Jump to content

STI MY06 -> Zmiana turbo ?


only4free
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Pytanie jakich pewnie przewinęło się wiele i tyle osób co opinii ale ... może uda się znaleźć kompromis.

 

Pytanie jest proste -> jakie turbo najlepsze do poniższego auta, zastanawiam się nad małym upgrade od serii.

Chciałbym na to przeznaczyć max 4-5k i nie wymieniać przy okzacji niczego (p&p), naturalnie +remap.

 

STI MY06 US Spec

Kute Korby, Tłoki, zmieniony wał, szpilki itp, wywalony egr i tgv

TMIC APS 2,5 raza większy od serii (http://www.airpowers...x/my01/tmic.htm)

Wydech całość 3", Pompa Paliwa Zmieniona, Wtryski zmienione (chyba na 550)

Turbo (póki co) VF39.

 

Na VF48 hamownia pokazała 335HP @ 6300 i 520 @ 3200-4200 (1,5bar w peaku)

 

Dzięki z góry za KONSTRUKTYWNE porady :)

 

Pozdr !

Edited by only4free
Link to comment
Share on other sites

Jeśli ma to być znaczący przyrost mocy,to 4-5 tys. może nie wystarczyć.

Carlos sprzedaje fajną turbinkę,na moce w ok.370KM.

Pasujaca p&p,MDX321.

 

Ale te wtryski to chyba większe masz.Bo 550-ki to chyba seria w 2,5T.

Link to comment
Share on other sites

Najważniejsze pytanie jeszcze nie padło,a nie określił tego również autor wątku. ;)

Do czego auto ma służyć?Czy ma być szybkie i emanować mocą?Szybkie na 1/4 mili?Czy jeździmy na KJS-owych kręciołach? :P

Od tego też uzależniony może być wybór turbiny i późniejsza mapa.

Link to comment
Share on other sites

FP BLACK 82HTA

FP HTA GT3582R

Za duże i za drogie jak dla mnie

 

 

Najważniejsze pytanie jeszcze nie padło,a nie określił tego również autor wątku. ;)

Do czego auto ma służyć?Czy ma być szybkie i emanować mocą?Szybkie na 1/4 mili?Czy jeździmy na KJS-owych kręciołach? :P

Od tego też uzależniony może być wybór turbiny i późniejsza mapa.

 

Już uzupełniam, dzięki za spostrzegawczość. Auto ma być szybkie i dynamiczne, najlepiej żeby nie traciło mocno tchu przed 6,5k obr. , dobrze przyśpieszać w zakresie prędkości użytecznych (do ok.160-180), nie będzie nigdy startowało na 1/4 mili, KJSy czy pojeżdzawki się zdarzają i zimowe zabawy, toteż dobry dół i mały lag jest konieczny (z tego samego powodu nie chce FMIC).

Link to comment
Share on other sites

tak jak cybel mówi - mam MDX321T

 

turbo ładnie wstaje , jak na swoje gabaryty

 

moccarlos2011.gif

 

co jeszcze istotne , nie musisz go mocno ładować, co za tym idzie ładunek jest mniej przegrzany i bezpieczniejszy dla silnika... na 370KM wystarczy ok 1,4bara...

 

 

...auto, na TMICu , bardzo ładnie reagowało na gaz, nawet w warunkach KJSowych, tudzież prób sportowych, a'la "dookoła trzepaka"

 

tutaj na FMICu - czyli ze zdecydowanie większym lagiem...

 

 

...a tak jechał na mapie którą wkleiłem... czyli 370KM / i TMIC - zwykły z STI08

 

Edited by carlos-wrx
Link to comment
Share on other sites

to było na EJ255 / różnica pomiedzy silnikami 255(wrx), a 257 (sti) , jest tylko w stopniu sprężania i to niezbyt dużym. Nie znaczenia czy budujesz mocny motor na bazie silnika 2,5 z wrx'a czy sti.

 

sprawa dolotu , jest dość kontrowersyjna - ja miałem dolot HKS'a otwarty / ale są też zwolennicy pozostawiania oemowego dolotu do tej bariery mocowej.

 

TGVki oczywiście miałem wywalone.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...jest jeszcze jedna opcja, następca 68mki

FP 71HTA

with your choice of 64MM stock appearing cover or 84MM Flow Advancement Port™ compressor cover coupled to the TD05H 7cm2 turbine section (84MM Cover Requires TGV Delete to fit in stock location)

 

Myślę że też by podeszła ? Co myślicie ?

Link to comment
Share on other sites

co było :) ?

 

raczej co jest , jest lag , nie wiem czemu zrezygnowali z 68 to było dobre turbo , te nowe już niestety kicha , ale to pewnie pod rynek US. :(

Link to comment
Share on other sites

co było :) ?

 

raczej co jest , jest lag , nie wiem czemu zrezygnowali z 68 to było dobre turbo , te nowe już niestety kicha , ale to pewnie pod rynek US. :(

 

większy lag niż w 68mce ?

a moze tą 71 na standardowym portingu ?

 

No bo w tej MDX321 lag i spool może być jeszcze większy niż w HTA

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...