Skocz do zawartości

Legacy IV 2.0 165 KM LPG szarpanie, check engine, cruise


michalmx3

Rekomendowane odpowiedzi

Dotyczy: Legacy IV 2.0 165 KM, MY2007 LPG

Jechałem sobie ostatnio na LPG i po ok. 100 km zamigała kontrolka Check i zgasła. Po ok. 20 km zamigała znowu i już tak została, a dodatkowo zaczęła migać od Cruisa.

Samochód na trasie jechał bezproblemowo. Ale na drugi dzień po dojechaniu do pracy zauważyłem, że na gazie silnik nieco drga na LPG na wolnych obrotach (jak się dogrzeje), ale na benzynie nie było tego objawu.

Na zimnym silniku drgań nie było. Komp pokazał wypadanie zapłonu na 3 cyl (na kablu OBDII-USB), więc na pierwszy ogień poszły świece. W serwisie gdzie wymieniali podłączyli do kompa i wyszło wypadanie na 3 i 4 cyl. Po wymianie świec, drgania są i na benzynie i na LPG :(

Instalka od nowości, auto ma 140 tyś km i 5 tyś po Polsce.

Mam pytania

1. czytałem, że każdy cyl. ma swoją cewkę - gdzie to kupić? W InterCarsie i innych sklepach nie ma lub jest pojedyńcza DELPHI http://www.motoneo.pl/k-cewka_zaplonowa-SUBARU-all-LEGACY-LEGACY_IV_kombi_B13_-10093-cewka_zaplonowa-cewka_zaplonowa-i-j.html#

Nie spotkałem się z cewkami na konkretne cylindry.

2. Jakieś pomysły co to jeszcze może być?

3. Ktoś może polecić (PRIV) kogoś od regulacji luzów w Krakowie/Łodzi/Rzeszowie?

Pozdrawiam -

"Świeżynka"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Dotyczy: Legacy IV 2.0 165 KM, MY2007 LPG

Jechałem sobie ostatnio na LPG i po ok. 100 km zamigała kontrolka Check i zgasła. Po ok. 20 km zamigała znowu i już tak została, a dodatkowo zaczęła migać od Cruisa.

Samochód na trasie jechał bezproblemowo. Ale na drugi dzień po dojechaniu do pracy zauważyłem, że na gazie silnik nieco drga na LPG na wolnych obrotach (jak się dogrzeje), ale na benzynie nie było tego objawu.

Na zimnym silniku drgań nie było. Komp pokazał wypadanie zapłonu na 3 cyl (na kablu OBDII-USB), więc na pierwszy ogień poszły świece. W serwisie gdzie wymieniali podłączyli do kompa i wyszło wypadanie na 3 i 4 cyl. Po wymianie świec, drgania są i na benzynie i na LPG :(

Instalka od nowości, auto ma 140 tyś km i 5 tyś po Polsce.

Mam pytania

1. czytałem, że każdy cyl. ma swoją cewkę - gdzie to kupić? W InterCarsie i innych sklepach nie ma lub jest pojedyńcza DELPHI http://www.motoneo.p...onowa-i-j.html#

Nie spotkałem się z cewkami na konkretne cylindry.

2. Jakieś pomysły co to jeszcze może być?

3. Ktoś może polecić (PRIV) kogoś od regulacji luzów w Krakowie/Łodzi/Rzeszowie?

Pozdrawiam -

"Świeżynka"

 

Tj kolega napisał regulacja zaworów :).

Sprawny macher od subaru powinien to bez problemu wyłapać bez wymieniania nie potrzebnych rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biedne Legacy się wreszcie zemściło za to ze je karmisz gazem :yahoo: i dobrze ci tak bo maszyna nie lubi złego traktowania

 

@@GRAF, przesadzasz ... ;)

4. Na Forum Subaru staramy się pomóc nowym użytkownikom, oznacza to, że pomagamy znaleźć potrzebną informację i nie odsyłamy do opcji „szukaj”.

5. W dziale „Forum SIP” oraz w forach „Technicznym” i „Organizacyjnym” dopuszczalne są wyłącznie wpisy związane z tematyką wątku.

6. Atmosferę panującą na forum tworzymy wszyscy; dołóż wszelkich starań aby inni nie poczuli się dotknięci Twoją wypowiedzią.

7. Jeżeli nie masz nic do napisania – nie pisz! (np. posty „zgadzam się”, „nie masz racji” itp. będą usuwane ze względu na brak merytorycznej treści).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4. Na Forum Subaru staramy się pomóc nowym użytkownikom, oznacza to, że pomagamy znaleźć potrzebną informację i nie odsyłamy do opcji „szukaj”.

 

 

...

1. czytałem, że każdy cyl. ma swoją cewkę - gdzie to kupić?...

...

3. Ktoś może polecić (PRIV) kogoś od regulacji luzów w Krakowie/Łodzi/Rzeszowie?

 

 

a więc zgodnie z regulaminem przytoczonym przez @Pitera, odpowiadam : kupić można w ASO

 

zawory też tam ogarną, a lista serwisów dostępna jest ->http://www.subaru.pl/dealerzy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. czytałem, że każdy cyl. ma swoją cewkę - gdzie to kupić? W InterCarsie i innych sklepach nie ma lub jest pojedyńcza DELPHI http://www.motoneo.p...onowa-i-j.html# Nie spotkałem się z cewkami na konkretne cylindry.

- czy ktoś z Was pomoże w tej wątpliwości? Czy pozostaje tylko ASO w zakresie zakupu cewki/cewek?

- świece zrobione - zrobię testy cewek - zamieniając je. i sprawdzając czy i gdzie wywala błąd.

- Zastanawia mnie, że 200 km temu na benzynie (nawet dogrzanej) nie było najmniejszego problemu...problem jakby w szybkim tempie narósł przy wymianie świec...może gdzieś kabel /cewka daje w kość. Czy zawory tak szybko się "rozregulowują"?

- czy przy stanie koniecznej regulacji błędy są "wypadanie zapłonu"?

 

Tym czasem dziękuję i pozdrawiam,

Edytowane przez michalmx3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. czytałem, że każdy cyl. ma swoją cewkę - gdzie to kupić? W InterCarsie i innych sklepach nie ma lub jest pojedyńcza DELPHI http://www.motoneo.p...onowa-i-j.html# Nie spotkałem się z cewkami na konkretne cylindry.

- czy ktoś z Was pomoże w tej wątpliwości? Czy pozostaje tylko ASO w zakresie zakupu cewki/cewek?

- świece zrobione - zrobię testy cewek - zamieniając je. i sprawdzając czy i gdzie wywala błąd.

- Zastanawia mnie, że 200 km temu na benzynie (nawet dogrzanej) nie było najmniejszego problemu...problem jakby w szybkim tempie narósł przy wymianie świec...może gdzieś kabel /cewka daje w kość. Czy zawory tak szybko się "rozregulowują"?

- czy przy stanie koniecznej regulacji błędy są "wypadanie zapłonu"?

 

Tym czasem dziękuję i pozdrawiam,

 

oczekujesz diagnozy przez siec :) ? Podjedz do ASo lub kogos kto ogarnia Subaru i bedzie jasne, no chyba, ze lubisz wydawac pieniadze i wymieniac wszystko po kolei az trafisz.

 

@Piter

 

ależ ja pomagam!!! uświadam ludzi że jak chcą mieć bezawaryjne auto to lepiej LPG nie montować - niech maja świadomość czym grozi złe traktowanie Subaru

 

Rownie dobrze, mozna napisac, ze lepiej nie miec auta i jezdzic taksowka - bedzie najmniej awaryjnie.

Dla mnie osobiscie jezeli ktos robi wiecej kkm z takim prostym i latwogazowalnym motorem jak 2.5 czy 2.0 to grzech nie gazowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ASO - to sprawa jasna..."Panie z LPG, to niech Pan ogarnie u gazownika..." stąd moje pytanie na forum - myślałem, że po to jest, aby sobie pomagać właśnie przez net w diagnozach...

Co do przebiegów, to właśnie dlatego szukałem z LPG, ponieważ robię między 2-5 tyś miesięcznie...a na dodatek mieszkam w trudnodostępnym miejscu zimą.

Byłem zmuszony porzucić rozważania o mojej ulubionej marce - Maździe - na rzecz Subaru (niemniej lubianej).

 

- co do objawów, to zapomniałem napisać, że po wymianie świec i pogorszeniu szarpania, wyczuwalny był gaz (gdy był na LPG) i w zasadzie nie pracował przynajmniej na 1 cyl. - mam wstępną diagnozę - uwalony mechanicznie, z zewnątrz wtryskiwacz LPG. Brał lewe powietrze i zapewne przy wymianie świec i oglądaniu pierwotnych objawów, został naruszony już całkowicie. Teraz szukamy takiego wtrysku. Oby to pomogło. Będę dawał znać.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ASO - to sprawa jasna..."Panie z LPG, to niech Pan ogarnie u gazownika..." stąd moje pytanie na forum - myślałem, że po to jest, aby sobie pomagać właśnie przez net w diagnozach...

Co do przebiegów, to właśnie dlatego szukałem z LPG, ponieważ robię między 2-5 tyś miesięcznie...a na dodatek mieszkam w trudnodostępnym miejscu zimą.

Byłem zmuszony porzucić rozważania o mojej ulubionej marce - Maździe - na rzecz Subaru (niemniej lubianej).

 

- co do objawów, to zapomniałem napisać, że po wymianie świec i pogorszeniu szarpania, wyczuwalny był gaz (gdy był na LPG) i w zasadzie nie pracował przynajmniej na 1 cyl. - mam wstępną diagnozę - uwalony mechanicznie, z zewnątrz wtryskiwacz LPG. Brał lewe powietrze i zapewne przy wymianie świec i oglądaniu pierwotnych objawów, został naruszony już całkowicie. Teraz szukamy takiego wtrysku. Oby to pomogło. Będę dawał znać.

Pozdr

 

Tyle, ze przez siec przy tych objawach to mozna zgadywac - zawory, swiece, cewki, gaz, itd. Jezeli nie ustawiales zaworow lub nie znasz ich historii i tak warto to sprawdzic. Ja u mojego mechanika, mam tak, ze po podlaczeniu do komp i obserwacji parametrow + pracy silnika jest w stanie powiedziec czy zawory wymagaja regulacji, co sie dzieje zlego itd. Inaczej powymieniasz wszystko a potem okaze sie i tak cos innego. Warto tez z tego co piszesz podjechac do gazownika, aby sprawdzil instalke - samo walenie gazem tez moze miec rozna geneze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie przy takim objawie uszkodzona byla sonda lambda. Z tym, ze najpierw zaczal migac cruise a potem check i w koncu check zapalil sie na stale. Po wymianie sondy nawet sam sobie blad skasowal-cwana bestyja:)

Edytowane przez Stozek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też stawiam na zawory pokręcone dodatkowo uszkodzonym wtryskiwaczem....

 

A kelebie Ci całą budą na wolnych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Trzęsie budą na LPG

Już jestem umówiony na grzebanie z instalką (zmiana wtrysków itd). Zaczynam od tego, bo tu jest bezwzględny problem. Na benzynie bezszelestnie i po ok. 10-15 km sama kontrolka cruise gaśnie, a check po restarcie również.

Dam znać po "robocie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak mialem zawory do regolacji to buda trzeslo i na gazie i na pb. Więc chyba rzeczywiscie masz problem z instalacja lpg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dotyczy: Legacy IV 2.0 165 KM, MY2007 LPG

Jechałem sobie ostatnio na LPG i po ok. 100 km zamigała kontrolka Check i zgasła. Po ok. 20 km zamigała znowu i już tak została, a dodatkowo zaczęła migać od Cruisa.

Samochód na trasie jechał bezproblemowo. Ale na drugi dzień po dojechaniu do pracy zauważyłem, że na gazie silnik nieco drga na LPG na wolnych obrotach (jak się dogrzeje), ale na benzynie nie było tego objawu.

Na zimnym silniku drgań nie było. Komp pokazał wypadanie zapłonu na 3 cyl (na kablu OBDII-USB), więc na pierwszy ogień poszły świece. W serwisie gdzie wymieniali podłączyli do kompa i wyszło wypadanie na 3 i 4 cyl. Po wymianie świec, drgania są i na benzynie i na LPG :(

Instalka od nowości, auto ma 140 tyś km i 5 tyś po Polsce.

Mam pytania

1. czytałem, że każdy cyl. ma swoją cewkę - gdzie to kupić? W InterCarsie i innych sklepach nie ma lub jest pojedyńcza DELPHI http://www.motoneo.pl/k-cewka_zaplonowa-SUBARU-all-LEGACY-LEGACY_IV_kombi_B13_-10093-cewka_zaplonowa-cewka_zaplonowa-i-j.html#

Nie spotkałem się z cewkami na konkretne cylindry.

2. Jakieś pomysły co to jeszcze może być?

3. Ktoś może polecić (PRIV) kogoś od regulacji luzów w Krakowie/Łodzi/Rzeszowie?

Pozdrawiam -

"Świeżynka"

 

Kolego,

Napisz jak rozwiązałeś problem, gdyż mam podobny kontrolki check, cruise i telepanie na wolnych obrotach jak by auto nie paliło na jeden cylinder. Dodatkowo wyskakują błędy na 3 cylindrach "rozpoznano wypadanie zapłonów"

Moje autko to świerzo kupione w Berlinie Legacy 2.0 165km z fabrycznym lpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...