Skocz do zawartości

STI stoi wyżej na Eibach pro-kit niż seria+komfort...


budzan8

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wczoraj zmieniłem Sprężyny w STI 2004 na Eibach Pro-kit- odpowiednie wg.katalogu itd.razem z topmountami z regulacja kąta pochylenia.

Po zmianie Ku mojemu zdziwieniu, auto stoi wyżej z przodu, tył podobnie jak seria STI... wtf? Jak sie przejechałem, to odczułem większy komfort (po śpiących wartownikach przechodzę znacznie szybciej i mniej "boleśnie" niż wczesniej... a specyfikacji miekko-szutrowej nie chcialem!... czy tak to ma wygladac? Twardo nie zawsze znaczy lepiej, wiem o tym, ale mam złe przeczucia...Wygląd też nie jest najważniejszy, ale w garazu czeka nowy zestaw 18", więc chcialem, zeby to jakos grało ze soba, tez wizualnie.

Bede wdzieczny za porady co z tym "fantem" zrobic.

Pozdrawiam weekendowo:-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taa, ułożą się po 100k km. Eibach nie obniża tyle co deklaruje. Jeśli chciałeś niżej trzeba było TEINa założyć

Wrażenie twardości bardziej zależy od amortyzatorów

Nieprawda

Edytowane przez skiba STI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skiba STI, jak zdecydujesz się na sprzedanie auta na graty to mogę takowe Teiny przytulić.

Na temat moich nowych Eibach to myślałem, że napiszesz jednak coś pozytywnego... nie mam co liczyć na ułożenie się nowego zestawu PRO-kit?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam co liczyć na ułożenie się nowego zestawu PRO-kit?

Z tego co ja wiem PRO-kit słabo obniża, miałem kiedyś na bmw. Owszem zejdą niżej, ale nie licz, że po tygodniu a ze starości. Jeśli nie klapło od razu to i tak zostanie.

Skiba STI, jak zdecydujesz się na sprzedanie auta na graty to mogę takowe Teiny przytulić.

W poniedziałek będę wiedział co ubezpieczenie chce mi za niego zapłacić, więc we wtorek, środę podejmę decyzję co z nim zrobię. Teiny są twarde, ale robią robotę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

Dzisiaj trochę polatałem po peryferiach i generalnie trakcja jest lepsza na tych Eibachu- na wyjściu z zakrętu na mokrej nawierzchni czuć charakterystyczne "łapanie" szper, którego wcześniej nie zaobserwowałem tak odczuwalnie. Myślę, że nie jest to autosugestia;-) Autko na razie stoi wyżej niż moje oczekiwania, ale chyba deczko niżej niż od razu po wymianie sprężyn. Wydaje mi się, że nowa sprężyna ułożyć się jednak może, bo pamiętam, jak zmieniałem tylne amory na nowe i dodatkowo zmienione zostały tylko gumy pod sprężynami, to na początku autko stało wyżej i zeszło nieco po jakimś czasie. Jestem wzrokowcem;-), na tym opieram moje w/w odczucia, raczej tak jest.

Co do twardości zawiasu to zarówno amortyzator i sprężyna odpowiadają za twardość, ale większy efekt twardości uzyskamy twardszą sprężyną, niż twardszym amortyzatorem. Jestem daleki od stwierdzenia, że "czym twardziej tym lepiej" bo wszystko zależy od nawierzchni i warunków. Do zawiasu jeszcze dochodzą staby, dość ważna rzecz na dobrej przyczepności jak i na śliskiej. Podstawową zasadą w dość twardym zawiasie jest fakt, że przy śliskiej-mokrej nawierzchni powinno się poluzować a nawet czasem rozpiąć stabilizator... W związku z tym przy twardszych sprężynach typu pro-kit czy tein itp. powinno się pomyśleć o grubszych stabilizatorach, ale też łącznikach regulowanych (mając na myśli chociażby lato/zima:-).

Czy miał ktoś praktykę ze stabami różowymi STI? Jest

 

Staby STI różowe do takich sprężyn- gra warta świeczki-ceny?

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...