Jump to content

Kupno Tribeki 6-letniej?


miriam
 Share

Recommended Posts

Dzień dobry,

 

wpadłam na szalony pomysł kupna Tribeki. Szalony, ponieważ to dość mało kobiecy samochód (pan w jednym z komisów prawie zabił mnie śmiechem, że zamierzam taki "autobus" prowadzić). Samochód naprawdę ogromnie mi się podoba (proszę się nie śmiać :unsure: ), natomiast z uwagi na ograniczenia budżetowe planuję raczej zakup wersji sprzed liftingu, z silnikiem 3.0. Poczytałam forum, znalazłam masę cennych porad, ale chciałam zapytać, czy zakup 6-7 letniego samochodu jest rozsądny? Na jakie problemy mogę sie natknąć przy takim wieku pojazdu? Na co zwrócić uwagę podczas oględzin (regulacja zaworów, rozrząd,... ?) Mam na oku konkretny egzemplarz, pochodzenia krajowego (wariant europejski) z przebiegiem około 100k km, który nie był przerabiany na gaz. Czy na przegląd techniczny przed zakupem radzicie podjechać koniecznie do ASO, czy wystarczy warsztat, w którym mają komputer z aktualnym oprogramowaniem do Subaru?

Jeśli chodzi o przeznaczenie samochodu, to stanowczo nie będzie to mój środek codziennego transportu do pracy, tylko raczej wygodny pojazd na wypady za miasto. I większe zakupy :)

A, jeszcze jedno pytanie: żadna z oglądanych przeze mnie Tribek nie miała rolety do bagażnika. Czy to prawda, że roleta nie była na wyposażeniu standardowym?

Będę ogromnie wdzięczna za wszelkie wskazówki :)

 

Pozdrawiam bardzo serdecznie wszystkich fanów Subarków ! :)

Link to comment
Share on other sites

Jak wersja 7 osobowa to może być bez rolety.

Na co zwrócić uwagę, w sumie jak przy każdym aucie. Słabe punkty to łączniki stabilizatora (tanie) i tarcze przednie (tendencja do bicia). Jak auto europejskie to jest duża szansa, że było serwisowane w ASO.

Przy 100 tysiącach trzeba zrobić kontrolę luzu zaworowego i ewentualnie regulacje (to kosztowne). Poza tym jak auto bez przygód to cieszyć się jazda.

 

Mam koleżankę, która już przyjechała 200 tysięcy takim autem...nie będziesz jedyna

 

 

Wysyłane z mojego Z10 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Link to comment
Share on other sites

(...) planuję raczej zakup wersji sprzed liftingu, z silnikiem 3.0

gratuluje! bo planujesz zakup tej PRAWDZIWEJ Tribeki, a nie chryslero-podobnego bezplciowego "tego czegos"...

 

(...) chciałam zapytać, czy zakup 6-7 letniego samochodu jest rozsądny?

jak najbardziej - jezeli tylko auto jest z pewnego zrodla i nie mialo powazniejszych "przejsc"... 6-7 lat i ok. 100 tys. przebiegu to prawie nic dla takiego auta... szczegolnie jezeli nie widzialo gazu, i nie ciagalo ciezkiej przyczepy

 

Na jakie problemy mogę sie natknąć przy takim wieku pojazdu?

najwiekszy i najkosztowniejszy problem w tym aucie - to oryg. katalizatory... o roznych uzytkownikow wytrzymuja rozne przebiegi (zalezy od paliwa, stylu uzytkowania - miasto/trasa, etc.), ale generalna zasada jest taka, ze przy ok. 120-150 tys. km maja prawa umarc "smiercia naturalna"... wymiana na oryg. jest BARDZO DROGA (cos. ok. 12-15 tys. zl :krecka_dostal: ), ale na szczescie sa inne opcje (np. remap, podczas ktorego mozna wybrac rodzaj benzyny - 95 albo 98)

 

przy takim przebiegu kontrole luzu zaworowego mozna odpuscic - doswiadczenia innych uzytkownikow pokazuje, ze jezdzac na benzynie dopiero przy ok. 200 tys. km pojawia sie potrzeba korekcji luzow zaworowych (w ksiazce serwisowej Tribeki taka czynnosc serwisowa jak kontrola luzu zaworowego w ogole nie wystepuje :idea: )

to samo z lancuchami rozrzadu - przy takim przebiegu nie powinno byc zadnych problemow...

 

aha, w H6 czasem wystepuje przegrzanie silnika... dlatego warto kontrolowac stan ukl. chlodzenia i profilaktycznie czyscic przestrzen pomiedzy chlodnica A/C i chlodnica wody (zasyfienie prowadzi do zmiejszenia wydajnosci chlodzenia i ew. przegrzania)

 

(...) Na co zwrócić uwagę podczas oględzin (regulacja zaworów, rozrząd,... ?) Mam na oku konkretny egzemplarz, pochodzenia krajowego (wariant europejski) z przebiegiem około 100k km, który nie był przerabiany na gaz.

warto sprawdzic blacharke, podwozie, zawieszenie (poza gumami i lacznikami stabilizatorow nie powinno byc innych problemow), prace skrzyni biegow, uklad chlodzenia... podpiac "komputer" i sprawdzic historie bledow i pozostale parametry

 

Czy na przegląd techniczny przed zakupem radzicie podjechać koniecznie do ASO, czy wystarczy warsztat, w którym mają komputer z aktualnym oprogramowaniem do Subaru? (...)

raczej ASO, ale inny doswiadczony/ogarniajacy Subaraki zaklad tez da rade... w Wa-wie jest z czego wybierac

 

 

 

edit: z tego co wiem, to roleta nawet w wersjach 5-os. byla opcja (nie wiem, jak bylo w PL, ale u nas dilerzy do kazdej Beki bezplatnie dokladali rolete - nie dotyczy to wersji 7-os.)

 

 

p.s. Tribeka czesto jezdzi moja zona i bardzo sobie ja chwali ;)

widocznosc do przodu i tylu nie jest idealna dla drobnej kobietki, ale da sie przyzwyczaic :)

Edited by eddie_gt4
Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję za wyczerpujące informacje i słowa otuchy, że sobie poradzę z tak dużym samochodem :) Jeśli kupię, to na pewno się pochwalę na forum :)

Link to comment
Share on other sites

Moja żona jest niska (164cm) ale jak Ona pięknie wygląda w Tribece :) polecam szczerze.

 

Rozważamy z żoną sprzedaż naszej Tribeki :( Bardzo nam szkoda auta i jak na razie to nikomu jej nie oddamy za żadne pieniądze :D:D:D ale jeśli jesteś zainteresowana Tribecą to daj znać, mamy piękną B9 w stanie wręcz idealnym z pewnego źródła. Auto 100% bezwypadkowe.

Link to comment
Share on other sites

Bardzo dziękuję za wyczerpujące informacje i słowa otuchy, że sobie poradzę z tak dużym samochodem

Tylko wydaje się duży, dzisiaj Tribeca stala obok nowego Forestera i nie wiem co było większe wizualnie. Zdziwiłem się że Tribeca jest taka mała, ale była sprzed liftu. Forester wizualnie stał się masywny i centymetry z karty danych niewiele mówią. Bardziej liczy się wypełnienie przestrzeni i wrażenie.

Subaru jest dla kobiet jak mnie uczy praktyka. Zwracam uwagę kto prowadzi bo kiedyś subarowcy robili 'łapkę' na cześć. Co drugi kierowca albo częściej to kobieta !

Lepsze opinie ma 3.6 ale tylko trochę.

Edited by limeryk
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Chciałam sie pochwalić :) Właśnie stałam się baaardzo szczęśliwym posiadaczem wymarzonej Subarynki, wersja US. Bardzo dziekuję Wszystkim Forumowiczom za rady i słowa otuchy. Nie będę Was zanudzać opisami, jak mi się nią cudownie jeździ i jaki to wspaniały samochód. Sami to wiecie najlepiej. Powiem krótko: jestem przezachwycona :)

Link to comment
Share on other sites

Chciałam sie pochwalić :) Właśnie stałam się baaardzo szczęśliwym posiadaczem wymarzonej Subarynki, wersja US. Bardzo dziekuję Wszystkim Forumowiczom za rady i słowa otuchy. Nie będę Was zanudzać opisami, jak mi się nią cudownie jeździ i jaki to wspaniały samochód. Sami to wiecie najlepiej. Powiem krótko: jestem przezachwycona :)

 

gratulacje :)

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...