Jump to content

Uszczelka pod głowicą


Surfordie
 Share

Recommended Posts

Ciekawy jestem, czy ktoś z Was miał taki przypadek, niecałe dwa lata temu w znanym i polecanym:) ASO z Warszawy zmieniałem uszczelkę pod głowicą (H6, wersja US 2004 przy przebiegu około 130tys.) - wtedy objawem był grzejący się silnik. Od kilku dni znowu przy dynamicznej jeździe włączają się wentylatory i temperatura wzrasta powyżej połowy skali, diagnoza tego samego ASO - ponownie uszczelka pod głowicą. Zna ktoś taki przypadek? Jeżdżę mało, od wymiany zrobiłem niecałe 20tys. Macie pomysł, dlaczego uszczelka ponownie jest do wymiany?

Link to comment
Share on other sites

Jeśli silnik był raz przegrzany i potem skłądany na tych samych głowicach to nie ma bata, uszczelka będzie do roboty "zawsze" doputy, dopóki nie zmienisz głowic.

Nie jestem mechanikiem, ale z doświadczenia ojca wiem, że nie ma bata na uszczelke po przegrzaniu i nie ważne czy to subaru mercedes star czy jelcz.

 

U mnie w WRXie 2.5 też robiłem uszczelkę, tyle, że silnik się nie przegrzewał.

 

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Od kilku dni znowu przy dynamicznej jeździe włączają się wentylatory i temperatura wzrasta powyżej połowy skali, diagnoza tego samego ASO -

 

termostat... wymien termostat i wtedy obserwuj.

Link to comment
Share on other sites

a saprawdzali CO2 czy tylko po symptomach zdiagnozowali??

Edited by dzioba
Link to comment
Share on other sites

Ciekawy jestem, czy ktoś z Was miał taki przypadek, niecałe dwa lata temu

 

prawdopodobnie zostanie to naprawione w ramach gwarancji , trzeba ustalić co obecnie jest przyczyną bo sytuacja nie jest normalna..

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki za opinie i porady, zobaczymy co wyjdzie jak ASO rozbierze silnik...

Jeśli silnik był raz przegrzany i potem skłądany na tych samych głowicach to nie ma bata, uszczelka będzie do roboty

no właśnie nie był przegrzany, i poprzednio i teraz temperatura maksymalnie podnosiła się do pierwszej kreski powyżej połowy skali, nic wielkiego, daleko od czerwonego pola:) poprzednio głowice nie były planowane, tylko wymieniony komplet uszczelek i sprawdzone przylgnie głowic, dziwna sprawa, myślałem że jak zrobiłem już raz tą nieszczęsną UPG i jeżdżę jak emeryt, nic mi już nie grozi:) no cóż, niezależnie od kosztów z Subaru nic nie jest w stanie mnie już wyleczyć, przypadek beznadziejny:)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dziwię się, że w serwisie nie planowali głowic to standart w takich przypadkach. Myślę, że przyczyną ponownego ich wywalenia było właśnie ich nie planowanie. W subarakach zwłaszcza 2,5 UPG to standart. Ja zmieniłem szpilki wszyskie uszczelniacze uszczelki i rozrząd przy okazji. Motor nie przegrzany zebrana przy planowaniu 0,010mm. Żadna uszczelka tego nie skoryguje, nawet erling, który jest grubszy od oryginału...

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Surfordie powiedział: sprawdzone przylgnie głowic, to inaczej planowanie.....

Sprawdzenie a planowanie to chyba dwie inne sprawy..... To tak jakby sprawdzenie poziomu oleju oznaczało jego dolanie.... A czy szanowny serwis wymienił przy tej okazji również śruby (szpilki głowicy) i tak na wszelki termostat?????

Link to comment
Share on other sites

A czy szanowny serwis wymienił przy tej okazji również śruby (szpilki głowicy) i tak na wszelki termostat?????

 

szanowny serwis wymienia to co trzeba....a nie to co "na mieście mówią" , ze może pomóc :) Czyszczenie chłodnicy na zewnątrz i w środku np. moze pomóc.... :rolleyes:..szczególnie z AT

Sprawdzenie a planowanie to chyba dwie inne sprawy.

 

w tym przypadku to tylko rózne określenie czynności . Sprawdzenie kończy się "zabieleniem" najczęściej a nie koniecznie planowaniem. Dodam , że z tym "planowaniem" glowic w Subaru to trzeba byc ostrożnym

Edited by Andrzej Koper
Link to comment
Share on other sites

Moje doświadczenia z serwisami autoryzowanymi (nie tylko z Subaru) sprowadzają się do dwóch spostrzeżeń:

1. Serwis ma zawsze racje

2. Jak serwis nie ma racji to patrz pnk 1

Przepraszam, że ja skromny zjadacz chleba słuchający, co na mieście gadają śmiałem wejść w polemikę techniczną z Szanownym Serwisem Subaru i z Szanownym forumowiczem Koprem. Za swoje grzechy szczerze i serdecznie przepraszam.

Link to comment
Share on other sites

Ciekawy jestem, czy ktoś z Was miał taki przypadek, niecałe dwa lata temu w znanym i polecanym:) ASO z Warszawy zmieniałem uszczelkę pod głowicą (H6, wersja US 2004 przy przebiegu około 130tys.) - wtedy objawem był grzejący się silnik. Od kilku dni znowu przy dynamicznej jeździe włączają się wentylatory i temperatura wzrasta powyżej połowy skali, diagnoza tego samego ASO - ponownie uszczelka pod głowicą. Zna ktoś taki przypadek? Jeżdżę mało, od wymiany zrobiłem niecałe 20tys. Macie pomysł, dlaczego uszczelka ponownie jest do wymiany?

 

zainwestuj w nowy czujnik temp. ok 100zł , serio :) , choć oczywiscie o chłodnicy ( czyszczeniu czy wymianie ) tez nalezy pamietac

Link to comment
Share on other sites

zainwestuj w nowy czujnik temp. ok 100zł , serio :) , choć oczywiscie o chłodnicy ( czyszczeniu czy wymianie ) tez nalezy pamietac

 

czujnik ok. a w chłodnicy mała dziurka.....się lutuje.. :)

 

Przepraszam, że ja skromny zjadacz chleba słuchający, co na mieście gadają śmiałem wejść w polemikę techniczną z Szanownym Serwisem Subaru i z Szanownym forumowiczem Koprem. Za swoje grzechy szczerze i serdecznie przepraszam.

 

drobiazg. :) ..ale konieczność wym. szpilek/śrub głowic nie jest przewidziana przez producenta :) ...oczywiście można to zgłosić bezpośrednio w JP jako własną inowację...ale raczej nie posłuchają...podobnie z dobrym termostatem.....

Link to comment
Share on other sites

w chłodnicy mała dziurka.....się lutuje.. :)

czy ta czynnosc jest przewidziana w serwisowce? ;):P

a moze to " polska inowacja" zgloszona bezposrednio w JPN i zaakceptowana przez producenta? :D

Link to comment
Share on other sites

Czyszczenie chłodnicy na zewnątrz i w środku np. moze pomóc.... :rolleyes:..szczególnie z AT

 

W tym przypadku nic to nie dało i mimo opinii firmy "od chłodnic" , że jest ok....konieczna była wymiana na nową..... B)

 

ps. uszczelki pod głowicami ....szczelne.. :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...