Kaiser_Sowza Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam! Pacjent: Bug WRX Felgi 17'tki Versus Competizione Sesto by Rays( przód delikatnie ocierał mi o zacisk-4'rotłoczek) założyłem 5mm dystanse, 1.czy powinienem założyć dłuższe szpilki? 2. Czy jest taka możliwośc, że nakrętki Rays(ori, chyba duraluminium) przy ostrej jeździe(po zakrętach na klejącej oponie) nie wytrzymają i puszczą? Macie jakieś z tym doświadczenia? Edytowane 16 Kwietnia 2013 przez Kaiser_Sowza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Ja kiedyś testowałem takie rozwiązanie. Doszedłem do tego, że za każdym razem dokręcałem dynamometrem na 9kgm a i tak na ok. 20 zmian kół, chyba trzy czy cztery szpilki i parę nakrętek (ori) straciło gwint. Trzeba było wymienić. Wydaje mi się, że 5mm dystans na tyle zmniejsza ilość zwitek gwintu, że siły jakie działają na to co zostało są zbyt duże - dodam, że sprawdzałem to w kjs-ach. Warunki ekstremalne, ale szybko wychodzą niedociągnięcia . Także zalecam ostrożność i w konsekwencji wymianę szpilek na dłuższe. A np. oficjalna instrukcja dołączana przez producenta do OZ-tów przewiduje siłę dokręcania 11kgm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam! Pacjent: Bug WRX Felgi 17'tki Versus Competizione Sesto by Rays( przód delikatnie ocierał mi o zacisk-4'rotłoczek) założyłem 5mm dystanse, 1.czy powinienem założyć dłuższe szpilki? 2. Czy jest taka możliwośc, że nakrętki Rays(ori, chyba duraluminium) przy ostrej jeździe(po zakrętach na klejącej oponie) nie wytrzymają i puszczą? Macie jakieś z tym doświadczenia? ja bym po prostu "wyoperowal" 4-tloczki - tam jest sporo niepotrzebnego "miesa" kiedys mialem podobny problem w XT z felgami OZ Crono, jakis czas odjezdzilem z dystansami (~4mm), ale potem zfrezowalem zewn. plaszczyzne zacisku, gdzie jest wystajacy napis "SUBARU", oto wynik: Uploaded with ImageShack.us Edytowane 16 Kwietnia 2013 przez eddie_gt4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 hmmmm... No to daliście mi teraz do myślenia tym bardziej, że doradzano mi dystanse(podobno przy 5 mm) można wszystko zostawić jak jest, a tu proszę. 2 wpisy i 2 zdania za wywaleniem dystansów. Nigdy nie wymieniałem szpilek, gdzie je można dostać i jak kosztowna to operacja? P.S. Na KJS'y nie jeżdżę.Chodziło mi polatanie szybsze po asfalcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 hmmmm... No to daliście mi teraz do myślenia tym bardziej, że doradzano mi dystanse(podobno przy 5 mm) można wszystko zostawić jak jest (...) teoretycznie tak (ba, nawet i praktycznie, bo wiele osob jezdzi z takimi dystansami i nic sie nie dzieje) ja tez tak jezdzilem jakis czas, ale w sumie wole sytuacje "bezdystansowe", kiedy szpilki maja "oryginalna" dlugosc i kiedy felga jest centrowana nie tylko nakretkami, ale i na centralnym "dynksie" piasty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 hmmmm... No to daliście mi teraz do myślenia tym bardziej, że doradzano mi dystanse(podobno przy 5 mm) można wszystko zostawić jak jest (...) teoretycznie tak (ba, nawet i praktycznie, bo wiele osob jezdzi z takimi dystansami i nic sie nie dzieje) ja tez tak jezdzilem jakis czas, ale w sumie wole sytuacje "bezdystansowe", kiedy szpilki maja "oryginalna" dlugosc i kiedy felga jest centrowana nie tylko nakretkami, ale i na centralnym "dynksie" piasty Ale u mnie felga centrowana jest nie tylko nakrętkami, ale i centralnym dynksem na piaście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Ale u mnie felga centrowana jest nie tylko nakrętkami, ale i centralnym dynksem na piaście. ale jezeli zalozysz 4-5mm dystans - juz nie bardzo... jak dlugi jest ten dynks? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 zfrezowalem zewn. plaszczyzne zacisku To nie jest dobry pomysł. To jest istotny volumen przy chłodzeniu płynu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 zfrezowalem zewn. plaszczyzne zacisku To nie jest dobry pomysł. To jest istotny volumen przy chłodzeniu płynu bzdury wasc prawisz ten wystajacy "garb" nijak nie wplywa na chlodzenie plynu, sztywnosc zacisku czy cokolwiek... tylko ogranicza dobor felg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Tego dynksu wystaje tyle, żeby założyć pierścień centrujący. A napisu nie chcę usuwać, bo jednak dodaje trochę uroku. (chociaż swoją droga przydałoby się go odnowić). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Kup sobie normalne felgi, a nie jakies szpanerskie wynalazki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Nie ma to jak szczera porada. Dać pomuka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 bzdury wasc prawisz ten wystajacy "garb" nijak nie wplywa na chlodzenie plynu, sztywnosc zacisku czy cokolwiek... tylko ogranicza dobor felg i zrobili go na zlosc bo zbywało im materiału Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 bzdury wasc prawisz ten wystajacy "garb" nijak nie wplywa na chlodzenie plynu, sztywnosc zacisku czy cokolwiek... tylko ogranicza dobor felg i zrobili go na zlosc bo zbywało im materiału Raczej dla bajeru, bo fajnie wygląda napis na zaciskach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HULK Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 powiem Ci ze normalne nakrętki notorycznie ukręcałem, z aluminiowymi bylem bardzo delikatny, choć jak się później okazało i tak dostały po ponad 170Nm i o dziwo nic im się nie stało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 powiem Ci ze normalne nakrętki notorycznie ukręcałem, z aluminiowymi bylem bardzo delikatny, choć jak się później okazało i tak dostały po ponad 170Nm i o dziwo nic im się nie stało No i wszystko prawie wiem. Oprócz tego, gdzie można dokupić lub dorobić te 5mm dłuższe szpilki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Pewnie w nieautoryzowanych serwisach subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Mnie wystarczą doświadczenia z nakrętkami alu w bmx-ach ,a co dopiero w aucie (co dopiero w subaru) Podziwiam ludzi którzy jeżdżą na alu, w szczególności chinskich podróbach D1. Brrr, ja bym nie wytrzymał nerwowo... Jak już masz dystanse to chyba najprościej (niekoniecznie najtaniej) bedzie dać dłuższe szpilki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Tego dynksu wystaje tyle, żeby założyć pierścień centrujący. A napisu nie chcę usuwać, bo jednak dodaje trochę uroku. (chociaż swoją droga przydałoby się go odnowić). zdejmujesz freza tej wystajacy napis, wyrzucasz dystanse, zostawiasz ori szpilki, a jezeli koniecznie musisz miec napis, to dajesz naklejke z napisem "SUBARU" (jak w nowszych zaciskach 4-tloczkowych, tj. od MY'05 chyba) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaiser_Sowza Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Tego dynksu wystaje tyle, żeby założyć pierścień centrujący. A napisu nie chcę usuwać, bo jednak dodaje trochę uroku. (chociaż swoją droga przydałoby się go odnowić). zdejmujesz freza tej wystajacy napis, wyrzucasz dystanse, zostawiasz ori szpilki, a jezeli koniecznie musisz miec napis, to dajesz naklejke z napisem "SUBARU" (jak w nowszych zaciskach 4-tloczkowych, tj. od MY'05 chyba) Tak chyba będzie najtaniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się