Jump to content

Bezpieczne temperatury plynu i oleju.


saszynski
 Share

Recommended Posts

Jak w temacie.

 

Interesuje mnie jakie sa maksymalne, bezpieczne temperatury plynu i oleju dla doladowanego silnika subaru...

 

ad. olej (10w60):

powyzej jakich temperatur zaczac sie przejmowac stanem ukladu korbowo-tlokowego itp zeby go nie zatrzec bez wzgledu na cisnienie oleju?

 

ad. plyn chlodniczy:

czy temperatura plynu 100* zawsze pokrzywi glowice/blok? wydmucha UPG? podobno plyn chlodniczy chroni do 120* pytanie czy blok z glowicami tyle wytrzymaja?

 

 

 

 

 

od razu uprzedzam pytania. NIE, nic nie popsulem, normalne temperatury w moim silniku to: olej:100-110*C (95*C na postoju) i plyn 75-85*C (95*C na postoju kiedy wlacza sie wentylator).

 

 

po prostu jestem ciekawy.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Olej to chyba spokojnie 150*C może mieć. U mnie w OOOO termometr oleju wyskalowany jest aż do 180*C

Natomiast temperatura rzędu 120*C jest PRZEZ KRÓTKI CZAS bezpieczna dla silnika, o ile układ jest szczelny, a wentylator chłodnicy, termostat i pompa wody wyrabiają się, by tę temperaturę zbić w dół.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...