michalmx3 Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Dotyczy: Legacy IV 2.0 165 KM, MY2007 LPG Jechałem sobie ostatnio na LPG i po ok. 100 km zamigała kontrolka Check i zgasła. Po ok. 20 km zamigała znowu i już tak została, a dodatkowo zaczęła migać od Cruisa. Samochód na trasie jechał bezproblemowo. Ale na drugi dzień po dojechaniu do pracy zauważyłem, że na gazie silnik nieco drga na LPG na wolnych obrotach (jak się dogrzeje), ale na benzynie nie było tego objawu. Na zimnym silniku drgań nie było. Komp pokazał wypadanie zapłonu na 3 cyl (na kablu OBDII-USB), więc na pierwszy ogień poszły świece. W serwisie gdzie wymieniali podłączyli do kompa i wyszło wypadanie na 3 i 4 cyl. Po wymianie świec, drgania są i na benzynie i na LPG Instalka od nowości, auto ma 140 tyś km i 5 tyś po Polsce. Mam pytania 1. czytałem, że każdy cyl. ma swoją cewkę - gdzie to kupić? W InterCarsie i innych sklepach nie ma lub jest pojedyńcza DELPHI http://www.motoneo.pl/k-cewka_zaplonowa-SUBARU-all-LEGACY-LEGACY_IV_kombi_B13_-10093-cewka_zaplonowa-cewka_zaplonowa-i-j.html# Nie spotkałem się z cewkami na konkretne cylindry. 2. Jakieś pomysły co to jeszcze może być? 3. Ktoś może polecić (PRIV) kogoś od regulacji luzów w Krakowie/Łodzi/Rzeszowie? Pozdrawiam - "Świeżynka" Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 2. Jakieś pomysły co to jeszcze może być? Regulacji zaworów mu trzeba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Dotyczy: Legacy IV 2.0 165 KM, MY2007 LPG Jechałem sobie ostatnio na LPG i po ok. 100 km zamigała kontrolka Check i zgasła. Po ok. 20 km zamigała znowu i już tak została, a dodatkowo zaczęła migać od Cruisa. Samochód na trasie jechał bezproblemowo. Ale na drugi dzień po dojechaniu do pracy zauważyłem, że na gazie silnik nieco drga na LPG na wolnych obrotach (jak się dogrzeje), ale na benzynie nie było tego objawu. Na zimnym silniku drgań nie było. Komp pokazał wypadanie zapłonu na 3 cyl (na kablu OBDII-USB), więc na pierwszy ogień poszły świece. W serwisie gdzie wymieniali podłączyli do kompa i wyszło wypadanie na 3 i 4 cyl. Po wymianie świec, drgania są i na benzynie i na LPG Instalka od nowości, auto ma 140 tyś km i 5 tyś po Polsce. Mam pytania 1. czytałem, że każdy cyl. ma swoją cewkę - gdzie to kupić? W InterCarsie i innych sklepach nie ma lub jest pojedyńcza DELPHI http://www.motoneo.p...onowa-i-j.html# Nie spotkałem się z cewkami na konkretne cylindry. 2. Jakieś pomysły co to jeszcze może być? 3. Ktoś może polecić (PRIV) kogoś od regulacji luzów w Krakowie/Łodzi/Rzeszowie? Pozdrawiam - "Świeżynka" Tj kolega napisał regulacja zaworów . Sprawny macher od subaru powinien to bez problemu wyłapać bez wymieniania nie potrzebnych rzeczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzala Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 michalmx3, sprawdź przewody WN... miałem problem z zapłonem na 3 cylindrze... wymieniłem jeden kabel i hula jak dawniej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mcbeth Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 sprawdź przewody WN Tam nie ma przewodów WN. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzala Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 sprawdź przewody WN Tam nie ma przewodów WN. a to przepraszam za zamieszanie pozostają do inspekcji cewki i luzy zaworowe zatem Link to comment Share on other sites More sharing options...
zeroart Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 swiece, przewody, regulacja zaworów, czujnik spalania stukowego Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 biedne Legacy się wreszcie zemściło za to ze je karmisz gazem i dobrze ci tak bo maszyna nie lubi złego traktowania Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 biedne Legacy się wreszcie zemściło za to ze je karmisz gazem i dobrze ci tak bo maszyna nie lubi złego traktowania @@GRAF, przesadzasz ... 4. Na Forum Subaru staramy się pomóc nowym użytkownikom, oznacza to, że pomagamy znaleźć potrzebną informację i nie odsyłamy do opcji „szukaj”. 5. W dziale „Forum SIP” oraz w forach „Technicznym” i „Organizacyjnym” dopuszczalne są wyłącznie wpisy związane z tematyką wątku. 6. Atmosferę panującą na forum tworzymy wszyscy; dołóż wszelkich starań aby inni nie poczuli się dotknięci Twoją wypowiedzią. 7. Jeżeli nie masz nic do napisania – nie pisz! (np. posty „zgadzam się”, „nie masz racji” itp. będą usuwane ze względu na brak merytorycznej treści). Link to comment Share on other sites More sharing options...
okeyten Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 4. Na Forum Subaru staramy się pomóc nowym użytkownikom, oznacza to, że pomagamy znaleźć potrzebną informację i nie odsyłamy do opcji „szukaj”. ... 1. czytałem, że każdy cyl. ma swoją cewkę - gdzie to kupić?... ... 3. Ktoś może polecić (PRIV) kogoś od regulacji luzów w Krakowie/Łodzi/Rzeszowie? a więc zgodnie z regulaminem przytoczonym przez @Pitera, odpowiadam : kupić można w ASO zawory też tam ogarną, a lista serwisów dostępna jest ->http://www.subaru.pl/dealerzy.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalmx3 Posted April 19, 2013 Author Share Posted April 19, 2013 (edited) 1. czytałem, że każdy cyl. ma swoją cewkę - gdzie to kupić? W InterCarsie i innych sklepach nie ma lub jest pojedyńcza DELPHI http://www.motoneo.p...onowa-i-j.html# Nie spotkałem się z cewkami na konkretne cylindry. - czy ktoś z Was pomoże w tej wątpliwości? Czy pozostaje tylko ASO w zakresie zakupu cewki/cewek? - świece zrobione - zrobię testy cewek - zamieniając je. i sprawdzając czy i gdzie wywala błąd. - Zastanawia mnie, że 200 km temu na benzynie (nawet dogrzanej) nie było najmniejszego problemu...problem jakby w szybkim tempie narósł przy wymianie świec...może gdzieś kabel /cewka daje w kość. Czy zawory tak szybko się "rozregulowują"? - czy przy stanie koniecznej regulacji błędy są "wypadanie zapłonu"? Tym czasem dziękuję i pozdrawiam, Edited April 19, 2013 by michalmx3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 (edited) @Piter ależ ja pomagam!!! uświadam ludzi że jak chcą mieć bezawaryjne auto to lepiej LPG nie montować - niech maja świadomość czym grozi złe traktowanie Subaru Edited April 19, 2013 by GRAF Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalmx3 Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 Dodam, ze LPG było montowane w Beneluxie (Belgia) od nowości - system Teleflex SGI AG. Zatem jakoś nie miałem wpływu na montaż... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 1. czytałem, że każdy cyl. ma swoją cewkę - gdzie to kupić? W InterCarsie i innych sklepach nie ma lub jest pojedyńcza DELPHI http://www.motoneo.p...onowa-i-j.html# Nie spotkałem się z cewkami na konkretne cylindry. - czy ktoś z Was pomoże w tej wątpliwości? Czy pozostaje tylko ASO w zakresie zakupu cewki/cewek? - świece zrobione - zrobię testy cewek - zamieniając je. i sprawdzając czy i gdzie wywala błąd. - Zastanawia mnie, że 200 km temu na benzynie (nawet dogrzanej) nie było najmniejszego problemu...problem jakby w szybkim tempie narósł przy wymianie świec...może gdzieś kabel /cewka daje w kość. Czy zawory tak szybko się "rozregulowują"? - czy przy stanie koniecznej regulacji błędy są "wypadanie zapłonu"? Tym czasem dziękuję i pozdrawiam, oczekujesz diagnozy przez siec ? Podjedz do ASo lub kogos kto ogarnia Subaru i bedzie jasne, no chyba, ze lubisz wydawac pieniadze i wymieniac wszystko po kolei az trafisz. @Piter ależ ja pomagam!!! uświadam ludzi że jak chcą mieć bezawaryjne auto to lepiej LPG nie montować - niech maja świadomość czym grozi złe traktowanie Subaru Rownie dobrze, mozna napisac, ze lepiej nie miec auta i jezdzic taksowka - bedzie najmniej awaryjnie. Dla mnie osobiscie jezeli ktos robi wiecej kkm z takim prostym i latwogazowalnym motorem jak 2.5 czy 2.0 to grzech nie gazowac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalmx3 Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 Z ASO - to sprawa jasna..."Panie z LPG, to niech Pan ogarnie u gazownika..." stąd moje pytanie na forum - myślałem, że po to jest, aby sobie pomagać właśnie przez net w diagnozach... Co do przebiegów, to właśnie dlatego szukałem z LPG, ponieważ robię między 2-5 tyś miesięcznie...a na dodatek mieszkam w trudnodostępnym miejscu zimą. Byłem zmuszony porzucić rozważania o mojej ulubionej marce - Maździe - na rzecz Subaru (niemniej lubianej). - co do objawów, to zapomniałem napisać, że po wymianie świec i pogorszeniu szarpania, wyczuwalny był gaz (gdy był na LPG) i w zasadzie nie pracował przynajmniej na 1 cyl. - mam wstępną diagnozę - uwalony mechanicznie, z zewnątrz wtryskiwacz LPG. Brał lewe powietrze i zapewne przy wymianie świec i oglądaniu pierwotnych objawów, został naruszony już całkowicie. Teraz szukamy takiego wtrysku. Oby to pomogło. Będę dawał znać. Pozdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Z ASO - to sprawa jasna..."Panie z LPG, to niech Pan ogarnie u gazownika..." stąd moje pytanie na forum - myślałem, że po to jest, aby sobie pomagać właśnie przez net w diagnozach... Co do przebiegów, to właśnie dlatego szukałem z LPG, ponieważ robię między 2-5 tyś miesięcznie...a na dodatek mieszkam w trudnodostępnym miejscu zimą. Byłem zmuszony porzucić rozważania o mojej ulubionej marce - Maździe - na rzecz Subaru (niemniej lubianej). - co do objawów, to zapomniałem napisać, że po wymianie świec i pogorszeniu szarpania, wyczuwalny był gaz (gdy był na LPG) i w zasadzie nie pracował przynajmniej na 1 cyl. - mam wstępną diagnozę - uwalony mechanicznie, z zewnątrz wtryskiwacz LPG. Brał lewe powietrze i zapewne przy wymianie świec i oglądaniu pierwotnych objawów, został naruszony już całkowicie. Teraz szukamy takiego wtrysku. Oby to pomogło. Będę dawał znać. Pozdr Tyle, ze przez siec przy tych objawach to mozna zgadywac - zawory, swiece, cewki, gaz, itd. Jezeli nie ustawiales zaworow lub nie znasz ich historii i tak warto to sprawdzic. Ja u mojego mechanika, mam tak, ze po podlaczeniu do komp i obserwacji parametrow + pracy silnika jest w stanie powiedziec czy zawory wymagaja regulacji, co sie dzieje zlego itd. Inaczej powymieniasz wszystko a potem okaze sie i tak cos innego. Warto tez z tego co piszesz podjechac do gazownika, aby sprawdzil instalke - samo walenie gazem tez moze miec rozna geneze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 (edited) Z ASO - to sprawa jasna..."Panie z LPG, to niech Pan ogarnie u gazownika..." z ASO Cię wygonili bo masz LPG ? ... Edited April 20, 2013 by piter Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalmx3 Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 Niezależnie od rozwoju sprawy poproszę zatem o kontakt na priv. Chętnie skorzystam jeśli zajdzie potrzeba. Choć mam nadzieję że nie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stozek Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 (edited) A u mnie przy takim objawie uszkodzona byla sonda lambda. Z tym, ze najpierw zaczal migac cruise a potem check i w koncu check zapalil sie na stale. Po wymianie sondy nawet sam sobie blad skasowal-cwana bestyja:) Edited April 21, 2013 by Stozek Link to comment Share on other sites More sharing options...
drZ Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Ja też stawiam na zawory pokręcone dodatkowo uszkodzonym wtryskiwaczem.... A kelebie Ci całą budą na wolnych obrotach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
michalmx3 Posted April 30, 2013 Author Share Posted April 30, 2013 Trzęsie budą na LPG Już jestem umówiony na grzebanie z instalką (zmiana wtrysków itd). Zaczynam od tego, bo tu jest bezwzględny problem. Na benzynie bezszelestnie i po ok. 10-15 km sama kontrolka cruise gaśnie, a check po restarcie również. Dam znać po "robocie". Link to comment Share on other sites More sharing options...
drZ Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 Ja jak mialem zawory do regolacji to buda trzeslo i na gazie i na pb. Więc chyba rzeczywiscie masz problem z instalacja lpg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stozek Posted May 3, 2013 Share Posted May 3, 2013 (edited) Pewno któryś wtryskiwacz gazowy leży i kiedy auto zaczyna chodzić na trzy cylindry to zapala checka... Edited May 3, 2013 by Stozek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Szklany Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Dotyczy: Legacy IV 2.0 165 KM, MY2007 LPG Jechałem sobie ostatnio na LPG i po ok. 100 km zamigała kontrolka Check i zgasła. Po ok. 20 km zamigała znowu i już tak została, a dodatkowo zaczęła migać od Cruisa. Samochód na trasie jechał bezproblemowo. Ale na drugi dzień po dojechaniu do pracy zauważyłem, że na gazie silnik nieco drga na LPG na wolnych obrotach (jak się dogrzeje), ale na benzynie nie było tego objawu. Na zimnym silniku drgań nie było. Komp pokazał wypadanie zapłonu na 3 cyl (na kablu OBDII-USB), więc na pierwszy ogień poszły świece. W serwisie gdzie wymieniali podłączyli do kompa i wyszło wypadanie na 3 i 4 cyl. Po wymianie świec, drgania są i na benzynie i na LPG Instalka od nowości, auto ma 140 tyś km i 5 tyś po Polsce. Mam pytania 1. czytałem, że każdy cyl. ma swoją cewkę - gdzie to kupić? W InterCarsie i innych sklepach nie ma lub jest pojedyńcza DELPHI http://www.motoneo.pl/k-cewka_zaplonowa-SUBARU-all-LEGACY-LEGACY_IV_kombi_B13_-10093-cewka_zaplonowa-cewka_zaplonowa-i-j.html# Nie spotkałem się z cewkami na konkretne cylindry. 2. Jakieś pomysły co to jeszcze może być? 3. Ktoś może polecić (PRIV) kogoś od regulacji luzów w Krakowie/Łodzi/Rzeszowie? Pozdrawiam - "Świeżynka" Kolego, Napisz jak rozwiązałeś problem, gdyż mam podobny kontrolki check, cruise i telepanie na wolnych obrotach jak by auto nie paliło na jeden cylinder. Dodatkowo wyskakują błędy na 3 cylindrach "rozpoznano wypadanie zapłonów" Moje autko to świerzo kupione w Berlinie Legacy 2.0 165km z fabrycznym lpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted January 29, 2014 Share Posted January 29, 2014 Zawory kiedy były regulowane? Przy LPG reguluje się dużo częściej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now