GRB Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Witam, jak w temacie, mam problemy od dłuższego czasu z doładowaniem turbo (waha się od 0.6 do 1.0 przy wciśniętym gazie). Sprawdzone już mnóstwo rzeczy, no i teraz czas sprawdzić turbo. Nie chcę w ciemno kupować, więc pomyślałem, że może ktoś ma luzem takie turbo (TD04L - sprawne oczywiście) i dało by radę na 2-3 dni pożyczyć w celu sprawdzenia - jeśli by się okazało, że to jednak turbo u mnie pada, to chętnie bym kupił to pożyczone o ile będzie na sprzedaż i w dobrym stanie, a jeśli nie, to oddam, poszukam i kupię z innego źródła . Najchętniej z Warszawy, a jak by się ktoś trafił na Ursynowie / Mokotowie / Wilanowie to już w ogóle było by super . Aha, nie wiem czy w dobrym dziale to napisałem, mam nadzieję, że tak, a jeśli nie to proszę o przeniesienie . Z góry dzięki za pomoc - oczywiście dla osoby która pożyczy turbinkę znajdzie się jakaś flaszka w nagrodę . Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Aktualnie mam auto w serwisie na wymiane turbo.zdjeta moge udostępnić do testow. Pompowala zdrowo tylko troszke miqla luzu, a tanio nowa dostalem. Tapatalk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hogi Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Powalcz jeszcze z przewodami, podciśnieniowymi, może zawór upustowy przepuszcza? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRB Posted April 22, 2013 Author Share Posted April 22, 2013 Aktualnie mam auto w serwisie na wymiane turbo.zdjeta moge udostępnić do testow. Pompowala zdrowo tylko troszke miqla luzu, a tanio nowa dostalem. A bywasz w Warszawie? Bo nie wiem, czy jest sens wysyłać . Powalcz jeszcze z przewodami, podciśnieniowymi, może zawór upustowy przepuszcza? Te rzeczy już sprawdzone (w tym właśnie przewody i zawory): - solenoid - rurki przy turbo - westegate - przepływomierz - IC spradzony (wygląda na szczelny, ale nie podmienialiśmy) - DV / BOV (na obu to samo) - odłączony wskaźnik doładowania Szukam więc turbo na próbę . Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted April 23, 2013 Share Posted April 23, 2013 Zadko bywam w Warszawie, ale moze ktos forumowy udaje sie Katowice lub okolice w tamta strone? Popytaj w kurierze klubowym Tapatalk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRB Posted April 23, 2013 Author Share Posted April 23, 2013 OK, jak się nic w Warszawie nie znajdzie to będziemy kombinować . Jeszcze jedno pytanie, czy można włożyć na próbę TD04, czy musi być TD04L ? Będzie jakaś różnica, czy po prostu dla zdiagnozowania problemu lepiej dać identyczne turbo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRB Posted April 27, 2013 Author Share Posted April 27, 2013 Ponawiam pytanie, no i upik Link to comment Share on other sites More sharing options...
bzyq Posted April 27, 2013 Share Posted April 27, 2013 Tylko td04L, a zeby bylo jeszcze ciekawiej to jej tez sa dwa typy rozniace sie gruboscia kanalu. Poznasz po numerze. Musi sie zgadzac Tapatalk. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRB Posted April 28, 2013 Author Share Posted April 28, 2013 Aha, dzięki za info . No to szukam w takim razie TD04L z bloba (bo w blobach były na pewno takie same, a numeru nie znam ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hattorihonza Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 Aha, dzięki za info . No to szukam w takim razie TD04L z bloba (bo w blobach były na pewno takie same, a numeru nie znam ). Kolego TD04 to jest model rodziny turbosprezarek produkcji Mitsubishi. Interesuje Cie tylko i wylacznie numer na aluminiowej (zimniej) czesci turbosprezarki zaczynajacy sie na 48 lub 49 i wygladajacy mniej wiecej tak: 49xxx-xxxxx. W przeciwnym razie poprostu nie bedzie pasowala albo bedzie inaczej sterowana czyli znowu nie dopasujesz td04 bylo wkladane do toyoty do vw i wiele innych ale roznily sie od siebie wiec numer numer numer Pamieraj rowniez o procedurze montarzu turbiny. Jesli jesli wszystko sprawdziles a doladowanie skacze to najprawdopodobniej twoje turbo umiera z powodu zacierania sie walka turbiny. Co zazwyczaj nastepuje przez ciala obce w oleju ktore rysuja walek, miekie mosiezne lozysko glowne oraz aksjalne. Procedura kaze zmienic olej oraz filtry przed wymiana. Sprawdz rowniez odplyw oleju od turbiny. Pamietaj zeby przed uruchomieniem silnika zalac najpierw turbine olejem bo nawet sekunda dwie na sucho moga ja zabic. Jak to zrobisz oglup silnik zeby nie zapalil (zdejmij przewody ze swiec) i pokrec chwile zeby turbo dostalo smarowanie zanim pojda przez nia spaliny. Jakbys mial jeszcze jakies pytania to smialo pracuje w turboteku i cos tam wiem w temacie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted April 28, 2013 Share Posted April 28, 2013 TD04 to jest model rodziny turbosprezarek produkcji Mitsubishi A zatem to wszystko wina Evo Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRB Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 Ok w takim razie postaram się ten numer odczytać - da się bez wyciągania turbo, czy nie bardzo? Co do montażu to ja tego robić nie będę tylko warsztat specjalizujący się w subaru, także myślę, że wiedzą jak to zrobić . Dzięki za pomoc . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hattorihonza Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Ok w takim razie postaram się ten numer odczytać - da się bez wyciągania turbo, czy nie bardzo? Co do montażu to ja tego robić nie będę tylko warsztat specjalizujący się w subaru, także myślę, że wiedzą jak to zrobić . Dzięki za pomoc . Jakby trzeba było naprawiać Twoją turbinę to dopilnuj, żeby do jakiegoś rzemieślnika nie wysłali. Czasem lepiej odrobinkę więcej zapłacić i mieć porządnie zrobione. U nas regeneracja jest tylko na oryginalnych zestawach naprawczych producentów i nawet wyważenie jest dokładniejsze niż w przypadku fabrycznie nowych. Dlatego świetnie radzą sobie te turbiny po remapie Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRB Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 Ok, a ten numer da się odczytać bez demontowania turbo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hattorihonza Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Nie powiem bo nie wiem Jak się zdejmie tą taką obudowe termiczną to numer powinien być na części aluminiowej na takiej spłaszczonej powierzchni. Schemat numeru jak wcześniej pisałem 49xxx-xxxxx. Na takiej spłaszczonej powierzchni jaka jest widoczna po prawej stronie. Ta jest zupełnie inna ale numer powinien być na tej płaszczyźnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRB Posted April 29, 2013 Author Share Posted April 29, 2013 Ok, zobaczę, czy da się go odczytać . Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRB Posted July 21, 2013 Author Share Posted July 21, 2013 (edited) Próbowałem, ale się nie da odczytać bez wyjmowania, bo coś akurat przysłania to miejsce i nie widać :/. Dodatkowo podbijam temat . Potrzebuję jakiekolwiek turbo które podejdzie do mnie, żeby sprawdzić czy auto się będzie inaczej zachowywać, czy ciśnienie dalej będzie wariować :/. Edited July 21, 2013 by GRB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now