Jump to content

Zakup OBK 2.5 CVT - gdzie można wykonać jazdę próbną ? :)


kuban
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Chcąc dokonać zmiany auta najprawdopodobniej na najnowszego Outbacka, chciałem się przejechać wersją z 2.5 CVT. Jako że jestem z Trójmiasta, zajrzałem na stronę subaru.pl i tam w autach demo widnieje taki egzemplarz na stanie dealera w Gdańsku. Niestety nie jest to stan faktyczny jak mnie poinformowano :/

 

W związku z tym pytanie do forumowiczów, gdzie mogę w Trójmieście sprawdzić takie auto ? :) Może ktoś z Was miał podobny dylemat albo ma takie coś na stanie ? :D (odpada jazda do najbliższego dealera do Wawy/ Radomia :D)

 

PS Przeczesałem forum w rozważaniach dt. napędu w najnowszych OBK i nie znalazłem finalnej odpowiedzi. Czy ktoś może potwierdzić że w 3.6 jest 40:60, w manualach wolnossacych 50:50 a w 2.5 CVT 60:40 ?

Link to comment
Share on other sites

PS Przeczesałem forum w rozważaniach dt. napędu w najnowszych OBK i nie znalazłem finalnej odpowiedzi. Czy ktoś może potwierdzić że w 3.6 jest 40:60, w manualach wolnossacych 50:50 a w 2.5 CVT 60:40 ?

W broszurze masz to dokładnie opisane i w przypadku OBK CVT jest 60:40 inicjalnie (max na tył 50%, max na przód 100%) Po krętych górskich serpentynach jeździ się znakomicie, może trochę mocy brakuje (ale tej zawsze brakuje ;-) w miejskiej jeździe trudno o coś lepszego od CVT, na autostradzie tak sobie. Od modelu 2013 wchodzi nowy silnik z łańcuchem rozrządu więc radzę pospieszyć się z zakupem. W Olsztynie jest do wyjęcia 2012 w cenie poniżej 140 kPLN.

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za odpowiedź, w broszurze na stronie subaru.pl takich info nie ma (albo ja nie znalazłem :) ) więc chyba udam się ponownie do salonu i może tam mają nowsze broszury już z tą informacją :)

 

Co do łańcucha to zawsze kojarzył mi się z mniejszymi problemami,niż pasek bo teoretycznie jest bezobsługowy, rozumiem że teraz są na pasku te 2.5 w takim razie? I w ogóle to w jakich sytuacjach zmieniają się te proporcje napędu (bo boje się trochę tych 100% na przód :) ) ?

 

Na autostradzie, słabo dlatego że przy dużych prędkościach ma już za duże obroty i jest hałas ?

Link to comment
Share on other sites

Witaj, mam pewne złe doświadczenia dotyczące łańcucha rozrządu (Audi), a konkretnie napinaczy i teoretycznie bezobsługowy silnik staje się bardzo problematyczny. Szczerze mówiąc nie wiem jak to załatwia SUBARU mam nadzieję, że lepiej. W Audi z nieśmiertelnego 4,2 na pasku, zrobili za pomocą łańcucha "grzechotkę" z bardzo wysokim kosztem naprawy (czyżby "kontrolowana śmierć produktu"?) To już nie jest łańcuch na 500 kkm. Co do autostrady przy stabilnych prędkościach do 160 km/h ok, ale przyspieszanie powyżej jest dość głośne i "wysokobrotowe" Co do napędu to gdzieś czytałem, że te 100% może być przy prędkościach autostradowych przy kierownicy "na wprost", ale to było jedynie przypuszczenie. Na autostradzie samochód jest dość głośny, ale to przede wszystkim opony i "szumiąca" buda. Mi to nie przeszkadza, ale jak ktoś często poruszałby się po niemieckich autostradach, to pewnie nie byłby zachwycony.

Pzdr

 

PS. tu o napędzie http://www.subaru.pl/copy1209041615_tec_awd.html

Edited by MisiuD
Link to comment
Share on other sites

Audi słyszałem, czytałem i współczuję :/ Dzięki za tak obszerny opis, muszę w takim razie skądś wykombinować 2.5 CVT i wjechać nim choć na chwilę na drogę szybkiego ruchu.

 

Dzięki też za link, faktycznie tego nie zauważyłem. Z tego wynika że w CVT to taki lepszy Haldex :/ tzn. standardowo niby 60:40 ale na tył nie więcej niż 50, i jako jedyny z napędów nie ma centralnego dyfra, tylko dopiero po uślizgu tylnej osi tam ładuje moment. Sprzęgło płytkowe ma też bodajże VW, Nissan, Mazda, BMW, Fiat, ale chyba tylko BMW to realizuje podobnie jak Subaru w tym przypadku, czyli cały czas jest sporo momentu i na przodzie i na tyle.

 

Tak czy inaczej rozumiem że nigdy się nie zakopałeś swoim OBKiem i nie miałeś jakiś problemów zimą z podjazdami, wyjazdami, zaspami ?

 

PS Dalej poszukuję OBK 2.5 CVT w Trójmieście więc jakby ktoś mógł pomóc byłbym wdzięczny :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...