Skocz do zawartości

Usunięcie EGR Hawk 2006 WRX


Piaskos

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś po wywaleniu magicznej plastikowej turbiny do dopowietrzania na zimnym i zaworów EGR zauważył jakieś negatywne objawy?

Zła praca na ciepłym/zimnym, wolnych obrotach, większe spalanie whatever?

Jestem przed tym krokiem i się zastanawiam ;)

Oczywiście będzie robiona korekta mapy.

Edytowane przez Piaskos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nie będę zakładał nowego tematu i wyważał pewnie otwartych drzwi :).

 

Dotyczy WRXa 2006.

Raz na jakiś czas - średnio 2 razy w miesiącu przy odpalaniu silnika wyskakuje mi Check Engine. Zawsze ten sam błąd z mianowicie P1410. Jak już się zorientowałem, dotyczy on systemu ekologicznych zaworków do dopuszczania powietrza na wolnych obrotach. Poniżej wrzucam co mi wypluł programik diagnostyczny. Wszelkie uwagi zaznajomionych kolegów mile widziane. Jak widać błąd wyskakuje przy rozruchu, przy niskich obrotach.

 

Poczytałem trochę tu i tam i mam 3 wyjścia:

1. Rozebrać, wyczyścić, ew. wymienić co niektóre elementy (pompa, zaworki)

2. Wywalić wszystko w cholerę i zdezaktywować w komputerze auta wywalanie Check Engine dla tego systemu.

3. Spróbować z tym żyć kasując systematyczne alarm, który jak znam życie będzie się coraz częściej pojawiał.

 

Opcja 1 jest najlogiczniejsza, ale najdroższa i pewnie kiedyś znów wróci.

Opcja 3 jest nie dla mnie, bo żyć z tym nie zamierzam :)

Pozostaje opcja 2. I tu mam prośbę do szanownego grona o wskazówki co i jak należy zrobić. Na dniach będę wymieniał intercooler, więc powinienem mieć lepszy dostęp do tych gratów.

W co się wyposażyć, na co zwracać uwagę? Czy po prostu nie zlecić tego komuś ogarniętemu? 

 

Wszelkie uwagi, instrukcje wskazane i mile widziane.

post-14955-0-32241800-1407524158_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zdjąłem intercooler i zajrzałem do ekologii. Niestety jest tam tak ciasno, że żeby to wszystko wyciągnąć i wyczyścić trzeba dużo czasu i cierpliwości.

Poddałem się przy pierwszym podejściu.

 

Możecie polecić jakiś warsztat w Warszawie, który mógłby się podjąć wywalenia tego dziadostwa? Chcę się pozbyć chwasta raz na zawsze.

Szykuję się do remapu, więc chłopaki wezmą brak tego układu pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sobie kupic lub zrobić zaslepki do głowic ( air kit delete)  , lewa głowica pikus , do prawej słaby dostep , i trzeba jechac do kogos ogarnietego aby usunął z ECU wszystko . 

Mozesz kupic nowe , ok 1700zł za 2 szt. 

Czyscic nie polecam , bo tam nie ma co czyscic prawie , problem jest z reguły z membramami ktore sie juz nie domykaja , lub sa dziurawe. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...