jaskier13 Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Posiadam Impreze WRX jdm z 95 roku z automatyczna skrzynia biegow o oznaczeniu TZ102YB3BA Prawdopodobnie padl przedni dyfer - podczas powolnej jazdy przy skreconych kolach czuc przeskakiwania, po podniesieniu auta wyczuwalne luzy na poloskach. zbieznosc, przeguby w porzadku. Czy jest mozliwosc wymiany przedniego dyfra z innej skrzyni automatycznej o tym samym przelozeniu tylniego dyfra? Czy istnieje mozliwosc regeneracji/naprawy podzespolow przedniego mechanizmu roznicowego? Poza tym skrzynia pracuje bez zarzutow, biegi zmienia plynnie, nie szarpie itp. Jaka skrzynie biegow A/T moge podpiac w zastepstwie tej. Co byloby potrzebne do konwersji na manual? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 podczas powolnej jazdy przy skreconych kolach czuc przeskakiwani Masz wszystkie 4 koła takie same? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaskier13 Posted May 1, 2013 Author Share Posted May 1, 2013 Rozmiary felg, opon takie same z przodu i z tylu. Dwie opony z przodu jednakowe, dwie z tylu jednakowe. Uczucie nieco podobne jak zapieta blokada dyfra tyle ze slabsze w porownaniu do tego jak wsadze bezpiecznik w gniazdo diff lock. Rozmiary felg, opon takie same z przodu i z tylu. Dwie opony z przodu jednakowe, dwie z tylu jednakowe. Uczucie nieco podobne jak zapieta blokada dyfra tyle ze slabsze w porownaniu do tego jak wsadze bezpiecznik w gniazdo diff lock. Rozmiary felg, opon takie same z przodu i z tylu. Dwie opony z przodu jednakowe, dwie z tylu jednakowe. Uczucie nieco podobne jak zapieta blokada dyfra tyle ze slabsze w porownaniu do tego jak wsadze bezpiecznik w gniazdo diff lock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 @@jaskier13,wszystkie cztery koła powinny mieć taki sam rozmiar. Jeśli masz inne opony z tyłu i inne z przodu,to może być przyczyną tych objawów.Jeśli masz opony różnych producentów,mimo tego samego rozmiaru,mogą się różnić wymiarami.Nawet ten sam rozmiar opony jednego producenta,ale różne modele opon,mogą mieć inny obwód. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaskier13 Posted May 1, 2013 Author Share Posted May 1, 2013 Bankowo nie wina opon. Sprawdzone na jednakowych kolach i podobny efekt. Pytanie czy mozna wymienic/naprawic przedni dyfer czy szukac calej skrzyni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Pytanie czy mozna wymienic/naprawic przedni dyfer A kto i jak stwierdził awarię przedniego dyfra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaskier13 Posted May 2, 2013 Author Share Posted May 2, 2013 Warsztat. Przy kręceniu na podniesionych przednich i tylnich kołach na biegu nic się nie dzieje. Dopiero przy zmianie prędkości obrotowej lewych kół w stosunku do prawych - tj. przy powolnej jeździe na skręcie coś chrobocze. Dodatkowo delikatny luz na wejściu półosiek Z manuala wynika, że sam przedni mechanizm różnicowy jest we wszystkich automatach identyczny, różnica tkwi w dokręcanej zębatce przełożenia. Możliwe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 Włóż bezpiecznik do gniazda FWD i zobacz czy dalej masz tak samo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaskier13 Posted May 2, 2013 Author Share Posted May 2, 2013 Włóż bezpiecznik do gniazda FWD i zobacz czy dalej masz tak samo. Tzn. gniazdo na podszybiu w komorze silnika z napisem Diff Lock? Jeśli tak to wsadzałem i efekt podobny, może nawet bardziej odczuwalny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 A nie masz gniazda FWD? Może u Ciebie w kasecie bezpieczników jest. Oznaczone FWD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hamena Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 Raczej kończy sie sprzegło wielopłytkowe, mam podobne obiawy , wymiana ATFu na jakiś czas pomaga a po wpięciu bezpiecznika FWD nie szarpie nic Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now