Skocz do zawartości

Wiskoza czy co to?


kaarolekkk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie odnośnie napędu. Więc podniosłem samochód najpierw tył z jednej strony i kręcę kołem, bardzo cięzko ale dałem rade. Później podniosłem cały tył obydwa koła i gdy jednym kręce w lewo drugie w prawo się obraca lecz wciąż bardzo bardzo ciężko i z przodem tak samo. Powiedzcie mi co to za blokada czy co że tak ciężko to się obraca? Dzięki za odpowiedzi

Edytowane przez kaarolekkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc podniosłem samochód najpierw tył z jednej strony i kręcę kołem, bardzo cięzko ale dałem rade

3 kola na ziemi, jedno w powietrzu = opor stawia centralny dyfer...

 

Później podniosłem cały tył obydwa koła i gdy jednym kręce w lewo drugie w prawo się obraca

tak dziala mechanizm roznicowy... opor moga stawiac 3 rzeczy... albo masz LSD w dyfrze albo zapiekajace sie zaciski lub, jesli reczny nisko lapie, szczeki tra o beben...

 

i z przodem tak samo
wciąż bardzo bardzo ciężko

 

z przodu jest otwarty dyfer, jesli oba przednie kola sa w powietrzu i ciezko sie obracaja to zapiekaja sie heble.

jesli przednia lub tylna os jest w powietrzu to obracajac kolami centralny dyfer oporu nie stawia.

 

centralny dyfer jest w skrzyni i rozdziela moment miedzy przodem i tylem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie widzę problemu chyba że źle cię rozumiem. Przypadki:

1) jedne przednie koło w powietrzu i skrzynia na N - opór stawia wisko w centralnym dyfrze

2) jedne tylne koło w powietrzu i skrzynia na N - opór stawia wisko w centralnym i tylnym dyfrze.

(W przypadkach powyżej z załączonym biegiem nie pokręcisz kołem bo silnik będzie blokował)

3) cały przód w powietrzu skrzynia bez różnicy - gdy kręcisz kołem drugie obraca się w przeciwną stronę prawie bez oporów.

4) cały tył w górze - ty zależy od kilku rzeczy.

a) skrzynia z zaciętym biegiem - koło kręci się z oporem jaki stawia tylne wisko a drugie w przeciwną stronę

B) skrzynia na N - i tu znowu dwa przypadki zawsze jednak będzie opór. Jedno kręci się w przeciwną stronę do drugiego - centralne wisko mocniej spina od tylnego. Oba koła kręcą się razem - wisko z tyłu mocniejsze od centralnego.

To wszystko jest normalnym zachowaniem napędu z dwoma wiskotycznymi szperami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie Ci to George opisał.

Nie zgodzę się tylko z p. 4. –gdy tył w górze i skrzynia na N.

 

Pomijamy opory tarcia na łożyskach i zębach dryfrów i skrzyni. Jeśli tylne koła kręcą się przeciwnie to nie znaczy ,że centralna wiskoza mocniej spina niż tylna.

 

Może spinać kilka razy słabiej i koła tylne będą kręcić się przeciwnie. Kilka to znaczy tyle ile wynosi iloczyn przełożenia tylnego dyfra i przłożenia przy wiskozie (przy wiskozie 1/1 lub 1,1/1) –czyli ok. 4 razy .I jeśli centralna będziesłabiej spinać np. 5 razy to przy kręceniu koła będą miały obroty w jedną stronę , i centralna wiskoza zacznie pracować dając opór (z powodu zaistniałej w niej różnicy prądkości ) . A to zmusi tylne wisko do pracy –pojawi się w nim mała różnica obrotów. Te liczbowe dane dotyczą bardzo małej ręcznej prędkości kręicenia. Przy większych prędkościach będą inne warunki bo opory obu wiskoz rosną – i to raczej nie proporcjonalnie.

 

Później podniosłem cały tył obydwa koła i gdy jednym kręce w lewo drugie w prawo się obraca lecz wciąż bardzo bardzo ciężko i z przodem tak samo

 

Z tyłem – wygląda ,że OK. Ale jeśli masz tak samo z przodu (przód w górze )to znaczy że masz szperę w przednim dyfrze.GT nie miały seryjnie. Albo coś pomyliłes –pokręc jeszcze raz, albo masz szperę bo ktos wsadził,albo skrzynie masz z sti.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wiskozę to łatwiej sprawdzisz na aucie jak George napisał w 4 a). Masz duzy opór w kręceniu ,gdy jedno tylne koło w górze i zapiety bieg to znaczy ,że jest wisko i działa. Żeby uszczelnić dyfer ,nie musisz go wyci,agać.Albo któryś simmering, albo pokrywa z tyłu, no albo korki olejowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...