kaarolekkk Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 (edytowane) Witam. Mam pytanie odnośnie napędu. Więc podniosłem samochód najpierw tył z jednej strony i kręcę kołem, bardzo cięzko ale dałem rade. Później podniosłem cały tył obydwa koła i gdy jednym kręce w lewo drugie w prawo się obraca lecz wciąż bardzo bardzo ciężko i z przodem tak samo. Powiedzcie mi co to za blokada czy co że tak ciężko to się obraca? Dzięki za odpowiedzi Edytowane 1 Maja 2013 przez kaarolekkk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
docencik12 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 ... i gdy jednym kręce w lewo drugie w prawo się obraca Nie no, poważnie pytasz czy robisz sobie jaja? 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Chodzi o to że powinny lekko się obracać tak z tego faq o dyfrach itp czytałem. CHODZI MI O TO DLACZEGO TAK CIĘŻKO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 To normalne TTTM 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 1 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 I to konkretna odpowiedz a nie bezsensowna wypowiedz dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Nasz też wisko w tylnym dyfrze i to pewnie jest przyczyną Dajcie chłopakowi się uczyć, co z wami Wysyłane z mojego GT-N7105 za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeFo555 Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 a spróbuj autko przepchać na luzie, z jednego miejsca w drugie, pójdzie Ci dużo łatwiej niż obracanie jednym kołem w powietrzu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Więc podniosłem samochód najpierw tył z jednej strony i kręcę kołem, bardzo cięzko ale dałem rade 3 kola na ziemi, jedno w powietrzu = opor stawia centralny dyfer... Później podniosłem cały tył obydwa koła i gdy jednym kręce w lewo drugie w prawo się obraca tak dziala mechanizm roznicowy... opor moga stawiac 3 rzeczy... albo masz LSD w dyfrze albo zapiekajace sie zaciski lub, jesli reczny nisko lapie, szczeki tra o beben... i z przodem tak samo wciąż bardzo bardzo ciężko z przodu jest otwarty dyfer, jesli oba przednie kola sa w powietrzu i ciezko sie obracaja to zapiekaja sie heble. jesli przednia lub tylna os jest w powietrzu to obracajac kolami centralny dyfer oporu nie stawia. centralny dyfer jest w skrzyni i rozdziela moment miedzy przodem i tylem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Hamulce kompletnie wymontowane więc nie ma co trzeć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Hamulce kompletnie wymontowane więc nie ma co trzeć. przejedz powolutku (20-30/h) jakies 200-300m, zatrzymaj sie i pomacaj tarcze. tam gdzie cieplej tam jest problem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Ja nie widzę problemu chyba że źle cię rozumiem. Przypadki: 1) jedne przednie koło w powietrzu i skrzynia na N - opór stawia wisko w centralnym dyfrze 2) jedne tylne koło w powietrzu i skrzynia na N - opór stawia wisko w centralnym i tylnym dyfrze. (W przypadkach powyżej z załączonym biegiem nie pokręcisz kołem bo silnik będzie blokował) 3) cały przód w powietrzu skrzynia bez różnicy - gdy kręcisz kołem drugie obraca się w przeciwną stronę prawie bez oporów. 4) cały tył w górze - ty zależy od kilku rzeczy. a) skrzynia z zaciętym biegiem - koło kręci się z oporem jaki stawia tylne wisko a drugie w przeciwną stronę skrzynia na N - i tu znowu dwa przypadki zawsze jednak będzie opór. Jedno kręci się w przeciwną stronę do drugiego - centralne wisko mocniej spina od tylnego. Oba koła kręcą się razem - wisko z tyłu mocniejsze od centralnego. To wszystko jest normalnym zachowaniem napędu z dwoma wiskotycznymi szperami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Fajnie Ci to George opisał. Nie zgodzę się tylko z p. 4. –gdy tył w górze i skrzynia na N. Pomijamy opory tarcia na łożyskach i zębach dryfrów i skrzyni. Jeśli tylne koła kręcą się przeciwnie to nie znaczy ,że centralna wiskoza mocniej spina niż tylna. Może spinać kilka razy słabiej i koła tylne będą kręcić się przeciwnie. Kilka to znaczy tyle ile wynosi iloczyn przełożenia tylnego dyfra i przłożenia przy wiskozie (przy wiskozie 1/1 lub 1,1/1) –czyli ok. 4 razy .I jeśli centralna będziesłabiej spinać np. 5 razy to przy kręceniu koła będą miały obroty w jedną stronę , i centralna wiskoza zacznie pracować dając opór (z powodu zaistniałej w niej różnicy prądkości ) . A to zmusi tylne wisko do pracy –pojawi się w nim mała różnica obrotów. Te liczbowe dane dotyczą bardzo małej ręcznej prędkości kręicenia. Przy większych prędkościach będą inne warunki bo opory obu wiskoz rosną – i to raczej nie proporcjonalnie. Później podniosłem cały tył obydwa koła i gdy jednym kręce w lewo drugie w prawo się obraca lecz wciąż bardzo bardzo ciężko i z przodem tak samo Z tyłem – wygląda ,że OK. Ale jeśli masz tak samo z przodu (przód w górze )to znaczy że masz szperę w przednim dyfrze.GT nie miały seryjnie. Albo coś pomyliłes –pokręc jeszcze raz, albo masz szperę bo ktos wsadził,albo skrzynie masz z sti. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Tylny dyfer będę wyciągał bo cieknie i wtedy jak mogę sprawdzić czy coś w nim siedzi? Z przodem jest tak samo jak z tyłem. Dzięki za obszerny opis tego i wytłumaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Jeśli chodzi o wiskozę to łatwiej sprawdzisz na aucie jak George napisał w 4 a). Masz duzy opór w kręceniu ,gdy jedno tylne koło w górze i zapiety bieg to znaczy ,że jest wisko i działa. Żeby uszczelnić dyfer ,nie musisz go wyci,agać.Albo któryś simmering, albo pokrywa z tyłu, no albo korki olejowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaarolekkk Opublikowano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Myślalem że będę musiał się męczyć i wyjmować, dobrze wiedzieć. A wiesz gdzie dostać uszczelki i simmeringi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się