raju Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Witam, jestem przeszczęśliwym posiadaczem Legacy 2.2 z 96 roku. Powiększa mi się rodzina, a nie stać mnie jeszcze na GTka, stąd kombi w Legasie. Auto jest super, stosunkowo dynamiczne, świetnie klei zakręty ale...no właśnie...brakuje mi tego bulgotu. I teraz pytanie do Was, drodzy koledzy: 1)Czy w tym modelu osiągnę oczekiwany efekt, uwolnię gang boxera? 2)Czy osiągnę przyrost mocy, ewentualnie poprawę osiągów? 3)Czy dzieciaki w środku wytrzymają? 4)Jaki może być koszt? Liczę na pomoc, może któryś z Was ma sportowy wydech w takim Legasie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Zapomniales zadac najwazniejsze pytanie: czy istnieje sportowy wydech do tego modelu ? Ja osobiscie radzilbym wymienic tlumiki: koncowy i srodkowy, na tlumiki z Legacy I 2,2. Wtedy osiagniesz charakterystyczny "bulgot" podobny do brzmienia silnika osmiocylindrowego, a do tego niewielki wzrost mocy, w granicach kilku procent. Koncowy tlumik Legacy I 2,2 ma podwoujna koncowke wydechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 12 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 A jakie mniej więcej są koszty tych części?Orientujesz się może? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Legacy96, o, to ciekawa sprawa co piszesz Tylny tłumik nie będzie wymagał przróbek końcówek by zmieścił sie w miejscu pojedynczej rury? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 12 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Alfinta, czy mam rozumieć, że ten układ wydechowy w 2.2 w I Legacy ma podwójną rurę, czyli przez całe podwozie idą dwie rurki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 raju, nie, ma taką dwururkę (flintę ? ) jak WRX'y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Legacy96, o, to ciekawa sprawa co piszesz Tylny tłumik nie będzie wymagał przróbek końcówek by zmieścił sie w miejscu pojedynczej rury? Nie wiem jak jest w rzeczywistosci, ale wedlug rysunkow nawet uchwyty pasuja 1:1, gdyby moj wydech padl to napewno zalozylbym ten z dwoma wylotami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Legacy96, to jak ktoś się dorobi takiego tłumika to dajdzie znać, nawet samgo backboxa Jestem ciekaw efektów i dla ładnego dźwięku zmienić wydech Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Kolega ostatnio założył, 6-cio centymetrową, kainerową rurę do Legacy III 2.5. Chodzi baaardzo podobnie, do carfitowej Imprezy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 12 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 niestety nie słyszałem carfitowej imprezy :roll: może ma ktoś jakiegoś łejwa do odsłuchu ?? raju, nie, ma taką dwururkę (flintę ? ) jak WRX'y. myslałem, żę przez całe podwozie idzie podwójny układ, a dwururka z tyłu...hmmm oby pucha dawała oczekiwane efekty dzwiękowe, końcówkę zawsze się przerobi. Jak już wspomniałem zeleży mi również na mocy...ciężka sprawa widzę.. :roll: ciekawe, że kolega Azrael nie ma nic do powiedzenia w tym temacie a może jest nieobecny <żarcik> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Kolega ostatnio założył, 6-cio centymetrową, kainerową rurę do Legacy III 2.5. Chodzi baaardzo podobnie, do carfitowej Imprezy . Owoc, a czy to Legacy III jest może zielone i w sedanie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Kolega ostatnio założył, 6-cio centymetrową, kainerową rurę do Legacy III 2.5. Chodzi baaardzo podobnie, do carfitowej Imprezy . Owoc, a czy to Legacy III jest może zielone i w sedanie ? Dokładnie, czemu pytasz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Bo wczoraj, czy przedwczoraj widziałem go kilkakrotnie na mieście i faktycznie ładnie gadał 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 12 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 chętnie bym posłuchał tego legasa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Co to jest kainerowa rura? Wolny wydech? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goldenarts Opublikowano 13 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 aflinta, być może będę miał wydech z tego Legaca, ao którym rozmawialiśmy na GG.. .. o ile dobrze zauważyłem leżąc na trawie, to ma większą średnicę przelotu niż nasze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 13 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 ciekawe, że kolega Azrael nie ma nic do powiedzenia w tym temacie a może jest nieobecny <żarcik> Nie iwem za wiele o wydechach w układach autach wolnossących i boje się przy tymdłubac. Do jednego wolnego ssaka do którego kupowałem nieseryjny wydech kupiłem kompletnego Supersprinta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 13 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 goldenarts, no to fajnie było by to usłyszeć Jeżeli nie będzie za głośne, to.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 13 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 Co to jest kainerowa rura? Wolny wydech? Tak, został tylko katalizator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 13 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 A tylny tłumik też ma? Czyli operacja sprowadzała by się do wycięcia przelotówki za drugim katalizatorem i wspawanid o ostatniego tłumika rury o większej średnicy. Jak z głośnością takiego auta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 13 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 Tylnego tłumika brak. Głośny jest bardzo szczególnie na obciążeniu. Szczerze mówiąc, to dla mnie zbyt głośny. Za to mniej pali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 13 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2006 owoc666, wolę więcej wydać na paliwo niż zbierać na aparat słuchowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 15 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 no bez tylnego tłumika to lipa...musi być wtedy głośno..gdybym jeździł sam...to wtedy miałbym GTka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 15 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2006 świeżo po całkowitej wymianie rury spieszę z dobrymi radami (Wujek Dobra Rada)! 8) ad 1) raczej nie uwolnisz chyba, że dedykowanym układem robionym pod względem uwalniania gangów ad 2) w tej chwili auto zbiera mi się od 1500 RPM; przed wymianą rury zbierało się dopiero od 2000 RPM. pali już też troszkę mniej. ad 3) zależy jaki końcowy tłumik sobie sprawisz - głównie od tego zależy głośność. ad 4) nam wyszło 1300PLN za graty i robotę. jedna ważna sprawa jeśli robisz wydech u rzemieślnika - koniecznie zobacz gdzie masz środkowy tłumik i powiedz, żeby nowy wspawali w to samo miejsce. ten środkowy jest głównie po to, żeby łamać falę rezonansu na rurze wydechowej, więc lepiej nie być w tej materii mądrzejszym od inżynierów. a co do sportowości mojego wydechu - z przekroju 45mm od kata do środkowego tłuma i dalej do końca 50mm zrobiliśmy rurę od kata (tzn. "kata" ) do końca o przekroju 55mm w warsztacie wydechowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 16 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2006 Przyciągnę go na spot - to wtedy sobie porównacie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi