Jump to content

Zakłucenia na radiu od zapłonu


Glivek
 Share

Recommended Posts

Witam auto to GT99/00, owe zakłucenia to charakterystyczne "pyrkanie" w głośnikach tylko na pracującym silniku(obroty maja wplyw na ich czestotliwosc), samo radio juz sprawdzalem na innym jest tak samo, antene tez sprawdzalem niby nie ma przetarc przewodu. Wydaje mi sie ze problem lezy albo w : cewce, kablach, swiecach. I tu pytanie jak sprawdzac i eliminowac poszczegolne elementy aby znalezc ten wadliwy, Alternator tez nie winny bo odpialem plusowy kabel od niego i zapalilem auto. Czy mozna np. zdjac jeden przewod z cewki w trakcie pracy silnika aby sprawdzic ktory moze byc wadliwy. Dodam ze w nocy pod maska nie ma przeskakiwania iskry auto nie szarpie podczas jazdy czy cos, ale czasami ma okresy kiedy wydaje mi sie ze jest "zwawsze" a czasami "slabsze"

Edited by Glivek
Link to comment
Share on other sites

Ale na radiu CB rozumiem te zakłócenia?

Jeśli tak,to aby temu zaradzić trzeba ekranować,kilkanaście pozycji z układu zapłonowego i ładowania auta.Nieopłacalna sprawa i wątpliwe efekty.

Jedynym wyjściem jest CB z dobrymi filtrami.

Link to comment
Share on other sites

Ale byk z tym "u", na radiu audio i to tylko na FM/AM, bo na CD/Mp3 jest spoko. takze nie wiem co to moze byc.

Link to comment
Share on other sites

trudny temat do diagnostyki, zacznij od sprawdzenia masy (zasilanie i antena), czystości styków, bezpieczników, szczotek w alternatorze, itp. możesz założyć zewn. dodatkowy filtr przeciwzakłóceniowy (ale one różnie działają), czasem pomaga zwykły kondensator .... albo zmień radio na lepsze.

sprawdź też inne odbiorniki, np ładowarka do telefonu/nawigacji - niektóre mocno trzeszczą

Link to comment
Share on other sites

Sluchajcie a nic sie nie stanie jak na chwile zdejme jeden przewod od cewki w trakcie pracy silnika i na wlaczonym radiu zobaczyc czy przestanie pyrkac, bo zauwazylem ze miedz tam byla zciemniala, na pozostalych prawie zlota:>, takze moze to to, dodam ze przewody mam fabryczne czyli 13 letnie.

Link to comment
Share on other sites

Myślę że kable WN mają przebicie (lub jeden kabel),sprawdź w nocy czy któryś kabel nie wypuszcza iskier,lub spryskaj mgiełka wody z atomizera żeby je zwilżyć i zobaczyć który ewentualnie iskrzy,pozdro.

Link to comment
Share on other sites

Witam auto to GT99/00, owe zakłucenia to charakterystyczne "pyrkanie" w głośnikach tylko na pracującym silniku(obroty maja wplyw na ich czestotliwosc), samo radio juz sprawdzalem na innym jest tak samo, antene tez sprawdzalem niby nie ma przetarc przewodu. Wydaje mi sie ze problem lezy albo w : cewce, kablach, swiecach. I tu pytanie jak sprawdzac i eliminowac poszczegolne elementy aby znalezc ten wadliwy, Alternator tez nie winny bo odpialem plusowy kabel od niego i zapalilem auto. Czy mozna np. zdjac jeden przewod z cewki w trakcie pracy silnika aby sprawdzic ktory moze byc wadliwy. Dodam ze w nocy pod maska nie ma przeskakiwania iskry auto nie szarpie podczas jazdy czy cos, ale czasami ma okresy kiedy wydaje mi sie ze jest "zwawsze" a czasami "slabsze"

 

Niektóre radia tak miał że podczas pracy silnika na biegu jałowym dodając gazu piszczały delikatnie głośniki. W czasie jazdy tego nie słychać.

Aby temu zapobiec Sony dokładało czarną kostkę wielkości zapałek - jakiś tam filtr na przewód "+". Włączało się go szeregowo w obwód i dźwięk ustawał.

 

Pykanie w głośnikach jest jeszcze spowodowane przebiciem przewodu od głośnika "+" na karoserię. Sprawdź miejsca przy drzwiach czy aby wiązka nie jest przełamana.

Link to comment
Share on other sites

No posprawdzam bede walczyl, ale mysle ze to nie kabel od glosnika bo czemu tylko slychac to pyrkanie na FM, a po przelaczeniu na CD juz nie.

Link to comment
Share on other sites

U mnie jak kupiłem subaraka były dołożone głośniki - sopranowe jakieś allegrowe. Radio nie działało na żadnych falach FM - odbierało bardzo słabo. Właściciel sugerował wymianę gdyż uszkodzone.

Odłączyłem jego wynalazki i działa idealnie.

 

Pamietaj że antena w słupku się nie rozłączy, a drzwi kilka razy otwierasz codziennie. Chcesz być pewny to wyjmij radio i wypnij kostkę z głośnikami przednimi i tylnymi. Podłącz jakiś na krótko chociażby od komputera i będziesz wiedział czy pykanie ustąpiło.

 

Jak radio nie fabryczne to będziesz miał wiązkę i być może ten filtr. Niektórzy podłączają go odwrotnie a wtedy nie działa. Najprościej zacząć od głośników łapiąc za wiązkę - jak zacznie trzeszczeć głośnik ruszając kablami to masz po problemie.

Link to comment
Share on other sites

Moze i cos w tym jest bo mam jakies szajsowate tweetery "hertz", ide zaraz bawic sie w szukanie iskier bo sie sciemnia, radio mam nie fabryczne ale na innym jest tak samo, nie ma zadnego filtra i chyba nie powinno byc, czy zadnego wzmacniacza anteny, chyba ze fabryczne radio mialo wbudowane ale to juz niech inni powiedza.

 

Ok wykluczylem glosniki i ich podlaczenie(zrobilem jak 4mamut kazal z wypieciem kostki i podlaczeniem innego glosnika), wykluczylem tez sama antene bo podpiolem w jej miejsce zwykly kabelek bez masy i gralo czysto :>, ale po odpaleniu silnika to samo pyrkanie ,wiec pozostaje zaplon ,moze to i lepiej bo diagnoza i rozbabrywanie instalacji audio bylo by irytujace.

 

OK chyba mozna zamykac temat, zrobilem jak chcialem na poczatku z odpieciem kabla WN podczas pracy silnika i okazalo sie ze ten na 3 cylindrze ma przebicie bo wtedy pyrkanie ustepuje >, jest ledwie slyszalne na duzej glosnosci radia, czyli pozostale tez juz sa w slabej kondycji. byl watek o kablach na forum i do Gt99/00 z katalogu NGK, pasuja RC-FX51, takie same dlugosci maja, koszt ~160zl.

Edited by Glivek
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...