aflinta Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Muszę wymienić swoje przewody zapłonowe na nowe. I teraz dylemat mały jakie? Do wyboru są oryginalne subaru (kto je produkuje?), NGK, Bosch, jakiś dziwnie tani Sentech na allegro itp. Czy ktoś zna i może coś polecić odpowiedniego do wolnossącego silnika EJ20 z początku 1996 roku? W zaprzyjaźnionym warsztacie usłyszałem, że oryginalne przwody subaru w tej materii są najlepsze a z zamienników jakie są u nas na rynku to już ostatecznie te z Japan Cars. Zależy mi na sprawdoznych opiniach i ewentualnie jakby ktoś miał już przećwiczony model przewodów do mojego Legaca Link to comment Share on other sites More sharing options...
likus Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Kiedyś nieopatrznie wymieniłem oryginalne kable na nowe: Sentech - miały takie przebicia, że gacek odmówił dlaszej jazdy po 3 miesiącach Zadzwoniłem do warsztatu i wyjsaśnili mi że to norma i do Subaru tylko orginalne (DENZO) ewentualnie BOSCH ale też tylko na rok. Kilka tygodni temu minioł rok i rzeczywiście kabelki nie były już takie jak dawniej (mam LPG i samochód odczuwa słabszą iskrę), postanowiłem kupić coś lepszego. Znalazłem na Allegro jakieś niby japońskie za 160 zł i kupiłem, były super przez jeden dzień bo przepaliła się jedna fajka. Reklamowałem i dostałem za dopłatą niby jeszcze lepsze też japońskie, auto jęździło jak burza, były naprawdę dobre, ale tyko 2 dni - przpaliły się 2 fajki. Reklamowałem, wyjaśniłem Panu co i jak, dostałem znowu BOSCHA - popłynołem jakieś 150 zł na tym interesie ale teraz już wiem że albo Oryginał z napisem SUBARU (np. z jakiegoś rocznego rozbitka) albo BOSCH za 80 zł i spokój na rok. NIE KOMBINUJ !! ja już przekombinowałem !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 20, 2006 Author Share Posted May 20, 2006 likus, oryginały to koszt w granicach 360 zł no i z tego co tutaj piszesz, w zasadzie nie ma co się zastanawiać. Moje obecne mają rok produkcji 1995, więc i tak nieźle się trzymały (też na LPG) Tak widzę przy okazji, ze masz unikalne autko, bo Legacy w sedanie popularne nie jest, może CIę ten wątek zainteresuje: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=105765 Link to comment Share on other sites More sharing options...
panklex Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 i do Subaru tylko orginalne (DENZO) a nie denso przypadkiem?. A co z tymi z japan carsu testował ktoś?. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 20, 2006 Author Share Posted May 20, 2006 panklex, opinia Gawinów była taka, że te z JC też na długo nie starczą, więc lepiej oryginały. Ale tak patrzę po necie i kabli produkcji Denso nie znajduję (a świec jest pełno). Więc przyjdzie albo NGK albo Subaru zakupić Ma ktoś jakąś nieziemską zniżkę na takie graty w SIP? Link to comment Share on other sites More sharing options...
adamusmax Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 ja u Dzanka znalazlem jakies do GieTeka za ok 160 PLN, ale jeszcze nie podjechalem po nie a bede musial - pewnie w przyszlym tygodniu jak troche czasu bedzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
likus Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 panklex, opinia Gawinów była taka, że te z JC też na długo nie starczą, więc lepiej oryginały. Ale tak patrzę po necie i kabli produkcji Denso nie znajduję (a świec jest pełno). Więc przyjdzie albo NGK albo Subaru zakupić Jak pytałem w NKG to czas oczekiwania na ich kabelki do mojego gacka to ok 4 tygodni, nie ma ich w Polsce i trzeba sprowadzić, na DENSO nie udało mi się trafić a co do kabli z JC to nawet oni sami ich nie polecają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
likus Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Tak widzę przy okazji, ze masz unikalne autko, bo Legacy w sedanie popularne nie jest, może CIę ten wątek zainteresuje:http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=105765 Wygląda na to że to unikat, jeszcze w Polsce nie spotkałem drugiego sedana w tym kolorze, zgłosiłem na tamtej stronce swój akces wiec jak toś z organizatorów będzie zainteresowany to przyjadę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ar3k Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Artur ja kupiłem Bosch za 89zł komplet . Jak jestes ciekaw gdzie to zapraszam na GG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 Też szukałem przewodów i cena oryginału mnie powaliła, dobrych zamienników długo szukałem, aż kupiłem na allegro za 160zł NIPPARTS i są OK. Autko jeździ na gazie ... nie strzela ... ... przed Boschem przestrzegał mnie gość z "gazowni" bo niby przewody są ok, ale końcówki są z kiepskiej gumy i lepiej ich do Subaru nie pchać, bo szybko padną ..... jak na razie, działają ... :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ar3k Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 MOje na bosch-u przyjechalo z Włoch i jeżdzilo z tego co wiem okolo 50000 km , musialem wymienic bo byly przebicia , ale niezauwazylem różnicy w jeżdzie po zalozeniu nowych . MOje autko ma gaz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted May 21, 2006 Share Posted May 21, 2006 a ja kupilem w JC kable za 121 zl, i dzialaja ok z tym ze ja jezdze na Pb, a nie na gazie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
likus Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 a ja kupilem w JC kable za 121 zl, i dzialaja ok z tym ze ja jezdze na Pb, a nie na gazie. No właśnie !! U mnie na benzynie i Sentechach też było ok, ale na LPG działy się cuda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 LPG czyni cuda Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 22, 2006 Author Share Posted May 22, 2006 LPG czyni cuda LPG ma po prostu wyższe wymagania co do jakości iskry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 Przez 3 lata mialem jako 2 auto, zagazowana stara Fiesta 1.1 na gazniku i nie mialem problemow, fakt ze w nocy czasem przebicia widac bylo, ale skoro dzialalo wszystko ok to niezmienialem starych kabli ani swiec, tylko olej zaczela pochlaniac jak dwusow kolo 2l na 1000km. albo i wiecej Tak sie zastanawiam czemu gdy w cylindrze znajdzie sie mieszanka gaz+powietrze to iskra trudniej przeskakuje niz gdy jest Pb+powietrze??? Wychodzi ze gaz jest lepszym izolatorem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 Gaz nie jest lepszym izolatorem, tylko mieszanka gaz-powietrze ma wyzsza temperature zaplonu niz mieszanka benzynowa, wiec automatycznie iskra potrzebuje wiecej energii. Zaplon w bokserach Subaru jest bezrozdzielaczowy, dlatego na przewodach wystepuja wyzsze napiecia i latwiej o przebicie. Ja jakos nie mam przekonania do gazu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 22, 2006 Author Share Posted May 22, 2006 GRAF, mieszankę gazową trudniej zapalić niż benzynową. Problemy kiepskich przewodów przy dobrej instalacji objawiają się brakiem "dołu" w silniku oraz lekko nierówną pracą (czasem niedopalaniem mieszanki). Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 22, 2006 Author Share Posted May 22, 2006 Legacy96, Przyznam, ze jakbym zarabiał przeciętną europejską, to też bym za gazem się nie rozglądał (benzyna u nas w podobnej cenie co na zachodzie). Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomaszRT Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 Zaplon w bokserach Subaru jest bezrozdzielaczowy Co to znaczy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
panklex Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 Nierozumiem trochę toku rozmowy. Jeździłem 10cio letnim autem i wkońcu przewody zaczęły świecić, kupiłem nowe bosche (droższe niż oryginalne kable ale były od ręki) i co? I kupa była po pół roku auto paliło już tak samo jak na starych. Samochód nigdy nie miał gazu, układ rozdzielaczowy elektroniczny. Nie ma wzoru na wytrzymałość przewodów, gaz może skrócić życie, ale jeśli mają paść to i tak padną i nic nie poradzisz. Z tym ciężkim żywotem przewodów na LPG też bym nie demonizował, dawniej ludziska masowo zwiekszali przerwę na świecy w autach na gazie i układ był bardziej obciążony ale teraz to jest chyba różnica niezauważlana przy tak mocnych układach. Musiałby się wypowiedzieć ktoś kto zna się na zapłonie plazmowym. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Legacy96 Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 Legacy96, Przyznam, ze jakbym zarabiał przeciętną europejską, to też bym za gazem się nie rozglądał (benzyna u nas w podobnej cenie co na zachodzie). Z tymi zarobkami to roznie bywa, a benzyna kosztuje tu w tej chwili 1,35 EUR, do tego place rocznie 347 EUR podatku za auto :-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
aflinta Posted May 22, 2006 Author Share Posted May 22, 2006 U nas benzyna jest po €1,1 a średnia płaca na poziomie €500 więc to inna skala porównawcza. Ale podatku nie zazdroszczę, zdaje się, za zagazowne mają mniejszy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
japa Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 włożyłem przewody JC do mojej imprezy i pierwsze wrażenia były takie - wynająć nianię, która będzie je trzymać żeby nie spadły z cewki; cena 100 PLN, ocena 2,5; na pewno mają też inną rezystancję od oryginałów Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slawo Posted May 22, 2006 Share Posted May 22, 2006 Poltora roku na JC + LPG i jak na razie zero problemow. Pozdrawiam, Slawo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts