Jump to content

Jaki naped jest w forku 2013?


najman
 Share

Recommended Posts

W jakiejs gazecie wyczytalem ze wersje z automatyczna skrzynia biegow (czyli w tym przypadku bezstopniowa cvt) maja naped na tylne kola dolaczany jak wiekszosc nowych suv-ow? Czyli wersja diesel ma staly naped 4 kol 50;50? Tak samo jak wersja ktora obecnie posiadam z 2009r? Ktos wie czy mozna odlaczyc calkowicie esp bez kombinowania z wyciaganiem bezpiecznikow?

Link to comment
Share on other sites

dupa z tym napedem, jednynie jeszcze STI ma prawdziwy naped AWD, wersje z manualami zostały wykastrowane i nie ma redutkora - pytanie czy zastapił go krotki 1 bieg w skrzyni 6-biegowej?

dwa nowy naped musi miec elekronicze wspomagacze bo zawiecha w nowych Forkach uniemożliwia wykrzyż osi (jest nastawiona na prowadzenie po asfalcie)

Link to comment
Share on other sites

Co do utraty reduktora - zgadzam się :toobad: i bardzo mnie to boli,

Co do napędu to jest jak w X-drive - nazywa się stały nie ze względu na stałe połączenie napędu z osiami przez dyfer ale ze wzgledu na stałą dystrybucję momentu na osie przez elektronicznie sterowane sprzęgło.

Link to comment
Share on other sites

dupa z tym napedem, jednynie jeszcze STI ma prawdziwy naped AWD, wersje z manualami zostały wykastrowane i nie ma redutkora - pytanie czy zastapił go krotki 1 bieg w skrzyni 6-biegowej?

dwa nowy naped musi miec elekronicze wspomagacze bo zawiecha w nowych Forkach uniemożliwia wykrzyż osi (jest nastawiona na prowadzenie po asfalcie)

 

Pytanie czy ten nowy napęd jest w praktyce gorszy o "prawdziwego". Relacje użytkowników tego nie potwierdzają jak na razie. Ale faktycznie brakuje CVT z VTD.

Link to comment
Share on other sites

W nowych WRC'ach też jest taki gorszy, dwa dyferencjały spięte sprzęgłem , czyli takie nieprawdziwe AWD :yahoo:

Co do napędu to jest jak w X-drive - nazywa się stały nie ze względu na stałe połączenie napędu z osiami przez dyfer ale ze wzgledu na stałą dystrybucję momentu na osie przez elektronicznie sterowane sprzęgło.

Czyli stały to nie taki, który jest na stałe spięty tylko taki, który minimum 3 dyferencjały ? Zwłaszcza 3 otwarte.

ps. czy nowy Forek i te starsze Subaru z automatem mogą nie kręcić tylnią osią ?

Edited by JJacek
Link to comment
Share on other sites

Relacje użytkowników tego nie potwierdzają jak na razie.

jak nie? przecież nie podjedzie do tyłu pod krawężnik :lol:

sporo tego na YT

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

wersje z automatyczna skrzynia biegow (czyli w tym przypadku bezstopniowa cvt) maja naped na tylne kola dolaczany jak wiekszosc nowych suv-ow?

 

jesli logika sprzegla MPT w skrzyni CVT jest podobna do 4EAT to jest to jak najbardziej staly naped

 

pisalem o tym tu: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/59028-ciekawe-spotrzezenia-dot-4eat/

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pytanie czy ten nowy napęd jest w praktyce gorszy o "prawdziwego". Relacje użytkowników tego nie potwierdzają jak na razie. Ale faktycznie brakuje CVT z VTD.

 

 

 

Ja się nie znam wiele na tych napędach, ale jak miałem jazdę próbna nowym XT w zimie to w jednym miejscu nie mogłem podjechać w śniegu pod pewna skarpę. Dopiero z duuuuzym rozpędem się udało.

Zacząłem się zastanawiać nad tym i pojechałem tam moim forkiem dieslem III i bez zająknięcia podjechałem.

 

Efekt taki że mam forka XT, ale wersję II, jest bosko :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...