Jump to content

Dystanse, a dłuższe szpilki


Recommended Posts

Witam!

 

Pacjent: Bug WRX

 

Felgi 17'tki Versus Competizione Sesto by Rays( przód delikatnie ocierał mi o zacisk-4'rotłoczek) założyłem 5mm dystanse,

 

1.czy powinienem założyć dłuższe szpilki?

 

2. Czy jest taka możliwośc, że nakrętki Rays(ori, chyba duraluminium) przy ostrej jeździe(po zakrętach na klejącej oponie) nie wytrzymają i puszczą? Macie jakieś z tym doświadczenia?

Edited by Kaiser_Sowza
Link to post
Share on other sites

Ja kiedyś testowałem takie rozwiązanie. Doszedłem do tego, że za każdym razem dokręcałem dynamometrem na 9kgm a i tak na ok. 20 zmian kół, chyba trzy czy cztery szpilki i parę nakrętek (ori) straciło gwint. Trzeba było wymienić. Wydaje mi się, że 5mm dystans na tyle zmniejsza ilość zwitek gwintu, że siły jakie działają na to co zostało są zbyt duże - dodam, że sprawdzałem to w kjs-ach. Warunki ekstremalne, ale szybko wychodzą niedociągnięcia :).

Także zalecam ostrożność i w konsekwencji wymianę szpilek na dłuższe.

A np. oficjalna instrukcja dołączana przez producenta do OZ-tów przewiduje siłę dokręcania 11kgm.

Link to post
Share on other sites

Witam!

 

Pacjent: Bug WRX

 

Felgi 17'tki Versus Competizione Sesto by Rays( przód delikatnie ocierał mi o zacisk-4'rotłoczek) założyłem 5mm dystanse,

 

1.czy powinienem założyć dłuższe szpilki?

 

2. Czy jest taka możliwośc, że nakrętki Rays(ori, chyba duraluminium) przy ostrej jeździe(po zakrętach na klejącej oponie) nie wytrzymają i puszczą? Macie jakieś z tym doświadczenia?

ja bym po prostu "wyoperowal" 4-tloczki - tam jest sporo niepotrzebnego "miesa" ;)

 

kiedys mialem podobny problem w XT z felgami OZ Crono, jakis czas odjezdzilem z dystansami (~4mm), ale potem zfrezowalem zewn. plaszczyzne zacisku, gdzie jest wystajacy napis "SUBARU", oto wynik:

 

emprasymasdeltevystesat.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Edited by eddie_gt4
Link to post
Share on other sites

hmmmm... No to daliście mi teraz do myślenia tym bardziej, że doradzano mi dystanse(podobno przy 5 mm) można wszystko zostawić jak jest, a tu proszę. 2 wpisy i 2 zdania za wywaleniem dystansów. :huh:

 

Nigdy nie wymieniałem szpilek, gdzie je można dostać i jak kosztowna to operacja?

 

P.S. Na KJS'y nie jeżdżę.Chodziło mi polatanie szybsze po asfalcie. :)

Link to post
Share on other sites

hmmmm... No to daliście mi teraz do myślenia tym bardziej, że doradzano mi dystanse(podobno przy 5 mm) można wszystko zostawić jak jest (...)

teoretycznie tak (ba, nawet i praktycznie, bo wiele osob jezdzi z takimi dystansami i nic sie nie dzieje)

 

ja tez tak jezdzilem jakis czas, ale w sumie wole sytuacje "bezdystansowe", kiedy szpilki maja "oryginalna" dlugosc i kiedy felga jest centrowana nie tylko nakretkami, ale i na centralnym "dynksie" piasty

Link to post
Share on other sites

hmmmm... No to daliście mi teraz do myślenia tym bardziej, że doradzano mi dystanse(podobno przy 5 mm) można wszystko zostawić jak jest (...)

teoretycznie tak (ba, nawet i praktycznie, bo wiele osob jezdzi z takimi dystansami i nic sie nie dzieje)

 

ja tez tak jezdzilem jakis czas, ale w sumie wole sytuacje "bezdystansowe", kiedy szpilki maja "oryginalna" dlugosc i kiedy felga jest centrowana nie tylko nakretkami, ale i na centralnym "dynksie" piasty

 

Ale u mnie felga centrowana jest nie tylko nakrętkami, ale i centralnym dynksem na piaście. :)

Link to post
Share on other sites

Ale u mnie felga centrowana jest nie tylko nakrętkami, ale i centralnym dynksem na piaście. :)

ale jezeli zalozysz 4-5mm dystans - juz nie bardzo... jak dlugi jest ten dynks? ;)
Link to post
Share on other sites
zfrezowalem zewn. plaszczyzne zacisku
To nie jest dobry pomysł. To jest istotny volumen przy chłodzeniu płynu
Link to post
Share on other sites
zfrezowalem zewn. plaszczyzne zacisku
To nie jest dobry pomysł. To jest istotny volumen przy chłodzeniu płynu

bzdury wasc prawisz ;)

ten wystajacy "garb" nijak nie wplywa na chlodzenie plynu, sztywnosc zacisku czy cokolwiek... tylko ogranicza dobor felg

Link to post
Share on other sites

Tego dynksu wystaje tyle, żeby założyć pierścień centrujący. :) A napisu nie chcę usuwać, bo jednak dodaje trochę uroku. (chociaż swoją droga przydałoby się go odnowić). :)

Link to post
Share on other sites
bzdury wasc prawisz ten wystajacy "garb" nijak nie wplywa na chlodzenie plynu, sztywnosc zacisku czy cokolwiek... tylko ogranicza dobor felg
i zrobili go na zlosc bo zbywało im materiału :rolleyes:
Link to post
Share on other sites
bzdury wasc prawisz ten wystajacy "garb" nijak nie wplywa na chlodzenie plynu, sztywnosc zacisku czy cokolwiek... tylko ogranicza dobor felg
i zrobili go na zlosc bo zbywało im materiału :rolleyes:

 

Raczej dla bajeru, bo fajnie wygląda napis na zaciskach. :D

Link to post
Share on other sites

powiem Ci ze normalne nakrętki notorycznie ukręcałem, z aluminiowymi bylem bardzo delikatny, choć jak się później okazało i tak dostały po ponad 170Nm i o dziwo nic im się nie stało

Link to post
Share on other sites

powiem Ci ze normalne nakrętki notorycznie ukręcałem, z aluminiowymi bylem bardzo delikatny, choć jak się później okazało i tak dostały po ponad 170Nm i o dziwo nic im się nie stało

 

No i wszystko prawie wiem. :D Oprócz tego, gdzie można dokupić lub dorobić te 5mm dłuższe szpilki. :D

Link to post
Share on other sites

Mnie wystarczą doświadczenia z nakrętkami alu w bmx-ach ,a co dopiero w aucie (co dopiero w subaru)

 

Podziwiam ludzi którzy jeżdżą na alu, w szczególności chinskich podróbach D1. Brrr, ja bym nie wytrzymał nerwowo...

 

 

Jak już masz dystanse to chyba najprościej (niekoniecznie najtaniej) bedzie dać dłuższe szpilki

Link to post
Share on other sites

Tego dynksu wystaje tyle, żeby założyć pierścień centrujący. :) A napisu nie chcę usuwać, bo jednak dodaje trochę uroku. (chociaż swoją droga przydałoby się go odnowić). :)

zdejmujesz freza tej wystajacy napis, wyrzucasz dystanse, zostawiasz ori szpilki, a jezeli koniecznie musisz miec napis, to dajesz naklejke z napisem "SUBARU" (jak w nowszych zaciskach 4-tloczkowych, tj. od MY'05 chyba)
Link to post
Share on other sites

Tego dynksu wystaje tyle, żeby założyć pierścień centrujący. :) A napisu nie chcę usuwać, bo jednak dodaje trochę uroku. (chociaż swoją droga przydałoby się go odnowić). :)

zdejmujesz freza tej wystajacy napis, wyrzucasz dystanse, zostawiasz ori szpilki, a jezeli koniecznie musisz miec napis, to dajesz naklejke z napisem "SUBARU" (jak w nowszych zaciskach 4-tloczkowych, tj. od MY'05 chyba)

 

Tak chyba będzie najtaniej. :D

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...