Jump to content

68KM vs 86KM


docTom
 Share

Recommended Posts

Witam,

Poszukuję odpowiedzi na parę pytań, które nurtują mnie wokół tematu dwóch silników w Subaru Justy w rocznikach 2001-03. Ponieważ nie jestem w stanie znaleźć satysfakcjonujących mnie odpowiedzi przez wyszukiwarkę, to liczę na Waszą pomoc.

 

1. Czy silnik 86KM występuje tylko w rocznikach 2001-03?

 

2. Jaka jest różnica w konstrukcji 68KM vs 86KM? Jakieś opinie dotyczące osiągów obu konstrukcji?

Byłbym wdzięczny za wrzucenie zdjęcia jednego i drugiego silnika na forum.

 

3. Jak rozpoznać, że jedno Justy ma słabszy, a drugie mocniejszy silnik? Czy są jakieś oznaczenia na samochodzie? A może są charakterystyczne różnice w nadwoziu?

 

Będę wdzięczny za odpowiedzi i wyrozumiałość, jeżeli ktoś uzna te pytania za trywialne.

 

Pozdrawiam

tomek

Link to comment
Share on other sites

1. Jak ktoś nie zrobi swapa to TAK :)

2. Jeden wałek ale 16v, wielopunktowy wtrysk, brak rozdzielacza ( cewki na świecach), dwie sondy lambda (fujjjj) ;) ..tak na szybko

3. Teoretycznie po przednim zderzaku .. 0d 2001 roku halogeny są okrągłe i to jedyne co może nas nakierować

Link to comment
Share on other sites

ad 3.

 

wydaje mi sie ze silnik 68km pod maska wyglada tak:

 

og9lqv.jpg[/img]

 

a 86km wyglada tak:

 

n5gf9z.jpg[/img]

 

wiec idzie rozróżnić po filtrze powietrza.

 

ps. nie umiem wklejac zdjeć :D ale klikajac w link powinno banglać :)

Edited by durrrr
Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Bardzo dziękuję za odpowiedzi. Dużo mi pomogły. Wiedziałem, że mogę na Was liczyć :-)

 

Pozdrawiam

tomek

 

P.S. Cały czas nurtuje mnie tylko, czy model z silnikiem 86KM ma jakieś inne oznaczenie w nazwie modelu. Wygląda na to, że niezależnie od silnika, to zawsze to jest GX. Mhm?

Link to comment
Share on other sites

Generalnie to jak wiadomo są to silniki Suzuki więc zgaduję, że będzie tutaj tak samo jak w Swiftach:

- silnik G13BA czyli SOHC 8V był montowany w latach 1989-1997

- silnik G13BB czyli SOHC 16V był montowany w latach 1998-2004

Link to comment
Share on other sites

Witam Koledzy, nie chce zakladać nowego tematu, stałem sie własnie włascicielem Justy 94' 1,2 75KM. Silnik ma 3 cylindry to wiem ale czy jest on na jednopunktowym czy na wielkopunktowym wtrysku? Ma ktoś zagazowaną Justyne instalacją 2gen z tym silnikiem? Jak to się sprawdza w praktyce?

Link to comment
Share on other sites

Witam Koledzy, nie chce zakladać nowego tematu, stałem sie własnie włascicielem Justy 94' 1,2 75KM. Silnik ma 3 cylindry to wiem ale czy jest on na jednopunktowym czy na wielkopunktowym wtrysku? Ma ktoś zagazowaną Justyne instalacją 2gen z tym silnikiem? Jak to się sprawdza w praktyce?

 

Czesc

 

były 2 silniki

1.0 i były dwie moce 50 km i chyba 56 km

1.2 (68 km gaźnik) i (75 km wtrysk )

 

właśnie mam taki silniczek 1.2 wtrysk i to jest wielopunktowy ...czli 3 cylindry każdy ma 3 zawory :) no i 3 wtryskiwacze

z ciekawostek dla nowego posiadacza ten silnik jest bezkolizyjny :) znaczy jak zerwie się pasek rozżądu nic się nie stanie...osobiście miałem taką przygodę na autostradzie :( a napęd 4x4 czyli stały napęd na przód mozesz dołączac rozłączac napęd przy każdej prędkości podrużowania jeśli jedziesz w miarę prosto ALE ! nie można jedździc 4x4 po asfalcie ewentualnie tylko prosto bo przy zapiętym 4x4 spina przednią i tylną oś na sztywno ( tzw centralna blokada ) bo nie posiada międzyosiowego mech. różnicowego i przy 4x4 i próbie skręcania są duze naprężenia w układzie napędowym nieźle zdziera opony itd.. 4x4 tylko na luźne nawierzchnie piasek śnieg .....

 

na foto masz pod żółtym korkiem od wlewu oleju jeden przewód wys. napięcia i świece idąc w prawo są kolejne dwa ....a nad korkiem wlewu jest podobnie tylko że są wtryskiwacze i następny pod przepustnicą gazu i ostatni pod tym dużym czarnym plastikiem od wlotu powietrza

http://subarujusty.p...ead=2432&page=3

http://carphotos.car...20007_large.jpg

gdyby były problemy z załączaniem napędu to winne sa wężyki lub elektrozaworki dwa które na przemian puszczają podciśnienie z układu dolotowego i raz zasysają ciagle napęd na wyłączanie a raz na włączanie :) tak w skrócie ...są one na pionowej ściance przykrecone tuż pod szybą na tej fotce po lewej u góry

http://carphotos.car...20007_large.jpg

miłej jazdy

Edited by slawko
Link to comment
Share on other sites

Wielkie dzieki za powyzsze info. Wiem juz ze mam 1,2 75 km na wtrysku wielopunktowym. Silniczek ladnie sie wkreca. Na dzien dzisiejszy zrobilem kompletne heble przod: tarcze, zaciski klocki. Wymienilem lozyska tyl. Wniosek mam taki ze z dostepnoscia czesci jest dramat. Potrzebuje jeszcze lozyska przod. Gdzie sie Koledzy zaopatrujecie w czesci?

Link to comment
Share on other sites

ALE ! nie można jedździc 4x4 po asfalcie ewentualnie tylko prosto

Co za bzdura, całą jesień, zimę i wiosnę przejeździłem na 4wd i nie ma problemu!

Zawsze szybciej ruszam z 4wd pierwszą skrzynie skończyłem przy przebiegu ponad 300 tysięcy...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...