sherif Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Po pierwszych dniach obcowanie z H6 mam dwie wątpliwości odnośnie automatu w Obk (5biegowy, ale to chyba nie ma znaczenia): 1. W jaki sposób, bez odpalania auta zmienić przełożenia z P na inne, np na N ? Bez silnika czuję wyraźny opór. Tak mnie naszło podczas gdy rozładował się aku a samochód był na P - nawet go przepchnąć nie było jak gdyby naszła taka potrzeba. 2. Czy to normalne,że w Subaru ten automat jakby bardziej ciągnie po puszczeniu hamulca w stosunku do innych marek ? W efekcie trzeba mocniej go hamować . Od czego to zależy ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mako69 Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 1) zazwyczaj przekrecasz kluczyk na zapłon, wciskasz hamulej i zmieniasz pozycje 2) w każdym automacie powinien ciągnąc podobnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted April 14, 2013 Author Share Posted April 14, 2013 Sęk w tym, że nie da rady, przy zapalonym silnik wajcha chodzi lekko, natomiast po zgaszeniu wciskając hamulec lub nie - nie jestem w stanie zmienić pozycji. Wczoraj zrobiłem też tak, ze zgasiłem silnik na "D" i wtedy byłem w staniu z lekkim oporem przełączyć na inne tryby, ale po wpięciu P nie byłem w stanie przełączyć. Subaru którymi jeździłem to były zawsze manuale, więc nie mam porównania, ale mam porównanie do innych aut i tam jakby auto się słabiej toczyło. Szczególnie zauważyłem róznice, przy dość skomplikowanym, wąskim i trudnym wjeździe do garażu, gdzie w Obk dośc trudno było podjeżdzać z duża precyzją po kilka cm - następnie wjeżdżałem Sportage i znacznie łatwiej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luki266 Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Po pierwszych dniach obcowanie z H6 mam dwie wątpliwości odnośnie automatu w Obk (5biegowy, ale to chyba nie ma znaczenia): 1. W jaki sposób, bez odpalania auta zmienić przełożenia z P na inne, np na N ? Bez silnika czuję wyraźny opór. Tak mnie naszło podczas gdy rozładował się aku a samochód był na P - nawet go przepchnąć nie było jak gdyby naszła taka potrzeba. 2. Czy to normalne,że w Subaru ten automat jakby bardziej ciągnie po puszczeniu hamulca w stosunku do innych marek ? W efekcie trzeba mocniej go hamować . Od czego to zależy ? 1. Jeśli prąd nie dochodzi powinno być gdzieś "awaryjna" możliwość odblokowania. W starszym modelu OBK miałem taka możliwość. Był ukryty przełącznik pod zaślepką, trzeba go było wcisnąć i się odblokowywalo. 2. Miałem do czynienia z wieloma automatami, zawsze lekko ciągnie. Może problem ma sportage? Wysyłane z mojego GT-N7000 za pomocą Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rpw Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 (edited) Po pierwszych dniach obcowanie z H6 mam dwie wątpliwości odnośnie automatu w Obk (5biegowy, ale to chyba nie ma znaczenia): 1. W jaki sposób, bez odpalania auta zmienić przełożenia z P na inne, np na N ? Bez silnika czuję wyraźny opór. Tak mnie naszło podczas gdy rozładował się aku a samochód był na P - nawet go przepchnąć nie było jak gdyby naszła taka potrzeba. 2. Czy to normalne,że w Subaru ten automat jakby bardziej ciągnie po puszczeniu hamulca w stosunku do innych marek ? W efekcie trzeba mocniej go hamować . Od czego to zależy ? Napiszę Ci jak to jest u mnie w Forku, tyle, że ja mam skrzynię 4EAT. Ad 1: 1. biegi zmieniają się przy włączonej stacyjce ale silnik nie musi pracować 2. bez włączonej stacyjki nie da się zmienić biegu 3. nie da się wyjąć kluczyka i całkowicie wyłączyć stacyjki w przypadku kiedy powiedzmy zgaszę silnik na D. Muszę zmienić przełożenie na P i dopiero mogę wyjąć kluczyk 4. z tego co wiem samochodu z AT nie powinno się "przepychać" 5. sytuacja z tak rozładowanym akumulatorem jest czysto hipotetyczna. Ja mam ten sam aku od nowości (5 rok) i jak dotąd nie było żadnych problemów. Ale fakt, gdyby coś takie się stało może być kłopot i wtedy albo pożyczasz prąd z innego auta, albo prostownik itp. Ale raczej nie holujesz / przepychasz itp. Ad 2, nie wiem, bo nie miałem innego auta z AT. U mnie jest raczej OK i nie czuję jakiegoś za mocnego ciągnięcia do przodu. Edited April 15, 2013 by rpw Link to comment Share on other sites More sharing options...
sheriff_leg Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Nie wiem jak jest w poliftowym - ale w 06 (4 biegi) nad literką "P" jest taka mała zaslepka z lewej strony - jak ja wyjmiesz (podważysz) dostaniesz się do przełącznika za pomoca którego odblokujesz możliwośc zmiany biegu bez kluczyka - jest to rozwiązanie w trakcie braku prądu, kluczyka etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcinboro Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 W porównaniu z innymi automatami nie mam wrażenia, że ten w Subaru (też mam OBK z automatem pięciobiegowym) "ciągnie" mocniej po puszczeniu hamulca. Duże znaczenie ma też nawierzchnia, na której stoi auto, kąt pochylenia, itp. Na równym asfalcie ruszy mocniej niż na nierównej kostce, itp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 2. Czy to normalne,że w Subaru ten automat jakby bardziej ciągnie po puszczeniu hamulca w stosunku do innych marek ? W efekcie trzeba mocniej go hamować . Od czego to zależy ? Czy jest zimny czy rozgrzany. Na zimno zawsze będzie trochę bardziej niż na ciepło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted April 15, 2013 Author Share Posted April 15, 2013 Dowiedziałęm się, że w wersji EU odblokowanie skrzyni jest pod pierścieniem dekoracyjnym przy lewarku, trzeba go zdjąc i włożyć srubokret od blokadę. Odnośnie ciągnięcia, to tak jak pisałęm jest ono znacznie większe niż w innych samochodach, nie tylko w porównaniu do Kii (ale tam różnica jest najbardziej wyraźna). Z tego co mi powiedział serwis skrzynie da się przeprogramować i ustawić - mam podjechać zobaczymy co z tego wyjdzie Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiotrekMK Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Wyżej wspomniany przełącznik awaryjny występował również w outbacku II gen ? jeśli tak to gdzie go szukać ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paweł951 Posted June 27, 2013 Share Posted June 27, 2013 W moim OBK II MY00 4EAT bez problemu zmieniam przełożenia (P>N>P innych nie próbowałem bo potrzeby nie było) nawet jak kluczyka nie ma. Wczoraj w garażu musiałem go przepchnąć ok 1.5m. nie popadajmy w skrajności z tym zakazem przepychaniem auta z AT. Po to jest N, żeby rozłączyć silnik i sprzęgło hydrokinetyczne i inne przełożenia w skrzyni z napędem na koła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sherif Posted June 27, 2013 Author Share Posted June 27, 2013 (edited) Tu nie chodzi o zakaz przepychania, tylko o to ze masz na D i mozesz zmienic pozycji, bo wajcha jest zablokowana:(. To co pytalem, akurat przydalo sie kilka dni po moim poscie, jak rozladowal sie aku - trzeba bylo przepchnac o metr, zeby dosc z kablami i niestety nie dalo sie przelaczyc na N. Pol godizny naszukalem sie wylacznka blokady biegu A zakaz to raczej tyczy sie holowania a nie przepychania. Edited June 27, 2013 by sherif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now