czinaski Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Potrzebuję kupić auto i chyba wpadłem w sidła Subaru. Czytam Was, oglądam auta, analizuję i ... wypadło na outbacka III generacji, benzyna, 2.5. Przewertowałem kilkadziesiąt stronic tego forum (takie forum to skarb), ale nie znalazłem odpowiedzi na jeszcze parę pytań. Może ktoś coś tu dorzuci? 1. Przeważają silniki 165KM, ale są też 173KM. Czy te drugie są nowsze? Czy poza 8 konikami, są inne różnice? Np. natknąłem się gdzieś na informacje w portalu motoryzacyjnym, że ten drugi nie występuje w automacie. 2. Jest trochę informacji o wadliwym dwumasie, wymianie, itd. Czy w nowszych rocznikach coś poprawiono, np. po lifcie w 2007? 3. Brakuje mi Outbacka w raportach niezadowności Dekry, TUV. Poszukiwania moje zaczęły się od Forestera (ten we wspomnianych raportach stoi wysoko), ale ponieważ miałem Avensis 06, to Forek II generacji odpadł z racji rozmiarów w środku i wyposażenia. Wtedy kurs poszukiwań przestawiłem na OBK. No to zacząłem wychwytywać informacje o awaryjności i słabym dostępie do części. Być może to były stare posty. Jak jest teraz? Nie chciałbym mieć unieruchomionego auta na 4 tygodnie w oczekiwaniu na jakąś część. A jak mało dostępne, to pewnie i drogie. Najlepszą wiedzą w tym temacie będzie miał właściciel OBK, których tu pewnie nie brakuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Potrzebuję kupić auto i chyba wpadłem w sidła Subaru. Czytam Was, oglądam auta, analizuję i ... wypadło na outbacka III generacji, benzyna, 2.5. Przewertowałem kilkadziesiąt stronic tego forum (takie forum to skarb), ale nie znalazłem odpowiedzi na jeszcze parę pytań. Może ktoś coś tu dorzuci? 1. Przeważają silniki 165KM, ale są też 173KM. Czy te drugie są nowsze? Czy poza 8 konikami, są inne różnice? Np. natknąłem się gdzieś na informacje w portalu motoryzacyjnym, że ten drugi nie występuje w automacie. 2. Jest trochę informacji o wadliwym dwumasie, wymianie, itd. Czy w nowszych rocznikach coś poprawiono, np. po lifcie w 2007? 3. Brakuje mi Outbacka w raportach niezadowności Dekry, TUV. Poszukiwania moje zaczęły się od Forestera (ten we wspomnianych raportach stoi wysoko), ale ponieważ miałem Avensis 06, to Forek II generacji odpadł z racji rozmiarów w środku i wyposażenia. Wtedy kurs poszukiwań przestawiłem na OBK. No to zacząłem wychwytywać informacje o awaryjności i słabym dostępie do części. Być może to były stare posty. Jak jest teraz? Nie chciałbym mieć unieruchomionego auta na 4 tygodnie w oczekiwaniu na jakąś część. A jak mało dostępne, to pewnie i drogie. Najlepszą wiedzą w tym temacie będzie miał właściciel OBK, których tu pewnie nie brakuje Ad 1. Była zmiana, chyba w 2006, poprostu dołożyli zmienne fazy rozrządu, stąd wzrost mocy. Ad 2. Nie, od dawna jest ten problem (jeszcze w poprzednim modelu) chyba nawet w obecnych jest tak samo. Problem dotyczy zresztą każdego auta, ta dwumasa, musi w końcu paść . Są dwa rozwiązania, wywalić ją - to nie diesel bedzie jeździć równie dobrze bez zbytniego szarpania. Drugi sposób to kupić z automatem Ad 3. Olej te raporty, to nie niemieckie auto więc ich tam nie ma no i za mało ich jeździ w D.Jak sobie poczytasz forum, to zobaczysz, że auto ma KILKA (tak na prawdę 2-3) słabych pkt, które jak na klasę auta nie są drogie w naprawie. Dodatkowo się łatwo gazuje i jest przewidywalen w eksloatacji/naprawach. Zamienników nadal jest nie wiele, ale nie są one do nichego potrzebne, takie rzeczy jak klocki czy łożyska nie są jakoś specjlanie drogie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 był problem z uszczelkami pod glowica w starszych 2.5 DOHC, nowsza sa juz chyba SOHC i problemu nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 starszych to znaczy do MY03. Potem były już tylko SOHC. Dwumasa w 2.5N/A miała trochę inne problemy niż w dieslach. Poprostu od pewnego momentu zaczynała "piszczeć" Upierdliwe zjawisko. U mnie pała przy 90k km ale wymiano na jednomasę w ramach gwarancji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bronx Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 1. Mam SOHC i śmiga - zawory są na śrubki co jest istotne przy regulacji zaworów. Jest to wersja US i w sumie jestem zadowolony (to moje 3 po kolei subaru).. Wkurzały mnie jednostki indiańskie, ale to już da się przestawić w Polsce. 2.Mam teraz AT i jestem bardzo zadowolony, szczególnie w korkach. 3. Miałem wymieniane uszczelki pod głowicami - powód - firma która zakładała LPG nie odpowietrzyła układu chłodzenia i doszło do przegrzania. Poza tym wymieniałem simblocki i to wszystko . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinboro Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Co do raportów niemieckich niezawodności to OBK w nich nie znajdziesz. Natomiast pojawia się Forester i Legacy. Z raportów wynika,że im model starszy tym lepszy Inna kwestia, że oba auta są w tych raportach dość wysoko, tzn. potwierdzają one dość wysoką niezawodność auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Co do raportów niemieckich niezawodności to OBK w nich nie znajdziesz. Natomiast pojawia się Forester i Legacy. Z raportów wynika,że im model starszy tym lepszy Inna kwestia, że oba auta są w tych raportach dość wysoko, tzn. potwierdzają one dość wysoką niezawodność auta. do pewnego czasu OBK występował jako Legacy Outback. W Polsce to chyba nawet w tej chwili tak się zdarza przy rejestracji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinboro Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Z ciekawości sprawdziłem w dowodzie i mam.... Legacy. Więc bardzo możliwe, że w rankingach awaryjności oba ładują do jednego worka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Co do raportów niemieckich niezawodności to OBK w nich nie znajdziesz. Natomiast pojawia się Forester i Legacy. Z raportów wynika,że im model starszy tym lepszy Inna kwestia, że oba auta są w tych raportach dość wysoko, tzn. potwierdzają one dość wysoką niezawodność auta. do pewnego czasu OBK występował jako Legacy Outback. W Polsce to chyba nawet w tej chwili tak się zdarza przy rejestracji. Dokładnie, ostatnio rejestrowałem auto i jest Legacy Outback, nawet przy ubezpieczaniu też tak jest (Eurotax). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mus Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 (edytowane) Ja też tak mam w dowodzie. Edytowane 12 Kwietnia 2013 przez mus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 a ja mam tylko Subaru Outback Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MisiuD Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 A ja mam Legacy, uparli się w Wydziale Komunikacji , że tak jest dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Ja mam Legacy Outback OBK zawsze był droższy od Legacy, więc jak to się ma do wyceny wg Eurotax? Ma to jakieś znaczenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 (edytowane) Ja mam Legacy Outback OBK zawsze był droższy od Legacy, więc jak to się ma do wyceny wg Eurotax? Ma to jakieś znaczenie? Oczywiście. Ubezpieczenie będzie na znacznie niższą wartość. Trzeba tego dopilnować za każdym razem. Do tego dochodzą jeszcze kwestie wyposażenia. Dla przykładu. Rok temu RF leasing wycenił mojego OBK na 72k pln netto po interwencji i przesłaniu odpowiednich danych wartość auta magicznie wzrosła do 98k pln netto..... Edytowane 12 Kwietnia 2013 przez Adam12 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinboro Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 W eurotaxie zasada, że OBK będzie droższe od Legacy, będzie utrzymana. Gorzej, że w zakładzie ubezpieczeń wartość zawsze będzie niższa od rynkowej. Co więcej te wartości nie wiadomo czemu mogą różnić się między zakładami ubezpieczeń. U mnie w tym roku wartość auta ustalona przez dwa różne zakłady ubezpieczeń różniła się o 8.000 zł... Co więcej ta wyższa wartość auta ustalona w tym roku była taka sama, jak wartość ustalona w "tańszym" zakładzie ubezpieczeń przy ubezpieczeniu tego samego auta rok temu... Wniosek z tego, że warto pytać zakłady ubezpieczeń o różne oferty, bo może się okazać, że auto nie traci z czasem na wartości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 W eurotaxie zasada, że OBK będzie droższe od Legacy, będzie utrzymana. Pod warunkiem, że masz wpisany prawidłowy model auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 w moim przypadku nie mogli znaleźć odpowiedniego modelu i przyjęli cenę Legacy 2.0N/A Comfort Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinboro Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 W eurotaxie zasada, że OBK będzie droższe od Legacy, będzie utrzymana. Pod warunkiem, że masz wpisany prawidłowy model auta? Pod warunkiem, że zwrócisz uwagę agentowi, że masz OBK, a nie Legacy, a ten weźmie sobie to do serca, a na dodatek w jego komputerku będzie rozróżnienie między OBK a Legacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maric1 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Gorzej, że w zakładzie ubezpieczeń wartość zawsze będzie niższa od rynkowej. Mnie zawsze wyceniają auto więcej niż jest warte. Co więcej te wartości nie wiadomo czemu mogą różnić się między zakładami ubezpieczeń. Wiadomo - różne zakłady korzystają z różnych wycen (eurotax, infoexpert) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czinaski Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Dzięki za podjęcie tematu. Wyciągam wniosek: nie ma znaczenia, która wersja silnka 2,5 i czy po lifcie. Muszę przyznać, że nie roi się od ofert OBK na rynku używanych. Chyba zacznę oglądać też Forestery, bo może mi trochę zejść na szukanie OBKa. Czy może ktoś z Was też miał dylemat między Forkiem a OBK i padło na ten drugi, bo coś tam...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Dzięki za podjęcie tematu. Wyciągam wniosek: nie ma znaczenia, która wersja silnka 2,5 i czy po lifcie. Muszę przyznać, że nie roi się od ofert OBK na rynku używanych. Chyba zacznę oglądać też Forestery, bo może mi trochę zejść na szukanie OBKa. Czy może ktoś z Was też miał dylemat między Forkiem a OBK i padło na ten drugi, bo coś tam...? OBK i Forester to dwa różne auto o różnym przeznaczeniu..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 OBK i Forester to dwa różne auto o różnym przeznaczeniu..... rozwiniesz się w tej myśli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 OBK i Forester to dwa różne auto o różnym przeznaczeniu..... rozwiniesz się w tej myśli? Mogę spróbować ale nie wiem jak mi wyjdzie. Z gimnastyki byłem dobry ale łatne parę lat temu. A tak na poważnie to wystarczy spojrzeć na bryłę obu samochodów żeby domyślić się jakie jest ich przeznaczenie. OBK to typowe komfortowe kombi na wyższym zawieszeniu żeby można było czasem po łąkach pojeździć. Forester to typowy SUV znacznie gorszy w trasie i lepszy w terenie. Krósza buda, bardziej zwarty pozwala dalej wjechać ale nie znaczy to, że zawsze obędzie się bez traktora. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Ja mam wpisane subaru outback ala podatek naliczali mi od diesla w wersji premium... Dziwne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 A tak na poważnie to wystarczy spojrzeć na bryłę obu samochodów żeby domyślić się jakie jest ich przeznaczenie \no właśnie patrząc na forestera, patrzę i nie wiem Forester to typowy SUV znacznie gorszy w trasie i lepszy w terenie jeśli więc OBK jest ZNACZNIE lepszy w trasie i gorszy w terenie, to chyba już wiadomo, skąd mój nagły najazd na techniczny outbackowy dobra, po weekendzie majowym daje ogłoszenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się