Skocz do zawartości

Sportowy układ wydechowy do Legacy MY96


raju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jestem przeszczęśliwym posiadaczem Legacy 2.2 z 96 roku. Powiększa mi się rodzina, a nie stać mnie jeszcze na GTka, stąd kombi w Legasie. Auto jest super, stosunkowo dynamiczne, świetnie klei zakręty ale...no właśnie...brakuje mi tego bulgotu. I teraz pytanie do Was, drodzy koledzy:

1)Czy w tym modelu osiągnę oczekiwany efekt, uwolnię gang boxera?

2)Czy osiągnę przyrost mocy, ewentualnie poprawę osiągów?

3)Czy dzieciaki w środku wytrzymają?

4)Jaki może być koszt?

Liczę na pomoc, może któryś z Was ma sportowy wydech w takim Legasie :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniales zadac najwazniejsze pytanie: czy istnieje sportowy wydech do tego modelu ?

Ja osobiscie radzilbym wymienic tlumiki: koncowy i srodkowy, na tlumiki z Legacy I 2,2. Wtedy osiagniesz charakterystyczny "bulgot" podobny do brzmienia silnika osmiocylindrowego, a do tego niewielki wzrost mocy, w granicach kilku procent. Koncowy tlumik Legacy I 2,2 ma podwoujna koncowke wydechu :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alfinta, czy mam rozumieć, że ten układ wydechowy w 2.2 w I Legacy ma podwójną rurę, czyli przez całe podwozie idą dwie rurki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy96, o, to ciekawa sprawa co piszesz :) Tylny tłumik nie będzie wymagał przróbek końcówek by zmieścił sie w miejscu pojedynczej rury?

 

Nie wiem jak jest w rzeczywistosci, ale wedlug rysunkow nawet uchwyty pasuja 1:1, gdyby moj wydech padl to napewno zalozylbym ten z dwoma wylotami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie słyszałem carfitowej imprezy :roll: może ma ktoś jakiegoś łejwa do odsłuchu :D??

raju, nie, ma taką dwururkę (flintę ? ) jak WRX'y.

myslałem, żę przez całe podwozie idzie podwójny układ, a dwururka z tyłu...hmmm oby pucha dawała oczekiwane efekty dzwiękowe, końcówkę zawsze się przerobi. Jak już wspomniałem zeleży mi również na mocy...ciężka sprawa widzę.. :roll:

ciekawe, że kolega Azrael nie ma nic do powiedzenia w tym temacie :P a może jest nieobecny <żarcik> :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe, że kolega Azrael nie ma nic do powiedzenia w tym temacie :P a może jest nieobecny <żarcik> :lol:

 

Nie iwem za wiele o wydechach w układach autach wolnossących i boje się przy tymdłubac. Do jednego wolnego ssaka do którego kupowałem nieseryjny wydech kupiłem kompletnego Supersprinta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świeżo po całkowitej wymianie rury spieszę z dobrymi radami (Wujek Dobra Rada)! 8)

 

ad 1) raczej nie uwolnisz chyba, że dedykowanym układem robionym pod względem uwalniania gangów :)

ad 2) w tej chwili auto zbiera mi się od 1500 RPM; przed wymianą rury zbierało się dopiero od 2000 RPM. pali już też troszkę mniej.

ad 3) zależy jaki końcowy tłumik sobie sprawisz - głównie od tego zależy głośność.

ad 4) nam wyszło 1300PLN za graty i robotę.

 

jedna ważna sprawa jeśli robisz wydech u rzemieślnika - koniecznie zobacz gdzie masz środkowy tłumik i powiedz, żeby nowy wspawali w to samo miejsce. ten środkowy jest głównie po to, żeby łamać falę rezonansu na rurze wydechowej, więc lepiej nie być w tej materii mądrzejszym od inżynierów.

a co do sportowości mojego wydechu - z przekroju 45mm od kata do środkowego tłuma i dalej do końca 50mm zrobiliśmy rurę od kata (tzn. "kata" ;)) do końca o przekroju 55mm w warsztacie wydechowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...