Skocz do zawartości

legacy czy vectra


guzik00

Rekomendowane odpowiedzi

No widzę że tu same zgrywusy urzędują :) Dziękuję tym wszystkim którzy życzliwie odpowiedzieli na moje pytanie. Trochę mi to rozjaśniło w głowie. Boję się tylko o jedno. Jak kupię Legacy to strach się o coś pytac na tym forum bo tu większość to pozżerała wszystkie rozumy.

 

Jeszcze raz pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kwestia tego czy 137ps ma hydrauliczna regulacje luzu zaworowego bo jesli ma to odpada koszt ustawiania go ręcznie. 165ps jest DOHC i raczej tą operacje trzeba będzie przeprowadzać. Nie wiem ile jest miejsca w Legacy ale w Imprezie trzeba wyjąć silnik do tego, co podnosi koszty eksploatacji na LPG. Rozwiązaniem jest instalacja z lubryfikacją gniazd zaworowych.

Jeśli 137 teź nie ma hydraulicznej to stawiam na 165 ps ale moc raczej będzie przy wysokich obrotach ale zuźycie paliwa bedzie niźsze.

Części do Vectry może i tańsze ale tu chodzi przede wszystkim o częstotliwość ich wymiany i finalnie moźe być juź mało kolorowo. Znajomi mieli Vectre w dieslu i były spore wydatki przede wszystkim związane z silnikiem, że całe oszczędności z diesla psu w d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W vectrze siedzie ten sam silnik co w saabie 9-3, bardzo dobra jednostka. Kiedy juz 175KM zrobi sie malo, robisz program (sa hirsha z gwarancja producenta, maptune, rica, bsr, itd...) i masz ponad 200KM. Zmiana turbina na TD04 od aero i masz 250-260KM. Silnik bardzo dobrze znosi LPG. Tyle plusow, wyglad dyskusyjny, przod wyjezdza na zakrecie...Moim zdaniem na + wzgledem subaru to napewno silnik i chyba tyle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ooo to skoro już dobrneliśmy do saaba :D to może saab? To taki ciekawy opel. Oryginalna stylistyka, ma swój klimat jak subaru, a podzespoły opla no i tanszy chyba w zakupie. Znowu odwołam się do siebie hehe jak mialbym kupować ośke to napewno kupiłbym saaba 9-3 w tym takim srebrno bezowym kolorze czy tam różowawym fani saaba powinni wiedziec o jaki kolor chodzi. Saab ma niesamowitą deske rozdzielczą i właściwie... teraz zachcialo mi sie mieć tego saaba :D tylko mowilem o edyzji 1998- 2003 bo taka buda była naprawdę śliczna

Edytowane przez MateuszWwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, ze saab 9-3 od 2003 mimo, ze duzo czesci to samo co w vectrze, to ma dodane skretne tylne kola (sila odsrodkowa o kilka stopni) i nie jest tak bardzo podsterowny jak vectra. Saab ma jedna wade, jest po prostu maly w srodku. Przy odsunietych przednich fotelach maks do tylu nie wyjmiejsz nogi, tak malo miejsca zostaje. Bagaznik malo ustawny i maly (cos ok 420L), stelaz wozka wszedl, a gondola juz musiala na przednim siedzeniu jechac. Reszta same plusy, bardzo milo wspominam to auto. Deska rozdzielacza fajna jest po lifcie wnetrza od 2007r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saab ok ale decyzja podjęta. Legacy 2,0 137ps ponieważ łatwiej się luzy zaworowe reguluje. Kraj pochodzenia Szwajcaria. Pisałem już z kolesiem co trochę tych aut sprowadza i co jakiś czas przysyła mi maila z ofertami ze szwajcarskich komisów. Tak więc niebawem dołączę do mam nadzieje szczęśliwych posiadaczy Subaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dostałem ofertę Legacy z 2007 roku lekko rozbity ( do wymiany drzwi prawe ) Mam pytanie czy w tych rocznikach montowano silniki sohc czy dohc 2,5 173km bo taką wersje ma to auto? W jaki sposób mogę to sprawdzić jeżeli auto jest jeszcze w Szwajcarii.

SOHC. Oznaczenie silnika to EJ253

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

2,5 n/a to zdaje się tylko w US były.

 

 

no nie, od MY08 wersja 173KM dostępna w EU, a 165KM do MY05, przerwa w ofercie silnika 2,5 to więc tylko dwa sezony MY.

Wiemy jak bywa ze sprzedażą więc daty produkcji, pierwszej rejestracji itd mogą nieco odbiegać od MY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zaryzykuje jeszcze takie pytanko? Jaki rodzaj silnika wybrać 2,0 137ps czy 165ps? Który będzie lepszy pod gaz? który jest tańszy w eksploatacji?

silniki 2.0 - > 137KM to SOHC tania regulacja zaworów na tzw. śrubki

2.0 165KM to DOHC od MY06 ,droższa regulacja "szklanki" .

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. W rocznikach 2007/2008 były tylko dohc = droga regulacja zaworów.

Mam jeszcze jedno pytanie. Jaki silnik będzie najlepszy do LPG w tych rocznikach ( tyko proszę nie Junker ani Vaillant :).

 

jeżeli chodzi Ci o 2.0, to TAK MY07, MY08 to DOHC

 

jeżeli natomiast o 2.5 173KM MY08 to SOHC w stosunku do MY05 2.5 165KM , nowsze posiadają system zmiennych faz rozrządu

 

Najlepszy/najtańszy w eksploatacji do GAZu -> SOHC.

Edytowane przez okeyten
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...