Skocz do zawartości

Zakłucenia na radiu od zapłonu


Glivek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam auto to GT99/00, owe zakłucenia to charakterystyczne "pyrkanie" w głośnikach tylko na pracującym silniku(obroty maja wplyw na ich czestotliwosc), samo radio juz sprawdzalem na innym jest tak samo, antene tez sprawdzalem niby nie ma przetarc przewodu. Wydaje mi sie ze problem lezy albo w : cewce, kablach, swiecach. I tu pytanie jak sprawdzac i eliminowac poszczegolne elementy aby znalezc ten wadliwy, Alternator tez nie winny bo odpialem plusowy kabel od niego i zapalilem auto. Czy mozna np. zdjac jeden przewod z cewki w trakcie pracy silnika aby sprawdzic ktory moze byc wadliwy. Dodam ze w nocy pod maska nie ma przeskakiwania iskry auto nie szarpie podczas jazdy czy cos, ale czasami ma okresy kiedy wydaje mi sie ze jest "zwawsze" a czasami "slabsze"

Edytowane przez Glivek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na radiu CB rozumiem te zakłócenia?

Jeśli tak,to aby temu zaradzić trzeba ekranować,kilkanaście pozycji z układu zapłonowego i ładowania auta.Nieopłacalna sprawa i wątpliwe efekty.

Jedynym wyjściem jest CB z dobrymi filtrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trudny temat do diagnostyki, zacznij od sprawdzenia masy (zasilanie i antena), czystości styków, bezpieczników, szczotek w alternatorze, itp. możesz założyć zewn. dodatkowy filtr przeciwzakłóceniowy (ale one różnie działają), czasem pomaga zwykły kondensator .... albo zmień radio na lepsze.

sprawdź też inne odbiorniki, np ładowarka do telefonu/nawigacji - niektóre mocno trzeszczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sluchajcie a nic sie nie stanie jak na chwile zdejme jeden przewod od cewki w trakcie pracy silnika i na wlaczonym radiu zobaczyc czy przestanie pyrkac, bo zauwazylem ze miedz tam byla zciemniala, na pozostalych prawie zlota:>, takze moze to to, dodam ze przewody mam fabryczne czyli 13 letnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam auto to GT99/00, owe zakłucenia to charakterystyczne "pyrkanie" w głośnikach tylko na pracującym silniku(obroty maja wplyw na ich czestotliwosc), samo radio juz sprawdzalem na innym jest tak samo, antene tez sprawdzalem niby nie ma przetarc przewodu. Wydaje mi sie ze problem lezy albo w : cewce, kablach, swiecach. I tu pytanie jak sprawdzac i eliminowac poszczegolne elementy aby znalezc ten wadliwy, Alternator tez nie winny bo odpialem plusowy kabel od niego i zapalilem auto. Czy mozna np. zdjac jeden przewod z cewki w trakcie pracy silnika aby sprawdzic ktory moze byc wadliwy. Dodam ze w nocy pod maska nie ma przeskakiwania iskry auto nie szarpie podczas jazdy czy cos, ale czasami ma okresy kiedy wydaje mi sie ze jest "zwawsze" a czasami "slabsze"

 

Niektóre radia tak miał że podczas pracy silnika na biegu jałowym dodając gazu piszczały delikatnie głośniki. W czasie jazdy tego nie słychać.

Aby temu zapobiec Sony dokładało czarną kostkę wielkości zapałek - jakiś tam filtr na przewód "+". Włączało się go szeregowo w obwód i dźwięk ustawał.

 

Pykanie w głośnikach jest jeszcze spowodowane przebiciem przewodu od głośnika "+" na karoserię. Sprawdź miejsca przy drzwiach czy aby wiązka nie jest przełamana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak kupiłem subaraka były dołożone głośniki - sopranowe jakieś allegrowe. Radio nie działało na żadnych falach FM - odbierało bardzo słabo. Właściciel sugerował wymianę gdyż uszkodzone.

Odłączyłem jego wynalazki i działa idealnie.

 

Pamietaj że antena w słupku się nie rozłączy, a drzwi kilka razy otwierasz codziennie. Chcesz być pewny to wyjmij radio i wypnij kostkę z głośnikami przednimi i tylnymi. Podłącz jakiś na krótko chociażby od komputera i będziesz wiedział czy pykanie ustąpiło.

 

Jak radio nie fabryczne to będziesz miał wiązkę i być może ten filtr. Niektórzy podłączają go odwrotnie a wtedy nie działa. Najprościej zacząć od głośników łapiąc za wiązkę - jak zacznie trzeszczeć głośnik ruszając kablami to masz po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze i cos w tym jest bo mam jakies szajsowate tweetery "hertz", ide zaraz bawic sie w szukanie iskier bo sie sciemnia, radio mam nie fabryczne ale na innym jest tak samo, nie ma zadnego filtra i chyba nie powinno byc, czy zadnego wzmacniacza anteny, chyba ze fabryczne radio mialo wbudowane ale to juz niech inni powiedza.

 

Ok wykluczylem glosniki i ich podlaczenie(zrobilem jak 4mamut kazal z wypieciem kostki i podlaczeniem innego glosnika), wykluczylem tez sama antene bo podpiolem w jej miejsce zwykly kabelek bez masy i gralo czysto :>, ale po odpaleniu silnika to samo pyrkanie ,wiec pozostaje zaplon ,moze to i lepiej bo diagnoza i rozbabrywanie instalacji audio bylo by irytujace.

 

OK chyba mozna zamykac temat, zrobilem jak chcialem na poczatku z odpieciem kabla WN podczas pracy silnika i okazalo sie ze ten na 3 cylindrze ma przebicie bo wtedy pyrkanie ustepuje >, jest ledwie slyszalne na duzej glosnosci radia, czyli pozostale tez juz sa w slabej kondycji. byl watek o kablach na forum i do Gt99/00 z katalogu NGK, pasuja RC-FX51, takie same dlugosci maja, koszt ~160zl.

Edytowane przez Glivek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...