jest ciut cieplejsze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się