patsiw Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Witam wszystkich, Piszę ponieważ mam problem i niestety ASO dotychczas nie pomogło. Otóż mam problem z szarpaniem/dławieniem się silnika w granicach 2500-3000 obr. przy przyspieszaniu. Powtarzający się co jakiś czas - nie zawsze. ASO wgrało nowe oprogramowanie. Wszystkie parametry silnika są zachowane. Sprawdzano każdy czujnik. I niestety dalej to samo. Moja uwaga: Wszystko zaczęło się od kiedy zakopałem się w błocie i prawy przód samochodu był dość mocno zanurzony - tam gdzie znajduje się turbina oraz kiedy zatankowałem paliwo (firmowa stacja). Dodam, że wszystko zostało porządnie oczyszczone. Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z taką sytuacją? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Temat był omawiany kilkakrotnie (musiałbyś poszukać). Reasumując: na początek wymiana wężyków podciśnieniowych od pompki podciśnienia po turbinę (koszt znikomy, warto założyć silikonowe). Jeśli to nie pomoże (choć raczej pomoże) trzeba przemyśleć środki czyszczące do paliwa. Pozdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
patsiw Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 Ok. Będę próbował... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Wszystko zaczęło się od kiedy zakopałem się w błocie i prawy przód samochodu był dość mocno zanurzony - tam gdzie znajduje się turbina oraz kiedy zatankowałem paliwo (firmowa stacja). Dodam, że wszystko zostało porządnie oczyszczone raczej bez zwiazku. Prosze probowac bardziej dynamicznie jezdzić.....jak nie pomoze to przy okazji wizyty w W-wie prosze podjechać potwierdzimy usterkę i powiemy ile kosztuje usuniecie problemu.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
patsiw Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 (edited) Wszystko zaczęło się od kiedy zakopałem się w błocie i prawy przód samochodu był dość mocno zanurzony - tam gdzie znajduje się turbina oraz kiedy zatankowałem paliwo (firmowa stacja). Dodam, że wszystko zostało porządnie oczyszczone raczej bez zwiazku. Prosze probowac bardziej dynamicznie jezdzić.....jak nie pomoze to przy okazji wizyty w W-wie prosze podjechać potwierdzimy usterkę i powiemy ile kosztuje usuniecie problemu.... Jestem młodym człowiekiem więc cały czas jeżdżę z butem w podłodze. Faktycznie jak się przegoni go mocno problem staje się mniej zauważalny. Edited April 23, 2013 by patsiw Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Faktycznie jak się przegoni go mocno problem staje się mniej zauważalny. nie sądzę , żeby się samo oczyściło ale może się rozrusza..(ten element) w każdym razie chodzi o to żeby turbina się często włączała..... co w przypadku przestrzegania przepisów ruchu drogowego... jest utrudnione.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
patsiw Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 Faktycznie jak się przegoni go mocno problem staje się mniej zauważalny. nie sądzę , żeby się samo oczyściło ale może się rozrusza..(ten element) w każdym razie chodzi o to żeby turbina się często włączała..... co w przypadku przestrzegania przepisów ruchu drogowego... jest utrudnione.... Czyli już wiadomo o co chodzi Chyba będę się musiał przejechać do Warszawy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 (edited) nie sądzę , żeby się samo oczyściło ale może się rozrusza..(ten element) Rozruszaniu 'tego elementu' sprzyjają szczelne wężyki. U mnie po niecałych czterech latach były sztywne i nieszczelne (zwłaszcza wężyk dochodzący do 'tego elementu' oraz kawałki wokół zaworu za alternatorem). Wymiana na nowe to najlepiej wydane 10PLN w życiu Pozdr. Edited April 23, 2013 by Knurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
patsiw Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 "Ten element" to jak się domyślam Wastegate. Podobno z nim wszystko jest ok... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 (edited) "Ten element" to jak się domyślam Wastegate. Nie Pozdr. Edited April 23, 2013 by Knurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Nie niestety problem w turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
patsiw Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 W poniedziałek tj. 29 kwiecień będę w Warszawie, czy mam podjechać do serwisu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 W poniedziałek tj. 29 kwiecień będę w Warszawie, czy mam podjechać do serwisu? podjechać i potwierdzić/lub nie , można ale jeżeli "to to" to raczej trzeba zostawić auto/lub cały dzień...(tel. 22-8460049 p. Romański -serwis) Link to comment Share on other sites More sharing options...
maric1 Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 A czy do naprawy nie wystarczy trochę smaru w sprayu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pitz Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 W poniedziałek tj. 29 kwiecień będę w Warszawie, czy mam podjechać do serwisu? podjechać i potwierdzić/lub nie , można ale jeżeli "to to" to raczej trzeba zostawić auto/lub cały dzień...(tel. 22-8460049 p. Romański -serwis) U mnie jest podobnie. Podjechałem, zajęło koło pół godziny, ale niestety nie pomogło (u Pana w serwisie). Na fakturze było "Inspekcja turbiny" czy jakoś tak. Niestety będę musiał podjechać jeszcze raz. Sądząc po czasie naprawy, którą Pan sugeruje to coś innego niż było u mnie robione. Jest podobnie, występuje głównie po jeździe w korku, lub krótkim postoju. Jadę np. na drugim biegu, obroty trochę poniżej 2 tys, wciskam w podłogę, samochód przyspiesza żwawo, a potem jest na chwilę "dupnięcie" i znowu przyspiesza. Samochód ten sam model co założyciela wątku, tylko u mnie cały czas oryginalny soft, który chętnie bym pozostawił... Link to comment Share on other sites More sharing options...
patsiw Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 Dokładnie jak kolega Pitz opisuje. U mnie jest jeszcze dupnięcie i samochód już tak nie jedzie jak powinien... Soft mam zmieniony - nic to nie dało Link to comment Share on other sites More sharing options...
maric1 Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 To prawie pewne, że jest to zacinająca się turbina. W ASO naprawiali mi to ok. 30 min Link to comment Share on other sites More sharing options...
patsiw Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 To prawie pewne, że jest to zacinająca się turbina. W ASO naprawiali mi to ok. 30 min Mam nadzieje, że to Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andrzej Koper Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 (edited) A czy do naprawy nie wystarczy trochę smaru w sprayu? To prawie pewne, że jest to zacinająca się turbina. W ASO naprawiali mi to ok. 30 min przesmarowali to co próbuje sterować tym....."zabrudzonym"... ps, czasem pomaga chwilowo...jak ktos jezdzi na niskich obrotach albo w miescie.... Edited April 23, 2013 by Andrzej Koper Link to comment Share on other sites More sharing options...
viking1232 Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 witam umnie tez byl taki same obiawy szarpanie, wymienilem turbo i przewody podcisnieniowe przestalo szarpac Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 witam umnie tez byl taki same obiawy szarpanie, wymienilem turbo i przewody podcisnieniowe przestalo szarpac wymieniona zostala kompletna turbina? naprawa gwarancyjna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pitz Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 witam umnie tez byl taki same obiawy szarpanie, wymienilem turbo i przewody podcisnieniowe przestalo szarpac Ty to umiesz człowieka na duchu podnieść... Link to comment Share on other sites More sharing options...
viking1232 Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Ty to umiesz człowieka na duchu podnieść... troszke mnie szarpnelo ale bylo wszytsko dobrze witam umnie tez byl taki same obiawy szarpanie, wymienilem turbo i przewody podcisnieniowe przestalo szarpac wymieniona zostala kompletna turbina? naprawa gwarancyjna? po gwarancji Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 wymieniona zostala kompletna turbina? naprawa gwarancyjna? po gwarancji czy / jak serwis wytlumaczyl przyczyne padniecia turbo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knurek1111 Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 (edited) witam umnie tez byl taki same obiawy szarpanie, wymienilem turbo i przewody podcisnieniowe przestalo szarpac To wszystko w STI-u? Pozdr. Edited April 24, 2013 by Knurek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now