el-tech Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Witam ; Od niedawna jestem posiadaczem OUTBACK 2005r. wersja USA atomat. Mam problem z tylnym napędem . Pdczas cofania zachowuje się jakby był zblokowany tylny napęd. Z tego co wiem nie ma tam takiej blokady.Zimą podczas jazdy po śliskiej nawierzchni nie było problemu poprostu opony slizgały sie po śniegu. Będe wdzięczny za porade PS. Na podnosniku można zatrzymać jedno koło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, masz wrażenie że sam tylni most jest zblokowany (tzn nie działa mechanizm różnicowy na tylnej osi) czy że cała tylna oś jest zblokowana (na wale) i nie chce się kręcić? Jeśli to drugie to możliwe że to zawór w skrzyni automatycznej, coś nie domyka lub nie otwiera. Był kiedyś taki przypadek na forum, niestety nie mogę tego teraz znaleźć. Kwestia rozdziału napędu w wersjach z automatem jest rozwiązywana właśnie w skrzyni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
el-tech Posted April 14, 2013 Author Share Posted April 14, 2013 Mam wrażenie jakby nie działał mechanizm różnicowy.Napedy działają Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Mam wrażenie jakby nie działał mechanizm różnicowy Czyli? Możesz rozwinąć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
el-tech Posted April 14, 2013 Author Share Posted April 14, 2013 Podczas cofania przy skręconych kołach przednich tył zrywa przyczepność opon i hamuje samochód wrażenie jakby był zaciągnięty ręczny hamulec. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 @@el-tech, przy lekko skręconych? Czy tylko przy max skręcie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
el-tech Posted April 14, 2013 Author Share Posted April 14, 2013 Maksymalne skręcenie kierownicy praktycznie uniemożliwia cofanie na nawieżchni o dorej przyczepności (suchy asalt). (asfalt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Maksymalne skręcenie kierownicy praktycznie uniemożliwia cofanie na nawieżchni o dorej przyczepności (suchy asalt). Bez gazu? Czy z gazem? Świeci/mruga Ci AT OIL TEMP? Link to comment Share on other sites More sharing options...
el-tech Posted April 14, 2013 Author Share Posted April 14, 2013 Bez gazu przy skręconej kierownicy nie pojedzie do tyłu . Lampki (kontrolki) nie swiecą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted April 14, 2013 Share Posted April 14, 2013 Bez gazu przy skręconej kierownicy nie pojedzie do tyłu Rozwiązanie problemu - dodaj gazu Link to comment Share on other sites More sharing options...
kamson Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Kolego, masz prawdopodobnie do wymiany zawór 4wd w skrzyni. Koszt razem z robocizną ok 500zł. Miałem kiedyś Outbacka i podobne objawy......Postawiona diagnoza: to co wcześniej napisałem. pzdr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stozek Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Kolego, masz prawdopodobnie do wymiany zawór 4wd w skrzyni. Koszt razem z robocizną ok 500zł. Miałem kiedyś Outbacka i podobne objawy......Postawiona diagnoza: to co wcześniej napisałem. pzdr Popieram, też miałem takie objawy tyle że w Legacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
bakum Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 Ja również miałem podobny objaw, przy czym u mnie dodatkowo podczas jazdy do przodu przy skręconych kołach było wrażenie jakby samochód jechał skokami (podobne jak przy uszkodzonym przegubie zewnętrznym). Ze względu że jeździłem tak przez dłuższy czas, skrzynia tego nie wytrzymała i musiałem wymienić Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now