Jump to content

Poziom oleju WRX MY03


adrian

Recommended Posts

Witam, postanowiłem dziś sprawdzić poziom oleju i zostałem niemiło zaskoczony :blink:

 

Samochód stał w garażu całą noc, rano sprawdzam poziom, a tu susza i to sporo poniżej minimum. Myślę sobie niemożliwe, odpaliłem, popracował 2 - 3 min, czekam ok. 10 min i sprawdzam ponownie, to samo. Ostatnia wymiana oleju ok. 5000 km temu (Castrol Edge 5W30), jazda raczej bez szaleństw. Pobiegłem na stację i zrobiłem ok. 0,5l dolewki, sprawdziłem poziom i akurat 1/2 min/max. Pojechałem w krótką trasę ~40-50 km, odczekałem ponownie 10 min, sprawdzam... a tu na bagniecie prawie max!

 

Czy ktoś miał taki przypadek?! Czym to może być spowodowane? :ph34r:

 

 

Pozdrawiam :bowdown:

Link to comment
Share on other sites

@cybel

Hmm.. na zimnym rano było poniżej min. Dolane 0,5l i po powrocie z trasy na ciepłym prawie max. Czyli na logikę, rano jak zejdę i sprawdzę na zimnym znowu to powinno być "w sam raz" czyli 1/2.

 

@antikos

Sprawdzałem na obu stronach ;-) Przy normalnym umieszczeniu bagnetu na tej z oznaczeniami było 1-2mm pod max na "tylnej" nawet odrobinę ponad.

Link to comment
Share on other sites

Po pierwsze jak masz suchy bagnet to nie odpalaj auta ....

Po drugie co znaczy spokojna jazda ???

Po trzecie sprawdzaj olej raz na miech i po każdym popisywaniu się lub upalaniu.

Po trzecie zmień olej na coś innego niż Kastrol... lej 15W50 - Full Syntetyk.

Od stanu minimum do max w Subaru WRX 2001-2005 to ok 0,5 L oleju

Link to comment
Share on other sites

Od stanu minimum do max w Subaru WRX 2001-2005 to ok 0,5 L oleju

1 Litr ;)

 

PS. zwróć uwagę na stronę bagnetu, na której sprawdzasz olej, ustaw go "konewką w Twoją stronę" nie "do góry norami". Bagnet wchodzi do miski pod kątem i stan oleju na jego ściankach może być różny !

Link to comment
Share on other sites

Po trzecie sprawdzaj olej raz na miech i po każdym popisywaniu się lub upalaniu.

Hmmm raz na miesiac, to chyba przy jeździe co niedziela do koscioła. Wg manuala Subaru, zalecane jest sprawdzanie poziomu oleju przy każdym tankowaniu.

 

Po trzecie zmień olej na coś innego niż Kastrol... lej 15W50 - Full Syntetyk.

 

Motul 300V, albo Milers, o 'gestości' 5w40 w zupełności mu wystarczy.

 

Adrian raczej zacznij obserwowac dosc dokladnie poziom oleju. Bo tak szybko znikajacy olej nie wrozy niczego dobrego.

 

 

Edited by Tranquilizer
Link to comment
Share on other sites

Bagnet w subarowym boxerze to mało miarodajne stworzenie. Wystarczy niewielka pochyłość, a wskazania mogą się zmienić diametralnie.

A olej 15W50 do codziennej jazdy... to chyba dla kogoś, kto musi sobie na dzielni status podnosić chwaląc się "rajdową furą", a zimą odpala samochód w nausznikach i nie słyszy błagania o smarowanie dobiegającego z silnika.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za wszystkie podpowiedzi Panowie.

 

Zakładam, że wszystkie sprawdzenia kiedy olej był poniżej min były zrobione jednak na nierównościach.

Będę obserwował dalej, ale jeśli drobna pochyłość powoduje takie różnice to już sam nie wiem w co wierzyć :(

Link to comment
Share on other sites

Będę obserwował dalej, ale jeśli drobna pochyłość powoduje takie różnice to już sam nie wiem w co wierzyć :(

 

Dlatego sprawdzaj olej co tankowanie. Szybciej wylapiesz jego ubytek i staraj sie nie dopuścić, aby jego poziom spadł poniżej połowy międzi L a F.

 

Brzmi to paranoidalnie, ale ja to przypłaciłem obrotem panewki i remontem silnika.

Link to comment
Share on other sites

wlasnie.... zaraz przyjda magicy i Ci wmowia ze to poprzez zalany Castrol masz niski stan i musisz remontowac silnik... :evil2: :evil2: :evil2: :evil2:

 

sprawdzę na zimnym znowu to powinno być "w sam raz" czyli 1/2.

 

w sam raz to na gornej dziurce czyli max .

Link to comment
Share on other sites

jak silnik pracuje to ponad polowa jest w obiegu. im mniej oleju tym wieksze ryzyko zassania powietrza przez smok w ciasniejszym zakrecie.

poza tym olej takze chlodzi, nie tylko smaruje.

zawsze staraj sie trzymac max :)

Link to comment
Share on other sites

@@Zelazny,w dobrej kondycji,tyle co przed mapą.Mówimy oczywiście o serii.

Jedynie podczas upalania może trochę więcej łyknąć,ale to zrobi również totalna seria.

No jasne, dzięki :)

 

A seryjny ile bierze? Bo ostatnio jakoś dziwne mi te pomiary wychodziły, ale to chyba przez spadek terenu :)

Link to comment
Share on other sites

A seryjny ile bierze? Bo ostatnio jakoś dziwne mi te pomiary wychodziły, ale to chyba przez spadek terenu

A tu to nie wiem.Nigdy serią nie jeździłem. :P;)

W dobrej kondycji motorek może nie pobierać oleju wcale,lub niewielkie ilości,w granicach 1litra od wymiany do wymiany.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ile zmapowany WRX powinien brać oleju? Tak orientacyjnie się pytam.

Mój od wymiany do wymiany (ok 5 tyś km) bierze z 0.3 l chociaż dolewam więcej niż 0.3 + dwie rolki ręczników papierowych ale to już kwestia małej olejowej psychozy :biglol: Olej Millers CFS Nano 5W40

 

Adrian najdokładniejszy pomiar osiągniesz gdy bo dobrym rozgrzeniu oleju (z 30 min jazdy) zatrzymasz auto na płaskim wyciągniesz bagnet i rano suchy włożysz i zmierzysz (oczywiście konewką w dobrą stronę). Nie rób pomiarów gdy odpalisz auto na 2 minuty i zgasisz bo będziesz wtedy na pewno miał mało na bagnecie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...