Jump to content

Fuel Cut Defender - co to jest, do czego służy


Kaiser_Sowza

Recommended Posts

Podczas sprawdzania auta przed remapem zajechałem do JAKO, który po podniesieniu wykładziny pod nogami pasażera znalazł pudełeczko kabelkami wpięte w ECU. Powiedział, że to Fuel Cut Defender. Auto pochodzi ze Szwajcarii, a JAKO stwierdził, że w Subaru Turbo stamtąd to częste rozwiązanie.

 

Teraz pytanie co to jest? Co daje? A może to wywalić? itd Szukam wszelkiej wiedzy na temat tego urządzenia. :)

 

Dam plusa za wszelką pomoc w tym temacie.

 

Pozdrówki

 

Marcin

Edited by Kaiser_Sowza
Link to comment
Share on other sites

Hmmm to doczytałem na NASIOC'u. Wtedy mogę dać MBC i podkęcić na np 1.1 Bara(co bez sprawdzenia AFR'u oczywiście może skończyć się agonią motoru) :D

 

A jaki to ma sens w WRX'ie bez MBC? Może to jakoś źle wpywać na pracę ECU/ewentualnie silnika?

Link to comment
Share on other sites

jak masz wszystko seryjne w aucie to nie.

 

chyba ze masz wolny wydech, wtedy turbo sie lepiej zbiera i troche szybciej i wiecej pompuje co ecu moze odebrac za jakas awarie. wtedy odetnie paliwo.

 

FCD ma za zadanie zamydlic czujki ecu i wmowic mu, ze wszystko jest ok.

Link to comment
Share on other sites

No wydech jest przelotem 2.5 cala plus końcowy przelotowy El-Tec'a. :) Faktycznie jadąc np na 4 mając 2.5 tys obrotów jak deptnę pedał w podłogę to prawie od razu ładuje na 0.85-.09 Bara. Czyli wychodzi, że lepiej zostawić? :)

Link to comment
Share on other sites

A co jeśli czujniki wykrywają jakąś usterkę, przy której należy odciąć paliwo, żeby nie rozwalić motoru? ECU jest oszukane, czyli czekamy na zgon?

 

Czy to czasem nie ma związku z ciśnieniem atm. w górach szwajcarskich?

Edited by booSTI
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

A co jeśli czujniki wykrywają jakąś usterkę, przy której należy odciąć paliwo, żeby nie rozwalić motoru? ECU jest oszukane, czyli czekamy na zgon?

 

Czy to czasem nie ma związku z ciśnieniem atm. w górach szwajcarskich?

 

Założyłem temat właśnie dlatego, że nie chcę nic uszkodzić. :) A jak ma "pomagać" w górach?

 

 

P.S. Jaki jest AFR w seryjnym WRX'ie(seryjny jest podobno przelany)? Tzn ile jest normalnie a ile jest we właściwie zestrojonym?

Edited by Kaiser_Sowza
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...