tomekg Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 no to chyba po tej dyskusji o mankamentach Gt i Sti dlaczego przesiadłem się na evo :wink: zresztą nie tylko ja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalis Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 ale faktem jest ze w seryjnym sti 2.0 zycie w dolnym zakresie obrotow nie istnieje. przez kilka tygodni jezdzilem na zmiane sti 2.0, gt 98, legacy turbo oraz legacy 2.0 i smiem twierdzic ze jak chodzi o sam dol,to to ostatnie idzie lepiej niz sti (przez chwile, ale zawsze ). jak chodzi o subiektywne odczucia, to zdecydowanie gt98 (seria) lub poprawiony antyk turbo jest duzo przyjemniejszym rozwiazaniem do jazdy po miescie (korki, wyprzedzanie przy malych predkosciach itd) niz topowy model 2.0 :| . Oczywiscie, ze tak, ale przede wszystkim ze wzgledu na dziury na ulicach polskich miast. Zgodze sie tez, ze lag w STi jest bardziej zauwazalny niz w GT/WRX (o Legacy nie jestem w stanie sie wypowiedziec). Jednak wg. mnie te roznice sa minimalne i tekst o "objechaniu STi dookola" conajmniej glupi, bo nie ma problemu, zeby moj STi w ciagu sekundy wkrecil sie na obroty pozwalajace wyprzedzic 99% samochodow jezdzacych po naszych ulicach. Pod tym wzgledem sprawuje sie nawet lepiej niz WRX. Generalnie samochody z klasycznym turbo nie sa "idealne" do jazdy po miescie - nie po to zostaly zbudowane. Proponuje Melexa - silniki elektryczne dysponuja duzym momentem obrotowym prawie natychmiast, a na gorsza pogode tramwaj ;-) Pozdrawiam, Michalis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalis Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 no to chyba po tej dyskusji o mankamentach Gt i Sti dlaczego przesiadłem się na evo :wink: zresztą nie tylko ja ...bo EVO to nie ma laga. Akurat! Ja wiem, ze wlasciciele EVO uwazaja, ze ten samochod rwie asfalt od przekrecenia kluczyka w stacyjce ;-) Pozdrawiam, Michalis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ogs Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 Michalis, nowa IX poszla bardzo do przodu w tym temacie... moze ktos bardziej od strony technicznej napisze co to za cudo siedzi w IX ewolucji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 Jednak wg. mnie te roznice sa minimalne i tekst o "objechaniu STi dookola" conajmniej glupi juz napisalem, jak nalezy go rozumiec :? . wiadomo, ze i autem ktore kreci sie dopiero od 6tys obr mozna szybko ruszyc. w codziennej jedzie, z kazdych swiatel jest to jednak troche bez sensu... komfortowo jest lekko ruszyc, pozniej troche dolozyc i poczuc odrazu reakcje, a nie czekac az obroty wzrosna o 2-3 tysiace. czasem jestem leniwy :wink: . jak dla mnie "problem" wyczerpany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekg Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 bo EVO to nie ma laga. Akurat! Ja wiem, ze wlasciciele EVO uwazaja, ze ten samochod rwie asfalt od przekrecenia kluczyka w stacyjce Michalis , moje ma laga , ale nie o tym pisałem ale o całokształcie , poza tym ja piszę o tym co ja czuję a nie o co mi opowiadają właściciele evo, poza tym przed evo jeżdziłem sti więc porównanie mam , w odróżnieniu od Ciebie :wink: Michalis, nowa IX poszla bardzo do przodu w tym temacie... moze ktos bardziej od strony technicznej napisze co to za cudo siedzi w IX ewolucji... _________________ nowa IX( wiem jeżdziłem nią trochę ) jest bardzo elastyczna od dółu , a to za sprawą zminennych faz rozrządu, i ddatkowo nowego klektora i rzeczywiście od ok 2000 turbo zaczyna pompować i auto zaczyna jechać, dodam tylko że w moim zaczyna pompować od ok 3000 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 Michalis, nowa IX poszla bardzo do przodu w tym temacie... moze ktos bardziej od strony technicznej napisze co to za cudo siedzi w IX ewolucji... MIVEC - system zmiennych faz rozrządu Mtsubishi. No i bardzo nowoczesne turbo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekSubru Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 Panowie - rozwiązanie problemu turbo lag'a jest już blisko. Porszche w najnowższym modelu Turbo będzie montować dwie turbiny z kierownicami powietrza które zmieniają kat łąpatek w zależności od prędkości obrotowej silnika. Rozwiazanie znane i stosowane w nowoczesnych dieslach ale jak wiemy temperatura spalin w benzynowcach jest wyższa niż dieslach. Porsche z KKK znalazło na to sposób. Teraz trzeba poczekać na Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciekSubru Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 A jak ktoś jest niecierpliwy to Blitz opracowało kit bi-turbo do Imprezy z dwoma małymi turbinami, które załączają sie dużo wcześniej. Cena też jest podobno biturbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 Michalis, tak z innej beczki: Petter Solberg Edition II? Uoddafak? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC fan Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 Than_Junior, jak to co. Np. w Szwecji była taka wersja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 11 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2006 Than_Junior, Michalis zdaje się kupił auto od Subaru Nordic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 A jak ktoś jest niecierpliwy to Blitz opracowało kit bi-turbo do Imprezy z dwoma małymi turbinami, które załączają sie dużo wcześniej. Cena też jest podobno biturbo Nic o takim nie słyszałem. Poza tym biturbo w subaru jest dosyć trudno sterowalne. I raczej ma wątpliwy sens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 I raczej ma wątpliwy sens. Dwie malutkie turbiny blisko głowic ... ale dwa gary na turbo to torchę mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Ale Lagacy biturbo przecież był Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Był, ale jak wiemy się zmył. A tych z pojedynczym turbo jakoś sporo więcej było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 12 Maja 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 marcin@klubsubaru.pl, tych bez turbo jeszcze więcej, niestety Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 poprzedni Blitzen mial biturbo, a aktualny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Ta Impreza STi twin turbo Blitz'a to był demo-car na zeszłoroczne targi w Tokyo i SEMA. Z tego co wiem Blitz nie wprowadził tego kitu do sprzedaży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalis Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 poza tym przed evo jeżdziłem sti więc porównanie mam , w odróżnieniu od Ciebie :wink: A skad wiesz? Zreszta nie mam zamiaru sie przegadywac. Bo juz dawno wyroslem z wojen typu EVO vs. STi. Lubie oba samochody, ale Subaru bardziej bo ma fajny dzwiek, jest milej wykonczone w srodku i ma okienko z bagaznika, w ktore moge wlozyc snowboard jak jade w gory ;-) Moj zart odnosil sie do opowiesci wlascicieli EVO, ze ten samochod "ciagnie od samego dolu". A tak na serio, z moich doswiadczen wynika, ze kierowca objezdzony z oboma samochodami jest w stanie robic prawie identyczne czasy oboma samochodami (w serii). Jezeli mialbym wskazac roznice, to EVO (VIII) jest troche wolniejsze na sniegu (od STi 2.0 z DCCD-A), ale troche szybsze na asfalcie. Jednak roznice to okolo +/- 2 s na probach ok. 3 min mierzone z reki, wiec tak naprawde pomijalne. Zakladajac jednak, ze EVO jest szybsze na torze (bo tak wskazuje wiekszosc testow robionych przez dziennikarzy) to zyskuje tu przede wszystkim nie na silniku i napedzie, ale na mniejszym/szybszym przelozeniu kierownicy i mniejszym skoku zawieszenia. Jest tez mniej podsterowne niz Subarak, ale dzieki DCCD to juz nie jest duzy problem w STi. Tylko, ze wiekszosc testow (wszystkie, ktore widzialem) wykonywanych jest w trybie Auto, a to raczej nie faworyzuje Subaraka. Nie jezdzilem jeszcze STi 2.5, ale od kolegow slyszalem, ze jest jeszcze lepszy niz moj 2.0 DCCD-A. Nie jezdzilem tez IX, wiec nie mam porownania, jak to wyglada biorac pod uwage te same generacje. Pozdrawiam, Michalis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michalis Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Than_Junior, Michalis zdaje się kupił auto od Subaru Nordic Zgadza sie. To wersja skandynawska - ma np. pogrzewane siedzenia i nie ma radia 2DIN. Pozdrawiam, Michalis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Historia podana tutaj zdaje się powtarzać w wielu miejscach w internecie: http://www.klubsubaru.pl/historia.asp Kuba, nie rozsmieszaj mnie, to ma byc wiarygodne zrodlo informacji? Troche mozna poczytac np tu: http://www.sidc.co.uk/faq.htm pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 Nie jezdzilem jeszcze STi 2.5 Okazja przejechania się jest bliższa, niż myślisz 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shodan Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 I ja, I ja !! Mnie wez !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 12 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2006 I ja, I ja !! Mnie wez !! Ciebie już nie. No chyba, że wcześniej zamówię komplet części karoseryjnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi