Jump to content

Wiskoza czy co to?


kaarolekkk

Recommended Posts

Witam. Mam pytanie odnośnie napędu. Więc podniosłem samochód najpierw tył z jednej strony i kręcę kołem, bardzo cięzko ale dałem rade. Później podniosłem cały tył obydwa koła i gdy jednym kręce w lewo drugie w prawo się obraca lecz wciąż bardzo bardzo ciężko i z przodem tak samo. Powiedzcie mi co to za blokada czy co że tak ciężko to się obraca? Dzięki za odpowiedzi

Edited by kaarolekkk
Link to comment
Share on other sites

a spróbuj autko przepchać na luzie, z jednego miejsca w drugie, pójdzie Ci dużo łatwiej niż obracanie jednym kołem w powietrzu ;)

Link to comment
Share on other sites

Więc podniosłem samochód najpierw tył z jednej strony i kręcę kołem, bardzo cięzko ale dałem rade

3 kola na ziemi, jedno w powietrzu = opor stawia centralny dyfer...

 

Później podniosłem cały tył obydwa koła i gdy jednym kręce w lewo drugie w prawo się obraca

tak dziala mechanizm roznicowy... opor moga stawiac 3 rzeczy... albo masz LSD w dyfrze albo zapiekajace sie zaciski lub, jesli reczny nisko lapie, szczeki tra o beben...

 

i z przodem tak samo
wciąż bardzo bardzo ciężko

 

z przodu jest otwarty dyfer, jesli oba przednie kola sa w powietrzu i ciezko sie obracaja to zapiekaja sie heble.

jesli przednia lub tylna os jest w powietrzu to obracajac kolami centralny dyfer oporu nie stawia.

 

centralny dyfer jest w skrzyni i rozdziela moment miedzy przodem i tylem.

Link to comment
Share on other sites

Ja nie widzę problemu chyba że źle cię rozumiem. Przypadki:

1) jedne przednie koło w powietrzu i skrzynia na N - opór stawia wisko w centralnym dyfrze

2) jedne tylne koło w powietrzu i skrzynia na N - opór stawia wisko w centralnym i tylnym dyfrze.

(W przypadkach powyżej z załączonym biegiem nie pokręcisz kołem bo silnik będzie blokował)

3) cały przód w powietrzu skrzynia bez różnicy - gdy kręcisz kołem drugie obraca się w przeciwną stronę prawie bez oporów.

4) cały tył w górze - ty zależy od kilku rzeczy.

a) skrzynia z zaciętym biegiem - koło kręci się z oporem jaki stawia tylne wisko a drugie w przeciwną stronę

B) skrzynia na N - i tu znowu dwa przypadki zawsze jednak będzie opór. Jedno kręci się w przeciwną stronę do drugiego - centralne wisko mocniej spina od tylnego. Oba koła kręcą się razem - wisko z tyłu mocniejsze od centralnego.

To wszystko jest normalnym zachowaniem napędu z dwoma wiskotycznymi szperami.

 

Link to comment
Share on other sites

Fajnie Ci to George opisał.

Nie zgodzę się tylko z p. 4. –gdy tył w górze i skrzynia na N.

 

Pomijamy opory tarcia na łożyskach i zębach dryfrów i skrzyni. Jeśli tylne koła kręcą się przeciwnie to nie znaczy ,że centralna wiskoza mocniej spina niż tylna.

 

Może spinać kilka razy słabiej i koła tylne będą kręcić się przeciwnie. Kilka to znaczy tyle ile wynosi iloczyn przełożenia tylnego dyfra i przłożenia przy wiskozie (przy wiskozie 1/1 lub 1,1/1) –czyli ok. 4 razy .I jeśli centralna będziesłabiej spinać np. 5 razy to przy kręceniu koła będą miały obroty w jedną stronę , i centralna wiskoza zacznie pracować dając opór (z powodu zaistniałej w niej różnicy prądkości ) . A to zmusi tylne wisko do pracy –pojawi się w nim mała różnica obrotów. Te liczbowe dane dotyczą bardzo małej ręcznej prędkości kręicenia. Przy większych prędkościach będą inne warunki bo opory obu wiskoz rosną – i to raczej nie proporcjonalnie.

 

Później podniosłem cały tył obydwa koła i gdy jednym kręce w lewo drugie w prawo się obraca lecz wciąż bardzo bardzo ciężko i z przodem tak samo

 

Z tyłem – wygląda ,że OK. Ale jeśli masz tak samo z przodu (przód w górze )to znaczy że masz szperę w przednim dyfrze.GT nie miały seryjnie. Albo coś pomyliłes –pokręc jeszcze raz, albo masz szperę bo ktos wsadził,albo skrzynie masz z sti.

 

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Tylny dyfer będę wyciągał bo cieknie i wtedy jak mogę sprawdzić czy coś w nim siedzi? Z przodem jest tak samo jak z tyłem. Dzięki za obszerny opis tego i wytłumaczenie.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chodzi o wiskozę to łatwiej sprawdzisz na aucie jak George napisał w 4 a). Masz duzy opór w kręceniu ,gdy jedno tylne koło w górze i zapiety bieg to znaczy ,że jest wisko i działa. Żeby uszczelnić dyfer ,nie musisz go wyci,agać.Albo któryś simmering, albo pokrywa z tyłu, no albo korki olejowe.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...