viperski Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Muszę zmienić tarcze, przód i tył. Przód bije, tył ma wżery od postoju i zapieczonych zacisków. Co polecacie? Nie potrzebuję apgrejdować, autem jeździ kobieta. Czy w myśl "Legacy turbo to to samo co Impreza GT" hamulce (klocki, tarcze) pasują zamiennie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike85 Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 TRW komplet tarcz i klocków i będzie Pan zadowolony . Ja co prawda ATE zaaplikowałem, na razie na dotarciu są... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 (edytowane) W sumie to do bardzo wielu modeli Subru "pasują zamiennie" Jeżeli się nie mylę, to Turbodziadek faktycznie ma te same hamulce, co przedliftowy GjeTek - dwutłoczek z tarczą 277mm. Ten sam zestaw występuje m.in. w Imprezie GD 2.0 N/A (i innych), niektórych Forkach. Należy jednak mieć na uwagę ten wątek: http://www.forum.sub...snienie-roznic/ Żebyś sie tak jak ja nie wpakował Ogółem - ja mam tarcze Brembo, klocki też miałem mieć Brembo, ale właśnie nie spasowały, w końcu mam nie wiem jakie, bo dostałem z zaciskami - i w Imprezie 2.0 GC hamuje bardzo sympatycznie. Komplet klocków i tarcz Brembo to (jak dobrze poszukać) niecałe 400zł na przód - ja jestem zadowolony, ale ja po emerycku jeżdże, i mi zależało na kompromisie między "długowiecznością" a potęga hamownia... dlatego lepiej niech się znawcy wypowiedzą @UP: Kolega Qba25 na TRW jeździ i sobie bardzo chwali Edytowane 7 Maja 2013 przez BelegUS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Widzę, że bardzo dobry temat się pojawił Ja jestem po wymianie tarcz i klocków przód właśnie:) Polecam również produkty TRW. Pozostał jeszcze tył łącznie z przejrzeniem ręcznego, który jest lichy (łapie dobrze tylko na śniegu). Nie jestem pewien, czy nie będzie potrzebne rozebranie zacisków i ich solidne odświeżenie. Zastanawia mnie jedna sprawa i chciałem się skonsultować z Wami. Jak wiadomo hamulec w Turbodziadku to nie jest szczyt marzeń i nie bardzo nadąża nad możliwościami tej wersji. Czy u Was również hamulec głęboko "bierze"? U "mojego" pedał wchodzi prawie w podłogę, teraz nie mogę sobie przypomnieć czy tak było jeszcze w grudniu jak nim jeździłem w NMnP, ale zaczęło mnie to zastanawiać. Dlaczego? Podczas demontowania zacisków przednich Szwagru zamiast odkręcać mocowanie zacisku do jarzma odkręcił przewód hamulcowy i jak wiadomo zrobiła się niezła kałuża. Wyciek został szybko zlikwidowany odpowietrzyłem obydwa przednie zaciski, (brak powietrza, czysty płyn, oczywiście śledziłem czy płynu w międzyczasie nie zabrakło w zbiorniczku) i niby powinno być super, ale mnie coś to nie bardzo się podoba... na zgaszonym silniku pedał jest twardy owszem, ale ma dość spory skok zanim "stanie", na odpalonym motorze jak się mocno depnie w pedał, staje też jakoś tak późno, a jak wciskam pedał wolniej mam wrażenie, że wchodzi głębiej. Testy drogowe pokazały, że hamulec jest, ale przypomina mi to hamowanie w 18-letnim kancie mojego ojca. Depczesz w pedał, a on na sam koniec zaczyna blokować koła. Nie jest to kwestia niedotartego zestawu, obawiam się, że problem leży po stronie pompy. A może w dalszym ciągu powietrze jest w układzie? Sam nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 @GISek Masz ABS w antyku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 Ten sam zestaw występuje m.in. w Imprezie GD 2.0 N/A (i innych), niektórych Forkach. To jest akurat bzdura. W turbodziadku tarcza (z przodu) rzeczywiście jest 277 mm ale klocki są tzw "damskie" czyli mają wcięcia wna prowadnice do wewnątrz klocka. Takie były tylko w GT -96. Później była zmiana na "męskie". Katalogi czasem mylnie podają, ponieważ podobne klocki występowały w legacy n/a i imprezie n/a z tarczami 266 mm ale były mniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 13 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2013 (edytowane) Ten sam zestaw występuje m.in. w Imprezie GD 2.0 N/A (i innych), niektórych Forkach. To jest akurat bzdura. W turbodziadku tarcza (z przodu) rzeczywiście jest 277 mm ale klocki są tzw "damskie" czyli mają wcięcia wna prowadnice do wewnątrz klocka. Takie były tylko w GT -96. Później była zmiana na "męskie". Katalogi czasem mylnie podają, ponieważ podobne klocki występowały w legacy n/a i imprezie n/a z tarczami 266 mm ale były mniejsze. Sugerujesz więc, że są TRZY typy zacisku 277mm, z różnymi klockami? Bo tak by wynikało z Twojego postu, skoro mój link do wątku o różnicach w zacisku dwutłoczkowym nie wystarczył... Jako "zestaw" rozumiem dwutłok + 277mm. Różnica Tokico/Akebono, o której mówisz, to osobna kwestia, i jak sam się przekonałem, można w różnych autach/rocznikach naprawdę dziwne kombinacje trafić... EDIT: chyba że chciałeś przez to powiedzieć, że GD 2.0 NA ma tarcze 266. Nie ma, ma 277. Edytowane 13 Maja 2013 przez BelegUS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 chyba że chciałeś przez to powiedzieć, że GD 2.0 NA ma tarcze 266 Impreza to nie tylko GD. A w GD jest zupełnie inny klocek niz dziadku. Z turbo czy bez. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 W antyku nie ma ABSu, będę może pod koniec miesiąca jeździł nim, zobaczę czy dalej jest tak samo, spróbuję jeszcze odpowietrzyć przód, może to coś pomoże. Jak nie, spróbujemy od regeneracji pompy, widziałem w sieci zestawy naprawcze do pompy hamulcowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 W antyku nie ma ABSu(...) Skoro nie ma to odpowietrzanie zacznij od najdłuższego przewodu. Zawsze to mniej roboty niż regeneracja pompy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojto79 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 (edytowane) @@GISek, odpowietrz dobrze caly układ, ja po naprawie przodu - mimo, że przewody były zaciśnięte odpowietrzyłem przód i dalej była kicha. Dopiero po dwukrotnym odpowietrzeniu całości wszystko zaczęło dobrze dzaiłać. Pozdrawiam. Kuba Edytowane 14 Maja 2013 przez wojto79 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Kuba zrobię tak, ojciec mi pomoże, dawno nie siedział przy aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 @@GISek, Sprawdź czy nie puchnie któryś przewód elastyczny przy nacisku na pedał.Sam wymieniam płyn - przy odpowietrzaniu zastosuj mój trick . Przy domowej metodzie (2 osoby) ruchy pedałem wykonuj powoli i jesli konieczne odpowietrzanie powtórne to odczekaj dobrą chwile np. pół godziny.Wszystko to ma związek z pienieniem sie plynu i z tego są chece nieraz. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GISek Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Puchnięcie przewodów biorę pod uwagę, ale szczerze trochę wątpię, żeby to na seryjnym hamulcu w drogowej jeździe mogło mieć taki wpływ na działanie hamulca. Tak czy siak zrobimy odpowietrzanie całego układu i wtedy będzie wiadomo co dalej. Respect dzięki za zwrócenie uwagi na ten aspekt:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się