Skocz do zawartości

sciaganie na prawo ... :(


draleks

Rekomendowane odpowiedzi

ja wprawdzie z malym OT ale tez w temacie sciagania,

otoz zauwazylem ostatnio ze mi sciaga auto na lewo,

okazalo sie ze przy zakladaniu opon letnich zalozyli mi je tak ze z prawej strony

zamienili przod z tylem , a byly duze roznice w zuzyciu opon przenich i tylnich,

w kazdym razie wczoraj po zalozeniu zupelnie nowych opon problem zniknal :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj OBK ma taki problem: od pewnego czasu (po ok. 2500 tys od nowosci) zaczol mi lekko sciagac na prawo. NAjpierw myslalem ze to nowe zimowe opony (myslalem ze sie ukladaja). Przy ok. 3500 byla zmiana opon, ale problem nie zniknal. Podjechalem do serwisu. Najepirw chlopaki sprawdzili mi zbierzność - OK bylo, ale auto sciagalo. Potem zmienili opony - rożne konfiguracje testowane byly - nic, dalej sciaga. Szef serwisu (bo to serwis Mikolowski) powiedzial ze "pokrzywila" mi sie os jazdy, tzn. jest jakies przesuniecie chyba belki tylnej wzgledem przedniej i aut lekko ciagnie na prawo. No niby ma to sens.

Dzisiaj walczyli z moim autem pol dnia. Ustawiali tą "oś", "tor jazdy", ale widze ze niewiele zdzialali. Widze ze chlopaki powoli nie wiedza co maja z tym robic, a mnie dalej ciagnie lekko na prawo.

Mial ktos moze coś takiego? Gdzie są jacys magicy od tego? Wymagany jest sprzęt do napedu na 4 do zmierzenia "odchyłów"?

Mam wydruk z pomiaru podwozia, tj. pochyalnie, zbierznosc, os geometryczna, etc. - moze kto poczyta i cos wyczyta.

Prosze o podpowiedzi... :(

 

 

 

To nie jest problem tylko tego OBK. Ja mam u siebie dokładnie to samo od nowości. Trzykrotnie badane było całe zawieszenie, ustawienia , geometria itd. Wszystko jest idealnie. Zmiana opoz z zimowych na letnie, fabryczne to samo. Felgi wyważane i sprawdzane - bez zarzutu. Całość robione prywatnie a następnie sprawdzane w serwisie i wszystko OK a auto dalej ściaga mocno w prawo. Na trasie powyżej 140 km/h 3 sekundy puszczonej kierownicy i jestem w rowie.

ASO rozkłada ręce i obiecuje skonsultować się z SIP.

Nie wydaje mi się aby celowe było doszukiwanie się na siłę uszkodzeń kiedy taką samą przypadłość mają OBK kupione w podobnym czasie. No chyba, że ja też przywaliłem dokładnie tak samo jak kolega. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przy okazji Cynamonowego Slajdu zaglądam ostatnio na forum. Sposób usunięcia tego problemu zgłosiłem tydzień temu do działu technicznego SIP (brak związku z ustawieniem geometrii) w moim serwisie w dwóch przypadkach problem usunięto (5-10 minut roboty).

 

Pozdrawiam

Andrzej Koper

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za informację. Jeszcze miesiąc temu konsultowałem się z Pana szefem serwisu. Często nocuję w Pana Motelu i staram się korzystać z rad dobrych fachowców. Niestety wtedy nie znał jeszcze rozwiazania na mój problem.

A może udało się rozwiązać również problem "przeklętej" przekładni kierowniczej ?

Z góry dziękuje za informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego pomiaru wynika że masz krzywe conajmniej lewe tylne zawieszenie. Zdziwiony bym był jakby nie ciągnął.

 

Wydaje mi się że problem leży w złym kącie wyprzedzenia osi swożnia zwrotnicy koła lewego i prawego, oraz pochylenia osi swożnia zwrotnicy ( nie mieszczą się w normach nawet jest to zaznaczone) tylne zawiesznie powinno być ok bo odchylenie osi jazdy niewielkie.

 

 

zgadzam się z przedmówcą

przy złych ustawieniach tych parametrów auto rzeczywiście może się źle prowadzić

może wpadłeś w jakąś dziurę?

nie próbowano wyciagać zwrotnic i np. porównywać ich z nowymi?

 

jeśli idzie o wypowiedź Azraela - również się zgadzam

 

to dziwne że w nowym aucie jedno koło jest na minusie drugie na plusie

nawiasem mówiąc nie brałeś żadnych zakrętów z hamulcem ręcznym?

 

dziwne jest jeszcze i to, że nie podano wyników pomiaru wstępnego

 

i dlaczego nie ma podanych wartości dotyczących promienia zataczania?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego pomiaru wynika że masz krzywe conajmniej lewe tylne zawieszenie. Zdziwiony bym był jakby nie ciągnął.

 

Wydaje mi się że problem leży w złym kącie wyprzedzenia osi swożnia zwrotnicy koła lewego i prawego, oraz pochylenia osi swożnia zwrotnicy ( nie mieszczą się w normach nawet jest to zaznaczone) tylne zawiesznie powinno być ok bo odchylenie osi jazdy niewielkie.

 

 

zgadzam się z przedmówcą

przy złych ustawieniach tych parametrów auto rzeczywiście może się źle prowadzić

może wpadłeś w jakąś dziurę?

nie próbowano wyciagać zwrotnic i np. porównywać ich z nowymi?

 

jeśli idzie o wypowiedź Azraela - również się zgadzam

 

to dziwne że w nowym aucie jedno koło jest na minusie drugie na plusie

nawiasem mówiąc nie brałeś żadnych zakrętów z hamulcem ręcznym?

 

dziwne jest jeszcze i to, że nie podano wyników pomiaru wstępnego

 

i dlaczego nie ma podanych wartości dotyczących promienia zataczania?

 

pozdrawiam

 

 

Mój OBK zachowywał się tak od momentu wyjechania z salonu. Oczywiście Panowie z SIP mogli go wcześniej "przetrenować"

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego nie ma podanych wartości dotyczących promienia zataczania?

Promienia zataczania nie trzeba podawac bo jest on pochodną Kąta pochylenia koła i kąta pochylenia osi zwrotnicy, i ma decydujący wpływ na to z jaką siłą kierownica powraca do pozycji "0" (wyprostuje się )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12, to może pokaż swoje parametry geometrii.

 

Podjadę dzisiaj do ASO i poproszę o wydruki. Przy odbieraniu auta po kolejnej próbie usunięcia tego problemu powiedziano mi, że wszystkie parametry geometrii są OK czyli chyba w tolerancji. Badano zbieżność i geometrię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam12, da się ustawić auto tak że będzie w tolerancji ale będzie się prowadziło jak nie powiem co..... Szczególnie na naszych bezdrożach. Poza tym często mechanicy mówią że jest "w normie" w znaczeniu "jest tak jak w innnych autach w porównywalnym wieku".

 

Ale ciekaw jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego nie ma podanych wartości dotyczących promienia zataczania?

Promienia zataczania nie trzeba podawac bo jest on pochodną Kąta pochylenia koła i kąta pochylenia osi zwrotnicy, i ma decydujący wpływ na to z jaką siłą kierownica powraca do pozycji "0" (wyprostuje się )

 

 

zawsze myślałem, że na to akurat wpływ ma kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...