Jump to content

Problem ze skrzynia biegów WRX 2004


spontan23
 Share

Recommended Posts

Witam, od jakiegoś czasu powtarza mi się następujący problem:

 

Samochód to WRX z 2004 roku bez żadnych ingerencji.

 

Zacznijmy od tego, że na zimno biegi wchodzą bez problemu ale jednak ciężko (sprzęgło wciśnięte do końca), czasami zdarza się, że jest problem z 1-nką, która nie chce wejść, podobnie jest ze wstecznym.

 

Jednak ten problem mnie tak bardzo nie irytuje, większą uwagę przywiązuje do próby wbicia 1-nki gdy toczę się 10-20 km/h na luzie, przy wciśniętym sprzęgle gdy chcę wrzucić 1-nkę często zdarza się, że skrzynia zgrzyta i muszę zwolnić prawie do zera lub ponownie wbić sprzęgło.

 

Podobnie dzieje się gdy chce zredukować 2->1 przy tej prędkości, przy większych prędkościach nawet nie chce próbować. Jest to dość uciążliwe gdyż przy dojeżdżaniu do zakrętu z małą prędkością muszę ciągnąć przy bardzo niskich obrotach na 2-gim biegu (czasami trzeba pomóc sprzęgłem a po nie warto zużywać).

 

Chciałbym dodać iż został wymieniony olej na Millers Oil EE Transission 75W90. I problem jest nadal na podobnym poziomie.

 

Zdaję sobie sprawę iż temat ten pojawiał się dość często na forum ale do końca nikt nigdy tego nie wytłumaczył (chyba że nie znalazłem odpowiedniego wątku), a większość rad odnosiła się do zmiany biegu na międzygazie lub na podwójnym wysprzęgleniu.

 

Liczę na waszą pomoc!!!

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nie ma znaczenia czy na zimno czy po rozgrzaniu... Niestety nawet po dłuższej trasie się tak dzieje... Aczkolwiek na zimno jest najgorzej.

 

TTTM, możesz rozwinąć skrót ? :)

Link to comment
Share on other sites

TTTM czyli ten typ tak ma ? (myślałem, że oznacza to coś specjalistycznego)

 

Czyli, że takim autem jak Subaru Impreza WRX nie można wejść w zakręt przy 30 km/h i zredukować na 1-nkę tylko należy zwolnić do zera albo męczyć się przy 2500 obrotów na 2 w zakręcie... Jeżdząć Frodem focusem ST, lub zwyczajnym Volvo S40 w 2.0 diesel (podkeconym do 170 KM) można tak zrobić a usportowionym Subaru nie można?

 

Nie rozumiem tego....

Link to comment
Share on other sites

A czy miał ktoś podobny problem, który w jakiś sposób rozwiązał?

 

I czy znacie może jakiś warsztat lub osobę we Wrocławiu lub w Poznaniu kto mógłby zdiagnozować w czym tkwi problem?

Link to comment
Share on other sites

Nie ma znaczenia czy na zimno czy po rozgrzaniu...

 

No to nie jest normalne.... Ja redukuje do jedynki bez problemu.

 

Bardzo dziękuje za a odpowiedź, bo czytanie odpowiedzi w stylu TTTM i że trzeba zmieniać biegi na międzygazie mnie troszkę irytowały...

 

Pytam, ponieważ zanim mam gdzies pojechać i szukać rozwiązania chciałbym się trochę zapoznać z problemem, zawsze lepiej wiedzieć niż sobie dać coś wmówic i wydać 5 tys...

 

Ze wstecznym to normalka. One tak mają.

Natomiast redukcja do 1. biegu podczas jazdy powinna być bezproblemowa. Podejrzewałbym wyeksploatowany synchronizator.

 

Orientujesz się może ile by kosztowała naprawa? Orientayjnie oczywiście bez dokładności do dwóch miejsc po przecinku :)

Link to comment
Share on other sites

ja też mam ten problem i nauczyłem sie z tym żyć...no coż skrzynie nie sa najlepsze. A z tego co czytałem to nikt chyba tego nie rozwiązał, chciałem wymienić olej ale słyszac "może ale nie musi pomóc" to droga do nikąd...tym sposobem można wymienic pół auta i dalej mieć jakąś usterke. Bynajmniej w skrzyni koszta mogą być duże więc musisz rozważyć czy to zostawisz i uczysz się z tym żyć czy chcesz grzebać i mieć nadzieje. Niektórzy nie narzekaja ale to rzadkość ja tylko bacznie zwracam uwagę ,że od początku problem się na szczeście nie pogłębia i z tego się ciesze :)

Link to comment
Share on other sites

ja też mam ten problem i nauczyłem sie z tym żyć...no coż skrzynie nie sa najlepsze. A z tego co czytałem to nikt chyba tego nie rozwiązał, chciałem wymienić olej ale słyszac "może ale nie musi pomóc" to droga do nikąd...tym sposobem można wymienic pół auta i dalej mieć jakąś usterke. Bynajmniej w skrzyni koszta mogą być duże więc musisz rozważyć czy to zostawisz i uczysz się z tym żyć czy chcesz grzebać i mieć nadzieje. Niektórzy nie narzekaja ale to rzadkość ja tylko bacznie zwracam uwagę ,że od początku problem się na szczeście nie pogłębia i z tego się ciesze :)

 

Podobnie jak Ty zdążyłem się przyzwyczaić tylko coraz bardziej irytuje mnie to iż mając moc i fajny napęd nie mogę w zakręcie cieszyć się jazdą... A pytam, bo liczę że znajdzie się jakaś osoba, która chciała się grzebać i wygrzebała rozwiązanie którym zechce się podzielić:)

Link to comment
Share on other sites

Zgaszonym na ciepło czy zimno ?

Bez różnicy. Nie wciskaj sprzęgła i sprawdź jak wchodzą biegi "na sucho".

Link to comment
Share on other sites

Międzygaz? Może odpowiednia technika przy zmianie biegu pomoże?

 

ODpowiedź na międzygaz: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/35155-miedzygaz-how-we-do-it/

 

Nie wiem co rozumiesz przed "odpowiednią technike"

 

 

Zgaszonym na ciepło czy zimno ?

Bez różnicy. Nie wciskaj sprzęgła i sprawdź jak wchodzą biegi "na sucho".

 

Właśnie sprawdziłem i szczerze... 1-nka i 2-jka nigdy nie wchodziły tak gładko... 3,4,5 bieg dawały bardzo leciutki opór tak jakby nie do końca wchodziły precyzyjnie... Wsteczny klasycznie miał problem :)

Link to comment
Share on other sites

temat byl juz na forum,

mialem podobny problem i wlasnie w tamtym watku ktos podpowiedzial zeby zaczac od wymiany oleju w skrzyni,

brzmi dziwnie ale u mnie pomoglo i temat juz sie nie powtorzyl

 

Link to comment
Share on other sites

 

 

Zgaszonym na ciepło czy zimno ?

Bez różnicy. Nie wciskaj sprzęgła i sprawdź jak wchodzą biegi "na sucho".

 

Właśnie sprawdziłem i szczerze... 1-nka i 2-jka nigdy nie wchodziły tak gładko... 3,4,5 bieg dawały bardzo leciutki opór tak jakby nie do końca wchodziły precyzyjnie... Wsteczny klasycznie miał problem :)

Dodam jeszcze, że rano przed jazdą jeszcze sprawdziłem. Biegi wchodziły dość ciężko a 1-nka jak już raz weszła z oporem to potem wchodziła bezproblemowo, natmoiast 2-jka bezproblemowo. 3,4,5 tak jak wczesniej.

 

temat byl juz na forum,

mialem podobny problem i wlasnie w tamtym watku ktos podpowiedzial zeby zaczac od wymiany oleju w skrzyni,

brzmi dziwnie ale u mnie pomoglo i temat juz sie nie powtorzyl

 

Jak już zauwazyłes w piewrszym moim poście w tym temacie napisałem, że wymieniłem olej i również zaznaczyłem, że było wiele wątków ale żaden nie wyniósł nic konkretnego a szkoda :)

Link to comment
Share on other sites

Zobacz postsocko, o 03 maj 2013 - 22:36, powiedział: Międzygaz? Może odpowiednia technika przy zmianie biegu pomoże? ODpowiedź na międzygaz: http://www.forum.sub...z-how-we-do-it/ Nie wiem co rozumiesz przed "odpowiednią technike"

 

Przez "odpowiednia technike" rozumiem wlasnie miedzygaz, ale widze tez, ze jestes co do niego sceptyczny, natomiast ja jestem prawie na 100% przekonany, ze jakbys go zaczal stosowac, to nagle problemy ze skrzynia by sie znaczaco zmniejszyly...

Link to comment
Share on other sites

Zobacz postsocko, o 03 maj 2013 - 22:36, powiedział: Międzygaz? Może odpowiednia technika przy zmianie biegu pomoże? ODpowiedź na międzygaz: http://www.forum.sub...z-how-we-do-it/ Nie wiem co rozumiesz przed "odpowiednią technike"

 

Przez "odpowiednia technike" rozumiem wlasnie miedzygaz, ale widze tez, ze jestes co do niego sceptyczny, natomiast ja jestem prawie na 100% przekonany, ze jakbys go zaczal stosowac, to nagle problemy ze skrzynia by sie znaczaco zmniejszyly...

 

Wiesz, stosowanie międzygazu zapewne w jakimś stopniu pomoże, tylko że to nie jest dosłowne rozwiązanie problemu tylko półśrodek... Na pewno spróbuje jazdy na międzygazie, gdyż póki co muszę uzbierać na ewentualną naprawę skrzyni. Ale wolałbym nie stosować tej techniki za każdym razem gdy chce zhamować biegami...

Link to comment
Share on other sites

Biegi powinny wchodzić jak w masełko. Przesuwki skrzyni chodzą tak że można załączać biegi rękoma - nawet na wybieraku skrzyni. Nie mówiąc o podpiętym lewarku. Dwulatek jest w stanie zmienić bieg.

Jak masz inaczej to coś jest nie halo.

 

Problem ze wstecznym - może być poluzowana nakrętka M34 na wałku sprzęgłowym - ta którą dokręca się 180 Nm. Jak spadnie to nie wrzucisz wstecznego.

Wbijanie biegów - raczej na pewno są zaokrąglone zęby na przesuwkach. Powinny być ostre, dlatego biegi tak łatwo wchodzą na nowych. Za kołem chyba 3 biegu jest talerz który często się odgina bo przesuwka go wypycha a co za tym idzie zaokrągla ząbki o bok koła zębatego i zaczyna się problem.

Wybierak skrzyni - jest na końcu taki krzyżak jak w autach terenowych w którym są chyba 4 tuleje z tworzywa. Jak się wyrobią to nie wrzucisz dobrze biegu. Albo wymiana tej części albo rozłupanie, dorobienie tulejek z tworzywa i ponowne zespawanie.

 

Przyczyn może być wiele. Dlatego warto zrobić rewizję łożysk a przy okazji zdiagnozować sprzęgło i koło zamachowe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...