Jump to content

Wyjmujemy silnik H6


Hefty

Recommended Posts

Witam.

 

Przymierzam się do wyjęcia silnika. Miałem cztery stwierdzone wycieki oleju. Dwa już załatane (wlew oleju i przy wymienniku ciepła). Dwa do zrobienia. Dodatkowo zaczął klekotać rozrząd. Wstępnie do wymiany będzie napinacz ale tak naprawdę będzie wiadomo po wyjęciu ile czego i za ile. Regulacja luzów zaworowych na pewno. Czy są jeszcze jakieś czynności jakie powinienem zlecić?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Link to comment
Share on other sites

@, moge zapytac jaki jest aktualny przebieg?

 

314 tys. km.

 

Najwyzszy czas na robotę przy rozrządzie. Ale czemu tuż przed Plejadami :question: :question: :question::(

Link to comment
Share on other sites

Uszczelki pod dekle, uszczelniacze wałków i wału, uszczelki pod świece i śruby dekli.

Jeżeli brał olej nadmiernie, to uszczelniacze zaworów, a jak to, to i uszczelki pod głowicę, czyli grubo :(

Regulacja zaworów na szklankach, 24 zawory (sprawdzić zawory i gniazda. :facepalm: ) to i kompresję i test olejowy warto wykonać. :o:(

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Uszczelki pod dekle, uszczelniacze wałków i wału, uszczelki pod świece i śruby dekli.

Jeżeli brał olej nadmiernie, to uszczelniacze zaworów, a jak to, to i uszczelki pod głowicę, czyli grubo :(

Regulacja zaworów na szklankach, 24 zawory (sprawdzić zawory i gniazda. :facepalm: ) to i kompresję i test olejowy warto wykonać. :o:(

 

brzmi drogo :/

Link to comment
Share on other sites

Uszczelki pod dekle, uszczelniacze wałków i wału, uszczelki pod świece i śruby dekli.

Jeżeli brał olej nadmiernie, to uszczelniacze zaworów, a jak to, to i uszczelki pod głowicę, czyli grubo :(

Regulacja zaworów na szklankach, 24 zawory (sprawdzić zawory i gniazda. :facepalm: ) to i kompresję i test olejowy warto wykonać. :o:(

 

Ogólnie od załatania tych dwóch wycieków, o których wspomniałem na początku, olej przestał uciekać. Narazie zrobiliśmy 500 kilometrów i oleju nie ubywa.

 

Poprzednio mieliśmy takie sytuacje:

 

16.03 auto było w Nowym Mieście, zrobiliśmy 260 kilometrów, i nie ubyło nic - poza wydechem :D . Auto było po dolewce.

 

Na spocie poświątecznym 2-3.04 mieliśmy 2/3 stanu.

 

08.04 włączył nam się check - błąd p0420, ale byliśmy przed wymianą wydechu.

 

09.04 ok 9:30 rano, oleju było na 2/3 poziomu - dzień wcześniej to samo (sprawdzaliśmy na spocie) a o 14ej mechanik zlał z miski 1,5-1,7 litra.

 

W poprzednich sytuacjach napinacz zawsze hałasował przy niższym poziomie oleju a obecnie hałasuje już i po odpaleniu, i na zimnym i na ciepłym. Głównie na postoju, chociaż dałbym głowę że podczas przyspieszania też coś tak jakby dźwięczał.

 

O aucie wiem, że sprowadzono je do polski po stłuczce przodem, miało robione coś przy silniku i skrzyni już w Polsce. Czekam na kontakt z osobą, która to robiła, ponieważ chcę poznać zakres prac i ewentualnie pojechać do niej - bo auto zna i o Subaru ma pojęcie. Olej i filtry ma wymieniane co 5000 km.

 

brzmi drogo :/

 

No właśnie .. :(

 

Ale z tym autem, to jak z psem..

nawet jak drogo to leczysz dalej, bo kochasz.. :P

 

Brzmi jak brzmi. Za długo walczyłem z malkontentami, żeby moje spełnienie marzeń skończyło w częściach na allegro. Nie dam im tej satysfakcji.

Link to comment
Share on other sites

Albi=> nie upalać za bardzo

 

shit, shit, shit :cry:

 

teraz będzie mi dźwięczało w głowie i śniło się po nocach:

 

''...nie upalać...

...nie upalać....

...nie upalać...

...nie upalać....''

 

:huh:

Link to comment
Share on other sites

Nie dam im tej satysfakcji.
Zrobić raz i dobrze z oryginalymi częściami i technologią - spokój mieć.

Albi=> nie upalać za bardzo, bo Rycerz z torbami pójdzie :) A ruda na plejadach droga :)

 

Wczoraj tłumik, dzisiaj opony i przednia szyba, jutro rozrząd. Wciągnie mi cały budżet na kolejne auto.

 

Albi=> nie upalać za bardzo

 

shit, shit, shit :cry:

 

teraz będzie mi dźwięczało w głowie i śniło się po nocach:

 

''...nie upalać...

...nie upalać....

...nie upalać...

...nie upalać....''

 

:huh:

 

Mnie się w nocy śniło, że odpaliłaś samochód i dwóch gości spytało czy to diesel? A Ty na to spokojnie: tak, bokser diesel. Po czym nastąpiła lawina przekleństw i wyzwisk od tumanów idiotów itp.

 

eee tamm.... to po co Subaru ? :P

 

Dla piniędzy :D . ;)

Link to comment
Share on other sites

Mnie się w nocy śniło, że odpaliłaś samochód i dwóch gości spytało czy to diesel? A Ty na to spokojnie: tak, bokser diesel. Po czym nastąpiła lawina przekleństw i wyzwisk od tumanów idiotów itp.

 

:facepalm: :biglol:

 

to bardzo ''prawdziwy'' sen :P

 

eee tamm.... to po co Subaru ? :P

 

Cieszę się że ty mnie rozumiesz ;)

Link to comment
Share on other sites

Napisałem "... za bardzo", co nie oznacza, że nie można dać ognia. Nawet w rajdówkach nie brak idiotów, co zarzynają sprzęta na pierwszej pętli. Na pudło wspindrają się ci co dojadą do mety. Owszem w najkrótszym czasie, ale najpierw muszą dojechać, potem się ZSS zastanawia kto na którym stopniu. Jeździć trza umić :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...