Skocz do zawartości

da sie wystroić sti ra v2?


MihauSTI

Rekomendowane odpowiedzi

witam

posiadam STi RA ver2 z DCCD auto z modów posiada kompletny przelot a teraz myśle nad zmianą turbo na coś co ciągnie bardziej z samego dołu, bo mam wrażenie że jest zbyt duża turbo dziura i mam teraz kilka pytań mianowicie

1.czy po zmianie turbo np twin scrolla z new age JDM (o ile pasuje) można wystroić to wszystko na ecu z 95r??

2. jeśli nie da sie ingerować w te stare ecu to na jakie ecu moge je wymienić jeśli mam skrzynie z dccd?

3 a jeśli sie da coś wystroić to czy można to zrobić na tym turbo co jest żeby zminimalizować turbo dziure? i gdzie można to zrobić ^_^

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.1 - mozna zalozyc i twin scrolla, ale musisz wowczas wymienic downpipe, uppipe z kolektorem wydechowym, a co za tym idzie i miske olejowa.

Ale to znow zaden wielki dramat.

Wystroic sie da - ale nie na seryjnym ecu jako takim. Natomiast do seryjnego mozna dolozyc plytke ESL i wtedy stroic - np. w Poznaniu.

 

Ad.2 - patrz wyzej albo aftermarketowy standalone. Wybor jest dosc szeroki w przypadku imprezy: Autronic, Gems, Simtek (nowy aka Simtek Plus), Alcatek (czyli starszy Simtek), Apexi PowerFC. I nadal nie zamyka to w sumie listy mozliwosci - kwestia sa natomiast finanse. Skrzynia z DCCD nie ma tutaj nic do rzeczy.

 

Ad.3 - duzo zalezy od turbo, ogolnie setupu itp. Troche pewnie mapa mozna zmienic/poprawic charakterystyke, ale pewnych granic sie nie przeskoczy.

Najlepiej jak porozmawiasz z wybranym przez siebie tunerem, powiesz mu czego oczekujesz, a on Ci powie, jakie sa mozliwosci.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki AMI sporo konkretów, myślałem jedynie że jak mam skrzynie z dccd to jest też w jakiś sposób sterowana przez ECU i dlatego Apexi PFC odpada ale skoro niema to nic do rzeczy to dobrze wiedzieć bo jeszcz da sie to znaleść w rozsądnych pieniądzach np w UK, a więc po znalezieniu takiego Apexi PFC można (a nawet trzeba?) go wystroić CZY wystarczy podpiąć i cieszyć sie tymi 2 czy 3 mapami które w nim są? no ale jak to sie wtedy ma do jako takich modów silnika?

i jeszcze wracając do twin scrolla, a więc gdybym sie zdecydował na taki setup będe potrzebował kilku gratów które wymieniłeś i wszystko to oczywiście z new aga sti? tzn downpipe,uppipe+kolektor i miska olejowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślałem jedynie że jak mam skrzynie z dccd to jest też w jakiś sposób sterowana przez ECU

 

Nie jest - przynajmiej w tych modelach. Ale w sumie moze byc. Zapomnialem o Syvecs, ktory zdaje sie poprzez ktores uniwersalne linie moze kontrolowac tez dccd :)

 

Kazdy standalone, jaki podlaczysz, musisz wystroic. Pewnie moznaby poszukac auta o podobnym setupie i tylko przelozyc - ale to raczej nadal malo rozsadne.

 

W Apexi PowerFC masz tylko jedna mape.

 

Co do twin-scroll'a - nie z dowolnego new age'a. Tylko japonskie STI bodaj od 2003 roku (vf37) i Spec-C (vf36) mialy twin-scroll, jesli idzie o GD. Nie jestem pewien odnosnie vf49 i nadwozia GH.

 

Czy warto? Mnie sie podoba, ale u mnie dochodzi jeszcze krotka skrzynia, wiec wszystko sie sklada na w miare szybko startujace auto.

Kwestia jakimi kosztami - ceny zestawu moga nie byc za niskie - zalezy, jak sie trafi... Jesli trzeba w to duzo kasy wlozyc, to bym chyba sie nie silil i raczej jakies stosunkowo nieduze turbo na jakies 300-310KM wyliczone wsadzil, zeby spol byl jak najszybszy.

No ale to juz kwestia upodoban - niektorzy wola wiecej mocy, ale pozniej, po dlugim nic nic nic, pierdut. :)

Zalezy duzo od tego, do czego auto ma byc uzywane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do twin-scroll'a - nie z dowolnego new age'a

tak co do twin scrolla to wiem że musi być to jdm ale niewiem czy bug eye też nie miały twin scrolla chyba że z modeli 01-03 tylko versje prodrive JDM miały takie turbo, a jeśli chodzi o pozostałe graty to muszą być też z modelu sti z twin scrollem czy wystarczy normalne sti new age?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak jak wczesniej pisalem - downpipe, kolektor wydechowy z uppipe, miska oleju (bagnet tez sie przyda zmienic).

Plus pewnie jakies duperelki wyjda, jakies wezyki itp.

Flansze sa inne przede wszystkim przy twin scroll, no i kolektor musi byc raczej rownoodleglosciowy.

Downpipe pewnie da sie w miare latwo przerobic zmieniajac flansze, ale trzeba ciac i spawac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...