Jump to content

Czy spec.b ma jakieś wady? dot. my06 itp


AdaSch
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

przymierzam się coraz bardziej do cywilizowanego subaru. Zawsze mi się podobało spec.b 6mt kombi.

czy to auto ma jakieś większe wady? (nie jest dla mnie wadą spalanie)

 

chciałbym rocznik my06 itp budach. znam kolesia który ma wersję us narzeka na 18" i że nie da się założyć 17" i na beznadziejne hamulce jak na taką moc.

 

czy ktoś może podrzucić na ca zwrócić uwagę? czy jest tam coś specyficznego dla spec.b co jest ważne?

 

w sumie chciałbym pełną wersję wyposażenia ale z silnikiem 2.0 ale pewnie takiej nie ma. 3.0 delikatnie traktowane i tak jest bardziej ekonomiczne niż 2.5t

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Cześć,

 

przymierzam się coraz bardziej do cywilizowanego subaru. Zawsze mi się podobało spec.b 6mt kombi.

czy to auto ma jakieś większe wady? (nie jest dla mnie wadą spalanie)

 

chciałbym rocznik my06 itp budach. znam kolesia który ma wersję us narzeka na 18" i że nie da się założyć 17" i na beznadziejne hamulce jak na taką moc.

 

czy ktoś może podrzucić na ca zwrócić uwagę? czy jest tam coś specyficznego dla spec.b co jest ważne?

 

w sumie chciałbym pełną wersję wyposażenia ale z silnikiem 2.0 ale pewnie takiej nie ma. 3.0 delikatnie traktowane i tak jest bardziej ekonomiczne niż 2.5t

 

pozdrawiam

 

łatwo nie będzie, deficytowy towar B)

ale jak coś znajdziesz ciekawego, to znajdź dwa ;) tez o takim myślę

 

ponoć auto pozbawione wad (oczywiście mówimy o H6) :lol:

 

ale tu bankowo znajdziesz wszystko co potrzebujesz wiedzieć:

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/20282-specb-grupa-operacyjna/page__st__1300#entry1810949

 

Edited by Kubeusz
Link to comment
Share on other sites

 

chciałbym rocznik my06 itp budach. znam kolesia który ma wersję us narzeka na 18" i że nie da się założyć 17" i na beznadziejne hamulce jak na taką moc.

 

A niby czemu 17" nie da sie zalozyc? Spec-B wcale nie ma jakis wielkich tarcz, chyba 316mm, do tego nie zwykle zaciski. Skoro w STI na 330mm wchodzi 17" to w czym problem?

Link to comment
Share on other sites

Co do spalania to jednak 2.5 XT w mieście jest bardziej ekonomiczne. Dla Speca-B w manualu trzeba liczyć koło 18tu. Sam rozważam Speca-B ale szanse ma małe. Jakbym nie porównywał do np. BMW 530xd to Legaś odpada szybko.

Edited by RoadRunner
Link to comment
Share on other sites

Co do spalania to jednak 2.5 XT w mieście jest bardziej ekonomiczne. Dla Speca-B w manualu trzeba liczyć koło 18tu...

 

Nigdy mi nie przekroczył 15 w mieście... na ogół 13-14.

Link to comment
Share on other sites

Co do spalania to jednak 2.5 XT w mieście jest bardziej ekonomiczne. Dla Speca-B w manualu trzeba liczyć koło 18tu...

 

Nigdy mi nie przekroczył 15 w mieście... na ogół 13-14.

To jesteś w dolnej granicy :) Większość mówi o wartościach bliższych katalogowym czyli 18 :)

Link to comment
Share on other sites

Co do spalania to jednak 2.5 XT w mieście jest bardziej ekonomiczne. Dla Speca-B w manualu trzeba liczyć koło 18tu. Sam rozważam Speca-B ale szanse ma małe. Jakbym nie porównywał do np. BMW 530xd to Legaś odpada szybko.

 

że jak ? 18 ? U mnie mimo automatu i wiekszej wagi (Obk) nie lyknal nigdy 18l i to lpg :), a pryz porownaniu do BMW koszt paliwa to nie wszystko ..

Link to comment
Share on other sites

chciałbym rocznik my06 itp budach. znam kolesia który ma wersję us narzeka na 18" i że nie da się założyć 17" i na beznadziejne hamulce jak na taką moc.

 

A niby czemu 17" nie da sie zalozyc? Spec-B wcale nie ma jakis wielkich tarcz, chyba 316mm, do tego nie zwykle zaciski. Skoro w STI na 330mm wchodzi 17" to w czym problem?

zakladasz fele z STi i po sprawie ;)

 

imgp4157t.jpg

Link to comment
Share on other sites

Co do spalania to jednak 2.5 XT w mieście jest bardziej ekonomiczne. Dla Speca-B w manualu trzeba liczyć koło 18tu. Sam rozważam Speca-B ale szanse ma małe. Jakbym nie porównywał do np. BMW 530xd to Legaś odpada szybko.

 

że jak ? 18 ? U mnie mimo automatu i wiekszej wagi (Obk) nie lyknal nigdy 18l i to lpg :), a pryz porownaniu do BMW koszt paliwa to nie wszystko ..

 

zgadza się.

18 się da, ale to jest jazda hmm... BARDZO dynamiczna ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Co do spalania to jednak 2.5 XT w mieście jest bardziej ekonomiczne. Dla Speca-B w manualu trzeba liczyć koło 18tu. Sam rozważam Speca-B ale szanse ma małe. Jakbym nie porównywał do np. BMW 530xd to Legaś odpada szybko.

 

Spec.B 6MT to jedna z najbardziej ekonomicznych wersji H6 pod względnym spalania. Wejdź do odpowiedniego tematu i poczytaj opinie użytkowników. Różnice w spalaniu H6 AT i H6 Spec.B 6MT są bardzo duże.

W mieście spalania będzie na podobnym poziomie co XT ale w trasie to inna bajka. Spokojna jazda ( ale nie emerycka ) ze spalaniem poniżej 9l to normalny wynik.

Link to comment
Share on other sites

Cieszy mnie, że nie piszecie o pękających tłokach czy rdzewiejącej graciarni. Na chwilę obecną, uważam że to mgło być drugie moje idealne auto. Podoba i się w miarę OBK ale nie było mt albo ten przeklęty 2.5 NA z otwartym blokiem. w 2.5t półzamknięty i uszczelka pada, to 2.5 na otwarty to nie ma siły, uszczelka to kwestia czasu.

 

dzięki za opinie, zaczynam poszukiwanie :D

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Legacy H6 245KM nie ma specjalnych wad, poza bijącymi tarczami hamulcowymi (oryginalnymi). Wystarczy zamontować jakiś lepszy zestaw z nacinanymi tarczami i dobrymi klockami i temat znika. Zaciski od sti są zbyteczne.

 

Zalety auta to:

Ponadprzeciętna dynamika.

Trwałość silnika i kultura pracy (6 garków pod tym względem bije każdy inny silnik subaru).

Trwałość skrzyni biegów - 6MT z tym motorem jest raczej nie do zabicia - ewentualnie sychro 4 i 5 biegu może prosić o wymianę.

Precyzyjny układ kierowniczy i niezłej klasy zawieszenie (spec.B - bilstein) - moim zdaniem mógłby mieć twardsze sprężyny, ale może nie pasuje to do limuzyny.Wielkość wnętrza i wygoda foteli - forka (SG) Legacy bije na głowę pojemnością wnętrza oraz wygodną pozycją za kierownicą + (subiektywnie) fotelami które nie męczą w długiej podróży.

Wyciszenie - w Legacy jest znacznie ciszej niż w Imprezie GD i Foresterze SG.

Mniejsze koszty serwisów z uwagi na brak paska rozrządu i jednomasowe koło zamachowe.

 

 

Wady:

 

Ewidentnie niedobór momentu obrotowego w środkowym zakresie obrotów (względem 2,5T).

Skomplikowany układ sterowania zaworami - regulacja zaworów nie jest tania (LPG!).

Beznadziejne seryjne nagłośnienie.

Słaba czytelność wyświetlaczy w słońcu.

 

Ogólnie Spec.B to jest fantastyczny samochód - większość kierowców będzie miała uśmiech od ucha do ucha wysiadając z niego. Jest tani w eksploatacji (LPG :idea: ), trwały, niemal bezobsługowy. Tylko na dziury trzeba uważać z racji profilu opon.

Ja osobiście jednak wybrałem Legacy GT bo jest lepszy pod względem parametrów silnika (ale nie trwałości :P ). Nie mogłem żyć bez tego małego wiatraczka :mrgreen: .

Link to comment
Share on other sites

Co do spalania to jednak 2.5 XT w mieście jest bardziej ekonomiczne. Dla Speca-B w manualu trzeba liczyć koło 18tu. Sam rozważam Speca-B ale szanse ma małe. Jakbym nie porównywał do np. BMW 530xd to Legaś odpada szybko.

Masz na mysli Spec.b 2.5T ? 530xd to jest mul w porownaniu do Legasia. Poza tym gdzie ty znalazles te 18l/100?

Link to comment
Share on other sites

Co do spalania to jednak 2.5 XT w mieście jest bardziej ekonomiczne. Dla Speca-B w manualu trzeba liczyć koło 18tu. Sam rozważam Speca-B ale szanse ma małe. Jakbym nie porównywał do np. BMW 530xd to Legaś odpada szybko.

Masz na mysli Spec.b 2.5T ? 530xd to jest mul w porownaniu do Legasia. Poza tym gdzie ty znalazles te 18l/100?

Nie, mam na myśli 3.0 H6. A spalanie to takie o jakim mówią ludzie właściele (oczywiście, że są tacy jakim pali mniej jak i więcej). Poza tym 18 litrów to dane katalogowe a nie wierzę, że Subaru jest pierwszą marką która ZAWYŻAŁABY spalanie ;)

Co do mułowwatości to 6.2 do setki w GT - vs 6.5 w BMW to ja nie wiem czy to jakakolwiek różnica jest. W elsatyczności ponad 500n*m też by bardziej przyjazne było.

No i najważniejsze jak dla mnie: wytrzymałość na długie przeloty tam gdzie nie ma ograniczeń. Carfit mówił w wątku o autach autostradowych jak "wytrzymałe" są 2.5 turbo. Kwestia spalania przy wysokich prędkościach zamyka dla mnie porównanie Speców z mocnymi dieslami BMW czy Mesia. :)

Link to comment
Share on other sites

Co do spalania to jednak 2.5 XT w mieście jest bardziej ekonomiczne. Dla Speca-B w manualu trzeba liczyć koło 18tu. Sam rozważam Speca-B ale szanse ma małe. Jakbym nie porównywał do np. BMW 530xd to Legaś odpada szybko.

Masz na mysli Spec.b 2.5T ? 530xd to jest mul w porownaniu do Legasia. Poza tym gdzie ty znalazles te 18l/100?

Nie, mam na myśli 3.0 H6. A spalanie to takie o jakim mówią ludzie właściele (oczywiście, że są tacy jakim pali mniej jak i więcej). Poza tym 18 litrów to dane katalogowe a nie wierzę, że Subaru jest pierwszą marką która ZAWYŻAŁABY spalanie ;)

Co do mułowwatości to 6.2 do setki w GT - vs 6.5 w BMW to ja nie wiem czy to jakakolwiek różnica jest. W elsatyczności ponad 500n*m też by bardziej przyjazne było.

No i najważniejsze jak dla mnie: wytrzymałość na długie przeloty tam gdzie nie ma ograniczeń. Carfit mówił w wątku o autach autostradowych jak "wytrzymałe" są 2.5 turbo. Kwestia spalania przy wysokich prędkościach zamyka dla mnie porównanie Speców z mocnymi dieslami BMW czy Mesia. :)

2008 Spec.b 2.5 (US) to jest jakies 5.5 do 100 (GT bedzie niewiele wolniejszy jesli w ogole). A jesli chodzi o uszczelke to tak ja tez robilem (przy 100kkm) ale jestem jedyna osoba tutaj gdzie mieszkam ktora to robila (nie znam nikogo) wiec nie dajmy sie zwariowac. Edited by jackk3
Link to comment
Share on other sites

Ja osobiście jednak wybrałem Legacy GT bo jest lepszy pod względem parametrów silnika (ale nie trwałości ). Nie mogłem żyć bez tego małego wiatraczka .

Ja, po ostatniej przejażdce legacy GT ... też :D

Link to comment
Share on other sites

Moje 3.0 (rocznik 2004) pali 12 benzyny w mieście a średnio (więcej miasta niż trasy) nieco ponad 10 i to z automatem.

Przymierzasz się do MT - dobry wybór. Autobox w legacy nie jest najlepszy. Skrzynia adaptacyjna się czasem gubi a i kickdown nie jest tak szybki jakbym sobie tego życzył. Tryb sportowy pomaga ale szały nie ma.

 

Co do kół - dla mojego 17 to minimum. Pod mniejsze hamulce sę nie mieszczą. Nie wiem czy po FL sięto zmieniło.

Co do hamulców - tarcze są jakoś dziwnie montowane i miałem spore problemy z nimi - bicie po kierownicy i odkształcanie tarcz itp. W nie-ASO i salonie powiedzieli, że to przez sposób montowania tarcz na piastę i Legacy tak ma... niech mnie ktoś poprawi jak gadam głupoty.

 

Nie wiem, czy zawieszenie bilstein nie będzie za twarde na polskie drogi.

 

Poza tym ponad 6 lat bezproblemowego użytkowania. Tylko szkoda, że to automat.

Link to comment
Share on other sites

Dla mnie jeszcze nie udało się 17l przekroczyć i to na S# :)

 

Rzeczywiście wg danych fabrycznych:

http://subaru.pl/datasheet/09legacy.pdf

 

Manual ma większe spalanie (17,6 l/100km w mieście), niż automat 13,8 :blink: , ale IMO to błąd, bo od kiedy automaty Subaru są oszczędniejsze (poza cvt) i to jeszcze o tyle l :). Natomiast co do spalania automatu to się pokrywa.

Link to comment
Share on other sites

(...) Manual ma większe spalanie (17,6 l/100km w mieście), niż automat 13,8 :blink: , ale IMO to błąd, bo od kiedy automaty Subaru są oszczędniejsze (...)

od zawsze ;):P

przynajmniej wg. danych producenta (porownaj dane dla poszczegolnych modeli, wyjatek stanowi bodajze Impreza 1.5, ktora w przypadku MT pali ciut mniej)

Link to comment
Share on other sites

Spec, moim zdaniem, dwie wady: słabe hamulce , szczególnie te oryginalne oraz słabe nagłośnienie.

Po za tym jego największą wadą jest to, że uzależnia. Jest takim samochodem jakiego szukałem. Jak chcesz potrafi być szybki i pewny w prowadzeniu, by zaraz być spokojną limuzyną i komfortowo sobie pomykać 200 km/h po autostradzie. Dla mnie jest to najładniejsze Subaru, zarówno na zewnątrz jak i w środku. Od dwóch lat gdy do niego wsiadam ma banana na twarzy. :)

Nic tylko brać i kupować. ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A propos siedemnastek na kołach: sliczna oryginalna subarowska naklejka przy drzwiach kierowcy wskazujaca sugerowane opony i cisnienie pozwala zalozyc nna zime opony 215 50 17 . Skoro mozna w zimie, to pewnie mozna i w lecie (choc pewnie z nieco innym rozmiarem) . Po dwoch latach jezdzenia na osiemnastkach w zimie i w lecie przymierzam sie do eksperymentu z siedemnastkami.

Pomimo ze 99% czasu jezdze na S#, mniej wiecej pol na pol miasto/poza miastem (co prawda - raczej w porach poza ekstremalnymi korkami), to srednie spalanie pokazane przez komputer orzy nawi za ostatnie plusminus 15000 km to 10,8 l. Z tego wynika ze realnie (w moim przypadku) wynosi to mniej wiecej 11,4 - 11,6. Cytując niektóre poglądy z tego forum jest to namacalny dowód że jestem CIOTĄ.

 

W Legacy brakuje mi czasem - o czym juz byla mowa - tego momentu obrotowego, ktory mam w Forku 2,5XT, ale H6 jest pieknym silnikiem. O audio nie ma co pisac. Trzeba sie tym zajac - i już.

Edited by marrek
Link to comment
Share on other sites

Poza tym 18 litrów to dane katalogowe a nie wierzę, że Subaru jest pierwszą marką która ZAWYŻAŁABY spalanie

moje 2.0 TwinTurbo tyle nawet w miescie nie pije a turbo pompuje od 1500rpm ... ciekawe skad taki wynik w H6?

Link to comment
Share on other sites

Poza tym 18 litrów to dane katalogowe a nie wierzę, że Subaru jest pierwszą marką która ZAWYŻAŁABY spalanie

moje 2.0 TwinTurbo tyle nawet w miescie nie pije a turbo pompuje od 1500rpm ... ciekawe skad taki wynik w H6?

No to ja dorzucę kolejny kamyczek do ogródka. Mój Legacy raz tylko spalił ponad 18 litrów - dwie godziny na torze w stylu 1,2,3 i hamowanie do 1.

Trzeba się nieźle wściekać w ruchu miejskim, żeby taki wynik osiągnąć.

Na codzień wygląda to tak:

post-2399-0-57342300-1368729480_thumb.jpg

 

a ja przepisowo nie jeżdżę...

Edited by Yaroslav
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...