Jump to content

Klimatyzacja grzeje na postoju - Forester 2.0XT 2003


pire
 Share

Recommended Posts

Witam,

Mam problem jak w temacie, kilmatyzacja automatyczna ustawiona na manual, maksymalne chłodzenie, podczas jazdy leci chłodne powietrze, mam wrażenie że nie do końca tak chłodne jak powinno, ale może to subiektywne wrażenie.

Na postoju / w korku po krótkim czasie zaczyna lecieć letnie i dalej ciepłe powietrze. Co jakiś czas (kilkanaście sekund) załącza się na chwilę prawy wentylator chłodnicy (ten od strony pasażera), temperatura silnika utrzymuje się stabilnie w normie.

 

Co może być przyczyną takiego zachowania ? Miał ktoś podobny problem ?

 

Nigdzie jeszcze z tym nie byłem, nie chcę zaczynać od amatorów nabijaczy klimy :) , na forum nie znalazłem też podobnego wątku.

Link to comment
Share on other sites

a , sorki jekos mi umknelo.

 

Sprawdził bym układ chłodzenia bo często klima się wylacza jak jak chłodzenie nie wyrabia. Jeśli ustawiasz na 17 stopni to tym bardziej bedzie tak reagować. Zobacz czy sprzęgło klimy kreci

Link to comment
Share on other sites

Jeśli z kratek leci coraz cieplejsze powietrze, to kompresor klimy sie odłącza. Bardzo łatwe do zdiagnozowania woltomierzem, choćby w gnieździe zapalnicznki (gdy pracuje kompresor, włączony jest elektromagnes na wale i ten elektromagnes "żre" dużo prądu, więc wywołuje spory spadek napięcia)

Jeśli kompresor się odłącza, to czynnik chłodzący może mieć złe ciśnienie - za niskie lub za wysokie.

Albo coś nie tak z przekaźnikiem zasilającym ów elektromagnes

Tak jak napisał kolega powyżej - klima odłączy się, gdy temperatura płynu chłodzącego wzrośnie powyżej pewnej wartości

 

Zacząłbym od sprawdzenia, czy na postoju / w korku, NAGLE rośnie Ci napięcie o około 0,5-1,0 V -> to sygnał, z kompresor się odłączył

Edited by EL-Marcin
Link to comment
Share on other sites

sprawdz wentylat na chłodnicach .... musi nie wychladzac, rosnie ciśnienie w układzie co za tym idzie wylacza klima .. jak jedziesz chlodnica się chlodzi sama i w tedy działa ...

Link to comment
Share on other sites

Sprawdził bym układ chłodzenia bo często klima się wylacza jak jak chłodzenie nie wyrabia. Jeśli ustawiasz na 17 stopni to tym bardziej bedzie tak reagować. Zobacz czy sprzęgło klimy kreci

 

Wcześnie przy +40 w słońcu dawało radę, może nie ustawiałem na maxa, ale z kratek waliło lodem. Teraz przy +16 na zewnątrz i max na manualu początkowa leci chłodne, po minucie/kilku minutach leci letnie powietrze.

 

Przy włączonej kilimie sprzęgło klimatyzacji jest cały czas zapięte i kręci być może ta wartość progowa nie została jeszcze przekroczona (jest zbyt zimno na zewnątrz), nie mam też pod ręką woltomierza.

 

Zastanawia mnie praca tylko jednego wentylatora, działa tylko jeden, od strony pasażera, co prawda nie jest jakoś gorąco a wskaźnik temperatury jest cały czas stabilnie lekko poniżej środka, ale czy to normalne, że pracuje tylko jeden wentylator ? ( przy postoju załącza się okresowo na kilkanaście/kilkadziesiąt sekund .

 

jak wyżej ,w wysokich temp powinny chodzic oba ;)

Może to nie są jeszcze te wysokie temperatury ? Sprawdzę przy najbliższym upale.

Link to comment
Share on other sites

o tym mowie maja chodzic dwa wentylatory... albo czujnik cisnienia czynnika klimatyzacji poszedl i wylancza odrazu jak cisnienie rosnie ...

Wentylator chodzi jeden (drugi do sprawdzenia), co do czujnika to mam wrażenie że nic się nie wyłącza, przy włączonej klimie sprężarka cały czas chodzi (tzn sprzęgło jest zapięte i kręci).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mam dość podobne zjawisko, nie wiem czy to usterka czy TTTM. Pacjent identyczny, kilma auto/manual. Jadę czy stoję to dmucha ale zimne toto nie jest. Na dworze 18+, słońce sieci więc gorąco, a z kratek powiewa ale letni wietrzyk. Słychać syczenie klimy więc kompresor działa ale wolę okna i dach otworzyć niż raczyć się klimatyzowanym powietrzem bo wieje jak z zepsutej lodówki... Czy jak bym miał za mało czynnika to instalacja by kręciła, syczała, a z chłodzenia guzik?

Link to comment
Share on other sites

No niby miałem niedawno łataną klimę i uzupełnili do pełna bo była pusta. Mam jeszcze jeden defekt, mianowicie coś trochę cieknie z takiego pionowego walca umiejscowionego na prawej krawędzi chłodnicy. Od dołu to coś jest spocone i to jest jakieś ustrojstwo od klimy, si? Możliwe że i gaz tamtędy umyka?

 

Klimę używam w trybie auto więc i obieg jest zamknięty ale w aucie jest przewietrzone oknami. W obiegu otwartym jest tak samo słabo.

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze jeden defekt, mianowicie coś trochę cieknie z takiego pionowego walca umiejscowionego na prawej krawędzi chłodnicy. Od dołu to coś jest spocone i to jest jakieś ustrojstwo od klimy, si? Możliwe że i gaz tamtędy umyka?

 

 

Nie koniecznie defect.

Z kazdej klimatyzacji "cieknie" ........ woda :) nie martw sie.

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze jeden defekt, mianowicie coś trochę cieknie z takiego pionowego walca umiejscowionego na prawej krawędzi chłodnicy. Od dołu to coś jest spocone i to jest jakieś ustrojstwo od klimy, si? Możliwe że i gaz tamtędy umyka?

 

 

Nie koniecznie defect.

Z kazdej klimatyzacji "cieknie" ........ woda :) nie martw sie.

 

Cieknie woda ..... Ale nie przy chłodnicy , tylko przy ścianie grodziowej po stronie pasażera , ten walec przy chłodnicy to osuszacz i nie może tam być żadnego wycieku , pewnie olej z ukladu wycieka i się poci

Link to comment
Share on other sites

Witam, Mam problem jak w temacie, kilmatyzacja automatyczna ustawiona na manual, maksymalne chłodzenie, podczas jazdy leci chłodne powietrze, mam wrażenie że nie do końca tak chłodne jak powinno, ale może to subiektywne wrażenie. Na postoju / w korku po krótkim czasie zaczyna lecieć letnie i dalej ciepłe powietrze. Co jakiś czas (kilkanaście sekund) załącza się na chwilę prawy wentylator chłodnicy (ten od strony pasażera), temperatura silnika utrzymuje się stabilnie w normie. Co może być przyczyną takiego zachowania ? Miał ktoś podobny problem ?

za mało czynnika i nie chłodzi.

wentylator ma sie włączać co jakiś czas.

Link to comment
Share on other sites

Mam jeszcze jeden defekt, mianowicie coś trochę cieknie z takiego pionowego walca umiejscowionego na prawej krawędzi chłodnicy. Od dołu to coś jest spocone i to jest jakieś ustrojstwo od klimy, si? Możliwe że i gaz tamtędy umyka?

 

 

Nie koniecznie defect.

Z kazdej klimatyzacji "cieknie" ........ woda :) nie martw sie.

 

Cieknie woda ..... Ale nie przy chłodnicy , tylko przy ścianie grodziowej po stronie pasażera , ten walec przy chłodnicy to osuszacz i nie może tam być żadnego wycieku , pewnie olej z ukladu wycieka i się poci

 

Nie tylko przy scianie ogniowej, i ten walec nie tylko spelnia role osuszacza. Jesli juz tak precyzyjnie ma byc :P

Zapytajmy wiec czy spotnienie jest tluste czy nie. Oleju w systemie jest raczej za malo by dalo sie obserwowac tluste wycieki.

Do tego gestosc nie taka.....

 

PS. dlaczego na gaz w systemie mowicie "czynnik"?

Link to comment
Share on other sites

a jak chłodzi w trybie "auto"? u mnie jest tak, że w trybie "auto" powietrze leci chłodzniejsze niż w manualu kiedy pokrętło jest ustawione na maksymalne chłodzenie...

nie jest to jakas wielka różnica, ale wyczuwalna.

Link to comment
Share on other sites

w trybie "auto" zostaje zamkniety obieg powietrza i klima chlodzi chlodne powietrze wewnatrz kabiny.

 

jak otworzysz obieg, czyli dmuchawa zasysa powietrze z zewnatrz to chlodzi cieple powietrze.

 

mam nadzieje, ze jasne jest to co napisalem.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...