Jump to content

Jakie hamulce do GC 97 2.0 ssak- Zmiana :)


Tomulus
 Share

Recommended Posts

Poprosze o podpowiedzi jakie hamulce i od czego pasują do Imprezy GC 97 2.0 115 albo 116KM

Troszke koni przybyło(inny silnik) koła 17 i obecne seryjne hample nie dają rady.

Dodam ze z tyłu bębny.

17 na et 38.

Czy bez jakichkolwiek przeróbek bedą pasowały od GT (tarcza,jarzmo,zacisk) i przewód hamulcowy?

polift 2.0 ma takie same hample????

Może ktoś ma na zbyciu tył , przód z wielkim naciskiem na tył :)

Głownie chodzi mi o tył(wiadomo przód bedzie drogi) a motur czeka :)

 

Czy piasta musi byc zmieniona??? Pozbyc sie z tyłu bębnów

Link to comment
Share on other sites

Czterotłoczek podejdzie bez problemu ale drogi. Teraz masz pewnie tarczę 260 na jednym tłoku. Ja poszedłem w tarczę 277 jak w GTku ale na dwa tłoczki z Imprezy przedlifta GT lub Foresterów Hawkajów N/A. Można pójść jeszcze dalej i ten zacisk 2pot załozyć na jarzmo z FOrestera 2.5XT (podobno po 100zł chodza /szt) i do tego tarczę 294. GTki przed liftem miały dwatłoczki i jeden z tyłu a po lifcie 4pot/2pot. Ja bym poszedł na Twoim miejscu w tarczę 294 i dwatłoki na jarzmie z forestera. Najtańsza opcja. Potem zawsze można zmienić na 4pot choć nie koniecznie warto.

Ja za 2pot dałem 150zł za komplet z klockami 80%, na forum, tarcze 277 wyszły 215zł Mikody nacinane. Klocki ATE będe wkładał. Po taniości Panie ;)

Tył można szukać 2pot, ale ja do siebie bedę szedł w jednotłok.

Tyle w temacie...

Link to comment
Share on other sites

Z tyłu w GT jest tarczo bęben ale od 99 r. tylne tarcze są tam wentylowane - grubość tarczy nominalna 18 mm, w poprzednich zdaje się 10 mm stąd może ale nie musi (tego nie wiem) być różnica w zacisku.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Yhy, czyli jak mam do rozebrania GTka przed liftem to mam ten system z wajcha przy cylinderku bez tarczo bębna? To może wiesz kolego czy ręczny lepszy na tarczo bębnie czy tym wczęśniejszym systemie? Miałem takie nietarczobębny w Corolli i nie dało rady zablokowac kół na nawrocie a cylinderek taki fikuśny był z mechanizmem samonastawnym w środku. Tu tez tak jest przed liftem?

A i jeszcze jedna sprawa. Bo czytałem że Imprezom po 99 bliżej do GD niż wczesniejszych, więc może się okazać że musze szukać już nawet hamulcy tylnych z GD N/A bo może coś nie pasuje?

Edited by dodo
Link to comment
Share on other sites

Witam,

ja w legacy III '99 wymieniłem przód z 260 na jedno tłoczku na 277 na dwu tłoczek właśnie z GT i różnica jest duuuuuuuuża, z tyłu został bęben. Jak poczytasz forum to jest sporo tematów na ten temat i tył to w ssaku raczej kwestia wizualna niż faktyczne hamowanie. Jak znajdziesz jarzmo pod tarczę 294 to polecam, choć towar raczej kawiorowy.

Pozdrawiam.

Kuba

Link to comment
Share on other sites

Kup sobie zestaw na przód 2 tłoczek pod tarcze 294 mm z forka 2.5 xt-ka lub wrx-a u.s

 

Czyli dokładnie taki:

 

@Tomulus właśnie mam do sprzedania coś takiego jak coś wal na PW http://www.forum.sub...-komplet-5x100/

Produkt zawiera to:

Jak znajdziesz jarzmo pod tarczę 294 to polecam, choć towar raczej kawiorowy.

 

To może wiesz kolego czy ręczny lepszy na tarczo bębnie czy tym wczęśniejszym systemie?

 

Miałem swego czasu jednocześnie dwie imprezy: season'96 i sport'97 (angielski odpowiednik RX'a). Sport miał z tyłu klasyczne bębny, season tarczobębny. Wielkiej różnicy w hamowaniu nie odczuwałem, oba zrywały przyczepność.

 

Jak poczytasz forum to jest sporo tematów na ten temat i tył to w ssaku raczej kwestia wizualna niż faktyczne hamowanie.
Link to comment
Share on other sites

Mnie interesuje juz tylko jedno. Ma kupić komplet przód 2-tłoczek 294mm ,odkrecić jarzmo,przewód,zdjąc zacisk i ma pasić.

Niejestem zwolenikiem grzebania przy hamplach ale te moje to porażka :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

Też kiedyś myślałem na swapolgią tyłu z bębnów ,ale odechciało mi sie ostatecznie. Z tego co szukałem kiedyś to najlepiej dorwać całą zwrotnice gt. Drutex way to nawiertać otwory pod zacisk w tarczy kotwicznej po bębnie ,słysząłem że sie da ,ale troche ostra fuszera :rolleyes:

 

Ja odpuściłem. to tylko kwestia wizualna lub samopoczucia. Ja nie narzekam na bebny, nawet ostatnio nagrywając wydech zablokowałem tył przy nawrocie na asfalcie :o

 

Druga kwestia to kombinowanie pozniej z recznym... trzeba sciagnać kawałek dywanu w środku zeby wdostac sie do linek.

 

A co do samego rozwiązania, też myslałem "po co ta kombinacja tarcza + bęben". Okazało sie że rozwiazanie ma swoje plusy, ktoś wspomniał że reczny bęben potrafi być mocniejszy niż na tarczy i lepiej sie sprawadza np. w nawrotach. Kompletnie bym na to nie wpadł :P

 

Co do przodu to też najczesciej wymieniany jest 2 tłoczek gt + dobra tarcza 277, płyn i klocki. Foresterowe też ,ale trudniej dorwać. Sam sie zastanawiać czy kupować nowe tarcze 260 czy pomysleć na upgrade :rolleyes:

Edited by Matiz
Link to comment
Share on other sites

Ja mam

 

do przodu 2 tłoczek gt + niestety jakaś nie znana mi tarcza 277
bo taki zestaw kupiłem i jest duża poprawa w stosunku do serii chociaż zawsze mogło by być lepiej ;) IMHO w dupowozie całkiem trafiona i ekonomiczna zmiana.
Link to comment
Share on other sites

Co do przodu to też najczesciej wymieniany jest 2 tłoczek gt + dobra tarcza 277, płyn i klocki. Foresterowe też ,ale trudniej dorwać. Sam sie zastanawiać czy kupować nowe tarcze 260 czy pomysleć na upgrade

 

Nie myśl, po prostu zmieniaj. Na forum czasem nawet można dostać zaciski z jarzmem 277 w gratisie (BelegUs dostał taki prezent), a poprawa w stosunku do serii jest wielka. Ja dokupiłem dwutłoczki z amerykańskiego WRX'a jeszcze go GF'a, którego wymieniłem na new age'a, w których fabrycznie funkcjonuje taki zestaw. Obecnie w zimie korzystam z fabrycznych tarcz (277), na lato zakładam większe (294) i pomiędzy tymi zestawami też widać wielką różnicę (choć może to wynikać z faktu, że na zimę kupiłem po prostu jakieś tanie tarcze). Ale też GX kombi jest cięższy niż GF...

Link to comment
Share on other sites

Ja kupiłem od komancz'a kompletne zaciski jarzma tarcze i klocki....Z type ra MY95

przód tarcza wentylowana 277 i dwa tłoki

tył tarcza też wentylowana :) nie pamiętam średnicy( ale były nie wiele mniejsze) i jeden tłok...klocki na obu osiach ebc green stuff...Wspaniały set'up...wszystko pasowało p&p...Pod seryjną pompe- wszystko hulało jak trzeba..Ale u Mnie z tyłu seryjnie tarcze były :D

Z tego co czytałem/ słyszałem..Tylne bębny nie są złe...Więc proponuje montaż tylko przodu...Dwa tłoki pod tarczę 294 do 17tek jak znalazł...Tyłu nie ruszaj...No chyba, ze trafisz okazje tak jak ja...Zestaw za całość wraz z gumkami do zacisków( zestaw do regeneracji) nowymi klockami i prawie nowymi tarczami na przód za 800PLN'ów :)Tyle:)

Link to comment
Share on other sites

No chyba, ze trafisz okazje tak jak ja...Zestaw za całość wraz z gumkami do zacisków( zestaw do regeneracji) nowymi klockami i prawie nowymi tarczami na przód za 800PLN'ów :)Tyle:)

 

Za nawiercane i nacinane tarcze 294 + zaciski dwutłoczkowe przód + zaciski jednotłoczkowe tył + klocki przód/tył na jeden sezon :icon_arrow: 350 albo 400 zł (nie pamiętam teraz dokładnie :mrgreen: )... Tak to wyglądało:

 

[imag0192xi.jpg

Edited by Qba25
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...