Jump to content

legacy diesel / stuki puki


Recommended Posts

Witam., powróce do tematu panewek czy tam innych rzeczy stukających z racji iż jeden zaklad mówi że panewki, drugi że nie., wybieram się w poniedziałek do trzeciego na mam nadzieję ostateczną diagnozę., może jednak ktoś zaobserwuje/usłyszy w tym nagraniu coś nietypowego., bo ja juz jestem mocno przeczulony :) diesel 2008 nagrzany.

Szczególnie zastanawia mnie to prychanie :)

 

 

pozdrawiam

Piotr

Link to post
Share on other sites

Ależ to piękny zapis procesu kalibracji :P

Pytanie tylko, dlaczego powtarza się w kółko? Czyściłeś wtryskiwacze? Tam IMO trzeba szukać problemu.

Myślę, że ASO najszybciej by odgadło o co chodzi...

 

Pozdr.

Link to post
Share on other sites

Kolego, Piotrze... klima włączona ;-) takie nagrania robimy z A/C OFF, czasami dodajemy i odejmujemy gazu, bo wtedy więcej się dzieje.

Z tego za wiele nie wynika oprócz tego że ECU chce poprawić prace wtrysków, bo... i tu trzeba diagnozę postawić...

 

Z takim samochodem nie jeździ się do panów Heniów tylko do ASO, trzeba podpiąć pod komputer i zobaczyć jak dawkują wtryski, a do tych silników to jedynie ASO lub specjalizujące się w marce warsztaty mogą też mieć odpowiedni sprzęt. Może trzeba skalibrować wtryski, jak panewki padają to słychać je w szczególności na zimnym silniku, a może co innego... ASO jest od tego ;-)

Link to post
Share on other sites

słuchajcie,ja wiem że należy udać się do ASO,ale komputer do podpięcia to teraz ma już każdy Pan Henio,a Ci w Aso to również jacyś Heniowie i Jasiowie.

Taki Pan Henio mógł Np. 10 lat pracować w ASO a potem poszedł na swoje.

Link to post
Share on other sites

słuchajcie,ja wiem że należy udać się do ASO,ale komputer do podpięcia to teraz ma już każdy Pan Henio,a Ci w Aso to również jacyś Heniowie i Jasiowie.

Taki Pan Henio mógł Np. 10 lat pracować w ASO a potem poszedł na swoje.

Tu masz rację;) I chociaż to przypadki pojedyncze, ale Pan Henio i Pan Jasiu, jeśli znają Twoje auto i są dobrzy to nieraz szybciej ustalą usterkę niż ASO, choć wiadomo, że ASO ma o wiele większe zaplecze techniczne, sprzętowe i wszelką dokumentację elektryczną, mechaniczną, etc.
Link to post
Share on other sites

Jakby tu powiedzieć mój "Pan Henio" w swoim "warsztacie" obsługuje kilka ekip z GSMP więc raczej zaufanie do niego mam., bardziej nie mam do siebie dlatego też staram się potwierdzić jego słowa w innych miejscach :) A co do ASO., każde ma swoje wady i zalety wszędzie też pracują praktykanci ;) jako anegdotkę dodam., wprawdzie o innej marce ale zdażyło mi sie podjechac autem na serwis po czym po godzinie przyszedl mechanik i spytał "Panie jak się to to odpala bo nie możemy ruszyć" :)

Link to post
Share on other sites

Jakby tu powiedzieć mój "Pan Henio" w swoim "warsztacie" obsługuje kilka ekip z GSMP więc raczej zaufanie do niego mam., bardziej nie mam do siebie dlatego też staram się potwierdzić jego słowa w innych miejscach :) A co do ASO., każde ma swoje wady i zalety wszędzie też pracują praktykanci ;) jako anegdotkę dodam., wprawdzie o innej marce ale zdażyło mi sie podjechac autem na serwis po czym po godzinie przyszedl mechanik i spytał "Panie jak się to to odpala bo nie możemy ruszyć" :)

 

często własne warsztaty mają ludzie z dużą praktyką i doświadczeniem,komputer to dzisiaj mała walizeczka a dalej to już trzeba użyć rozumu.

ASO natomiast ma dostęp do np. schematów itp. ale tez trzeba wiedzieć gdzie zajrzeć.

często tak jest że warsztaty zakładają Ci najlepsi,no ale oczywiście można też trafić na oszołoma.

Link to post
Share on other sites

Taki Pan Henio mógł Np. 10 lat pracować w ASO a potem poszedł na swoje.

Myślisz, że Pan Henio dostaje update'y softu co 2 tygodnie (z taką częstotliwością dostawało je kiedyś ASO forda i myśle, że dzisiaj jest ona najwyżej większa).

A że chęci i właściwy stosunek do zadań jest ważny (i bez tego ani rusz, nawet w ASO) to rzecz oczywista.

 

Pozdr.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

OK., wizyta w ASO zaliczona., padło na wtryskiwacze., trochę je poprawili ale nie wróżą za dobrze., zasugerowali dolanie chemii do baku., ewentualnie ktoś już przerabiał wymianę wtryskiwaczy pod kątem ceny :) ?

 

pozdrawiam

Piotr

Link to post
Share on other sites

OK., wizyta w ASO zaliczona., padło na wtryskiwacze., trochę je poprawili ale nie wróżą za dobrze., zasugerowali dolanie chemii do baku., ewentualnie ktoś już przerabiał wymianę wtryskiwaczy pod kątem ceny :) ?

 

pozdrawiam

Piotr

 

Zanim je wymienisz można je gruntownie przeczyścić. Do tego jest dedykowany sprzet i środki, które powinny być dostępne w niektórych ASO. W skrócie: w obieg paliwa wpina się zbiorniczek z mieszanką ON i środka czyszczącego. Włączamy silnik i czekamy aż wypali prawie cały zbiorniczek czyli ok. 0.5l paliwa.

Widziałeś wydruk z badania wtrysków lub zrzut z ekranu ?

Link to post
Share on other sites

@@pcywicki,robią taką usługę w Dzierżoniowie.Pewnie też i w innych ASO.Warto podzwonić i się dowiedzieć,koszt takiego zabiegu jest kilkakrotnie mniejszy od ceny jednego wtrysku.Nawet licząc dojazd.

Edited by cybel
Link to post
Share on other sites

@@pcywicki,robią taką usługę w Dzierżoniowie.Pewnie też i w innych ASO.Warto podzwonić i się dowiedzieć,koszt takiego zabiegu jest kilkakrotnie mniejszy od ceny jednego wtrysku.Nawet licząc dojazd.

 

ja robiłem w MTS przy przebiegu 45k km ( 5 i 6 wtrysk miały parametr powyżej normy o 0.2 ). Efekt zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Inna kultura pracy, żadsze kalibracje, cichsza praca.

Link to post
Share on other sites

@@cybel, Oczywiście, że jest: Bełtowski, ale on na 99% też ma końcówki do czysczenia wtrysków.

Interpretację faktów i wyciąganie wniosków zostawmy @@pcywicki.

ja robiłem w MTS przy przebiegu 45k km ( 5 i 6 wtrysk miały parametr powyżej normy o 0.2 ). Efekt zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Inna kultura pracy, żadsze kalibracje, cichsza praca.

Sam nie robiłem,bo nie było potrzeby,ale opinie pochlebne słyszałem i skutki czyszczenia oceniałem.Bardzo pozytywnie. ;)

 

5 i 6 wtrysk miały parametr powyżej normy o 0.2

Zastanawia mnie tylko to,w czterocylindrowym motorze. :mrgreen:

 

w krakowie u frey'a. no moze uznali ze taki zabieg nie jest potrzebny i zaproponowali tylko opcje dolewki do baku :)

 

pozdrawiam

Piotr

Czyli zadyma. :twisted:

Link to post
Share on other sites
Czyli zadyma.
No raczej :angry:
w krakowie u frey'a. no moze uznali ze taki zabieg nie jest potrzebny i zaproponowali tylko opcje dolewki do baku
Podaj proszę na PW Nr rej. Twojego wozu, albo VIN. Muszę wyjaśnić postępowqanie doradców :angry: Jeżeli zostałeś źle obsłużony najmocniej przepraszam. Wyciągnę stosowne konsewkwencje.
  • Upvote 3
Link to post
Share on other sites
Adam12 powiedział: 5 i 6 wtrysk miały parametr powyżej normy o 0.2 Zastanawia mnie tylko to,w czterocylindrowym motorze. :mrgreen:

 

bo ja mam wersję specjalną :)

Oczywiście, że 3 i 4. :)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...