adrian Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Witam, postanowiłem dziś sprawdzić poziom oleju i zostałem niemiło zaskoczony Samochód stał w garażu całą noc, rano sprawdzam poziom, a tu susza i to sporo poniżej minimum. Myślę sobie niemożliwe, odpaliłem, popracował 2 - 3 min, czekam ok. 10 min i sprawdzam ponownie, to samo. Ostatnia wymiana oleju ok. 5000 km temu (Castrol Edge 5W30), jazda raczej bez szaleństw. Pobiegłem na stację i zrobiłem ok. 0,5l dolewki, sprawdziłem poziom i akurat 1/2 min/max. Pojechałem w krótką trasę ~40-50 km, odczekałem ponownie 10 min, sprawdzam... a tu na bagniecie prawie max! Czy ktoś miał taki przypadek?! Czym to może być spowodowane? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 może krzywo auto stało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 może krzywo auto stało Sprawdzałem w 3 różnych miejscach: garaż, ulica i parking. "Na oko" wybierałem miejsce gdzie był poziom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Przy ciepłym oleju stan będzie wyższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antikos Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Zle sprawdziłes jesteś pewien ze patrzyłes po dobrej stronie bagnetu? Tu to ma spore znaczenie choć brzmi idiotyczne ale taka prawda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 @cybel Hmm.. na zimnym rano było poniżej min. Dolane 0,5l i po powrocie z trasy na ciepłym prawie max. Czyli na logikę, rano jak zejdę i sprawdzę na zimnym znowu to powinno być "w sam raz" czyli 1/2. @antikos Sprawdzałem na obu stronach ;-) Przy normalnym umieszczeniu bagnetu na tej z oznaczeniami było 1-2mm pod max na "tylnej" nawet odrobinę ponad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Po pierwsze jak masz suchy bagnet to nie odpalaj auta .... Po drugie co znaczy spokojna jazda ??? Po trzecie sprawdzaj olej raz na miech i po każdym popisywaniu się lub upalaniu. Po trzecie zmień olej na coś innego niż Kastrol... lej 15W50 - Full Syntetyk. Od stanu minimum do max w Subaru WRX 2001-2005 to ok 0,5 L oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Od stanu minimum do max w Subaru WRX 2001-2005 to ok 0,5 L oleju 1 Litr PS. zwróć uwagę na stronę bagnetu, na której sprawdzasz olej, ustaw go "konewką w Twoją stronę" nie "do góry norami". Bagnet wchodzi do miski pod kątem i stan oleju na jego ściankach może być różny ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 (edytowane) Po trzecie sprawdzaj olej raz na miech i po każdym popisywaniu się lub upalaniu. Hmmm raz na miesiac, to chyba przy jeździe co niedziela do koscioła. Wg manuala Subaru, zalecane jest sprawdzanie poziomu oleju przy każdym tankowaniu. Po trzecie zmień olej na coś innego niż Kastrol... lej 15W50 - Full Syntetyk. Motul 300V, albo Milers, o 'gestości' 5w40 w zupełności mu wystarczy. Adrian raczej zacznij obserwowac dosc dokladnie poziom oleju. Bo tak szybko znikajacy olej nie wrozy niczego dobrego. Edytowane 6 Maja 2013 przez Tranquilizer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Bagnet w subarowym boxerze to mało miarodajne stworzenie. Wystarczy niewielka pochyłość, a wskazania mogą się zmienić diametralnie. A olej 15W50 do codziennej jazdy... to chyba dla kogoś, kto musi sobie na dzielni status podnosić chwaląc się "rajdową furą", a zimą odpala samochód w nausznikach i nie słyszy błagania o smarowanie dobiegającego z silnika. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viking1232 Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 (edytowane) sprawdzam poziom oleju co tankowanie bo sti lubi czasem polknac olej,leje do swojego olej midland 5w30 Edytowane 7 Maja 2013 przez viking1232 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian Opublikowano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Dzięki za wszystkie podpowiedzi Panowie. Zakładam, że wszystkie sprawdzenia kiedy olej był poniżej min były zrobione jednak na nierównościach. Będę obserwował dalej, ale jeśli drobna pochyłość powoduje takie różnice to już sam nie wiem w co wierzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Będę obserwował dalej, ale jeśli drobna pochyłość powoduje takie różnice to już sam nie wiem w co wierzyć Dlatego sprawdzaj olej co tankowanie. Szybciej wylapiesz jego ubytek i staraj sie nie dopuścić, aby jego poziom spadł poniżej połowy międzi L a F. Brzmi to paranoidalnie, ale ja to przypłaciłem obrotem panewki i remontem silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 @@Tranquilizer,jeśli poziom oleju był powyżej minimum,to nie był powodem obrócenia panewki. Mnie poszła panewka na pełnym stanie oleju. Powody są zwykle inne i składa się na to kilka przyczyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 wlasnie.... zaraz przyjda magicy i Ci wmowia ze to poprzez zalany Castrol masz niski stan i musisz remontowac silnik... :evil2: :evil2: sprawdzę na zimnym znowu to powinno być "w sam raz" czyli 1/2. w sam raz to na gornej dziurce czyli max . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrian Opublikowano 8 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 w sam raz to na gornej dziurce czyli max . Zawsze mi się wydawało, że najlepiej jak jest w połowie między min i max jednak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 jak silnik pracuje to ponad polowa jest w obiegu. im mniej oleju tym wieksze ryzyko zassania powietrza przez smok w ciasniejszym zakrecie. poza tym olej takze chlodzi, nie tylko smaruje. zawsze staraj sie trzymac max Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zelazny Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 Ile zmapowany WRX powinien brać oleju? Tak orientacyjnie się pytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 @@Zelazny,w dobrej kondycji,tyle co przed mapą.Mówimy oczywiście o serii. Jedynie podczas upalania może trochę więcej łyknąć,ale to zrobi również totalna seria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zelazny Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 @@Zelazny,w dobrej kondycji,tyle co przed mapą.Mówimy oczywiście o serii. Jedynie podczas upalania może trochę więcej łyknąć,ale to zrobi również totalna seria. No jasne, dzięki A seryjny ile bierze? Bo ostatnio jakoś dziwne mi te pomiary wychodziły, ale to chyba przez spadek terenu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 A seryjny ile bierze? Bo ostatnio jakoś dziwne mi te pomiary wychodziły, ale to chyba przez spadek terenu A tu to nie wiem.Nigdy serią nie jeździłem. W dobrej kondycji motorek może nie pobierać oleju wcale,lub niewielkie ilości,w granicach 1litra od wymiany do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zelazny Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 No to tak było, dzieki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tranquilizer Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 (edytowane) Ale ten 1litr to tylko jazda kapelusznika. Edytowane 11 Maja 2013 przez Tranquilizer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krysztal Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Ile zmapowany WRX powinien brać oleju? Tak orientacyjnie się pytam. Mój od wymiany do wymiany (ok 5 tyś km) bierze z 0.3 l chociaż dolewam więcej niż 0.3 + dwie rolki ręczników papierowych ale to już kwestia małej olejowej psychozy Olej Millers CFS Nano 5W40 Adrian najdokładniejszy pomiar osiągniesz gdy bo dobrym rozgrzeniu oleju (z 30 min jazdy) zatrzymasz auto na płaskim wyciągniesz bagnet i rano suchy włożysz i zmierzysz (oczywiście konewką w dobrą stronę). Nie rób pomiarów gdy odpalisz auto na 2 minuty i zgasisz bo będziesz wtedy na pewno miał mało na bagnecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się