Jump to content

dyfer przedni WRX jdm 93-97 A/T


jaskier13

Recommended Posts

Posiadam Impreze WRX jdm z 95 roku z automatyczna skrzynia biegow o oznaczeniu TZ102YB3BA

Prawdopodobnie padl przedni dyfer - podczas powolnej jazdy przy skreconych kolach czuc przeskakiwania, po podniesieniu auta wyczuwalne luzy na poloskach. zbieznosc, przeguby w porzadku.

Czy jest mozliwosc wymiany przedniego dyfra z innej skrzyni automatycznej o tym samym przelozeniu tylniego dyfra?

Czy istnieje mozliwosc regeneracji/naprawy podzespolow przedniego mechanizmu roznicowego? Poza tym skrzynia pracuje bez zarzutow, biegi zmienia plynnie, nie szarpie itp.

Jaka skrzynie biegow A/T moge podpiac w zastepstwie tej.

Co byloby potrzebne do konwersji na manual?

Link to comment
Share on other sites

Rozmiary felg, opon takie same z przodu i z tylu. Dwie opony z przodu jednakowe, dwie z tylu jednakowe.

Uczucie nieco podobne jak zapieta blokada dyfra tyle ze slabsze w porownaniu do tego jak wsadze bezpiecznik w gniazdo diff lock.

 

Rozmiary felg, opon takie same z przodu i z tylu. Dwie opony z przodu jednakowe, dwie z tylu jednakowe.

Uczucie nieco podobne jak zapieta blokada dyfra tyle ze slabsze w porownaniu do tego jak wsadze bezpiecznik w gniazdo diff lock.

 

Rozmiary felg, opon takie same z przodu i z tylu. Dwie opony z przodu jednakowe, dwie z tylu jednakowe.

Uczucie nieco podobne jak zapieta blokada dyfra tyle ze slabsze w porownaniu do tego jak wsadze bezpiecznik w gniazdo diff lock.

Link to comment
Share on other sites

@@jaskier13,wszystkie cztery koła powinny mieć taki sam rozmiar.

Jeśli masz inne opony z tyłu i inne z przodu,to może być przyczyną tych objawów.Jeśli masz opony różnych producentów,mimo tego samego rozmiaru,mogą się różnić wymiarami.Nawet ten sam rozmiar opony jednego producenta,ale różne modele opon,mogą mieć inny obwód.

Link to comment
Share on other sites

Warsztat.

Przy kręceniu na podniesionych przednich i tylnich kołach na biegu nic się nie dzieje.

Dopiero przy zmianie prędkości obrotowej lewych kół w stosunku do prawych - tj. przy powolnej jeździe na skręcie coś chrobocze.

Dodatkowo delikatny luz na wejściu półosiek

Z manuala wynika, że sam przedni mechanizm różnicowy jest we wszystkich automatach identyczny, różnica tkwi w dokręcanej zębatce przełożenia. Możliwe?

 

dyferprzedni.jpg

Link to comment
Share on other sites

Włóż bezpiecznik do gniazda FWD i zobacz czy dalej masz tak samo.

 

Tzn. gniazdo na podszybiu w komorze silnika z napisem Diff Lock?

Jeśli tak to wsadzałem i efekt podobny, może nawet bardziej odczuwalny.

Link to comment
Share on other sites

Raczej kończy sie sprzegło wielopłytkowe, mam podobne obiawy , wymiana ATFu na jakiś czas pomaga a po wpięciu bezpiecznika FWD nie szarpie nic

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...