Jump to content

GT vs. STI


aflinta
 Share

Recommended Posts

Mnie by tam nawet dramat z GT wystarczył ;) Byle buda była co mam. Oczywiście biturbo też bym nie wzgardził. Zresztą słyszałem ostatnio, że gdzieś po Krakowie jeździ przełożony Legacy II biturbo z RHD na LHD. Ciekawe jak to robili by wszystko zmieścić :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

aflinta, to na co bart1000 tak krecil nosem, to reakcja (albo raczej jej brak...)

seryjnego sti 2.0 w dolnym zakresie obrotow. gt'kiem bez jakichkolwiek modyfikacji

objezdzasz w/w 2 ray w kolo, zanim zacznie sie cos dziac :wink:

do codziennej jazdy, jest to strasznie wnerwiajace: nic...nic...nic...boooom :lol:

Link to comment
Share on other sites

aflinta, to na co bart1000 tak krecil nosem, to reakcja (albo raczej jej brak...)

seryjnego sti 2.0 w dolnym zakresie obrotow. gt'kiem bez jakichkolwiek modyfikacji

objezdzasz w/w 2 ray w kolo, zanim zacznie sie cos dziac :wink:

 

Abt, rozumiem, ze zartujesz? GT nijak sie ma do STi 2.0, jest przepasc pod kazdym wzgledem.

Moze na sniegu GT ma szanse zawalczyc, jak jest odelzone i ma troche mniejsze kolka.

Poza tym przepasc :twisted:

Link to comment
Share on other sites

aflinta, to na co bart1000 tak krecil nosem, to reakcja (albo raczej jej brak...)

seryjnego sti 2.0 w dolnym zakresie obrotow. gt'kiem bez jakichkolwiek modyfikacji

objezdzasz w/w 2 ray w kolo, zanim zacznie sie cos dziac :wink:

 

Abt, rozumiem, ze zartujesz? GT nijak sie ma do STi 2.0, jest przepasc pod kazdym wzgledem.

Moze na sniegu GT ma szanse zawalczyc, jak jest odelzone i ma troche mniejsze kolka.

Poza tym przepasc :twisted:

 

Zgadzam sie z Shodanem. Mam male doswiadczenia z GT, ale jezdzilem kilka lat WRXem, a teraz mam STi i to dramatycznie rozne samochody. Nawet na sniegu STi prowadzi sie o wiele precyzyjniej, lepiej przyspiesza i hamuje. Na suchym, to nawet nie ma o czym gadac - GT i WRXy to zabawki. To, ze sa koledzy z GT (bo sa), ktorzy na sniegu robia porownywalne czasy jak STi i EVO, to tylko swiadczy, ze sa swietnymi kierowcami i ze maja dobrze przygotowane samochody.

 

Natomiast na sniegu bardzo liczy sie waga, po prostu bezwladnosc samochodu na sliskim bardzo przeszkadza. Szczegolnie na kretych probach i dlatego np. Justy w takich warunkach robi lepsze czasy od STi. Jednak wystarczy, ze proba jest troche mniej kreta (luki sa rzadziej i szybsze) i bardziej przyczepna i juz te roznice sie niweluja.

 

Pozdrawiam,

 

Michalis

Link to comment
Share on other sites

Azrael, z tego co pamietam (dosyc mgliscie, bo GT mialem jakies 7 lat temu), to w GT byl rowniez paskudny lag na seryjnym wydechu. Chyba nawet gorszy, niz w STi, bo generalnie ten samochod byl slaby, te 218 kucykow byly jakies cherlawe :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

shodan, Ty miałeś chyba 98? W 99 jest ogromna zmiana w silniku (większy stopień sprężania m.in.) - zupełnie inna reakcja na gaz. Seryjny wydech rzeczywiście straszliwie powiększa laga, jestem zdziwiony że aż tak.

Link to comment
Share on other sites

shodan, Ty miałeś chyba 98? W 99 jest ogromna zmiana w silniku (większy stopień sprężania m.in.) - zupełnie inna reakcja na gaz.

 

No co ty. To jest ten sam silnik.

Poprzedni byl 96-97 z mniejszym IC i turbinka z A-grupowym kominem.

98 i 99 jezdzily tak samo. Tylko 99 troche lepiej hamowalo.

Link to comment
Share on other sites

Rok 1999 ujrzał Imprezę z silnikiem "Phase 2". Plotki, jakie chodziły na jego temat sugerowały, że "2" bierze się od ilości sprężarek. Tak się jednak nie stało, i Impreza nadal ma jedną sprężarkę. Zasmuceni zostali pocieszeni kosmetycznym wzrostem mocy do oficjalnych 218KM. Znów zmieniono zawór zwrotny turbiny. Zmodyfikowano głowicę i skrzynię biegów, aby uniknąć problemów z drugim biegiem, jakie nadarzały się niektórym użytkownikom.
Link to comment
Share on other sites

aflinta, to na co bart1000 tak krecil nosem, to reakcja (albo raczej jej brak...)

seryjnego sti 2.0 w dolnym zakresie obrotow. gt'kiem bez jakichkolwiek modyfikacji

objezdzasz w/w 2 ray w kolo, zanim zacznie sie cos dziac :wink:

 

Abt, rozumiem, ze zartujesz? GT nijak sie ma do STi 2.0, jest przepasc pod kazdym wzgledem.

Moze na sniegu GT ma szanse zawalczyc, jak jest odelzone i ma troche mniejsze kolka.

Poza tym przepasc :twisted:

 

nie ma przepasci pod kazdym wgledem. objechanie w kolko 2 razy, naturalnie trzeba traktowac z przymrozeniem oka,

ale faktem jest ze w seryjnym sti 2.0 zycie w dolnym zakresie obrotow nie istnieje.

przez kilka tygodni jezdzilem na zmiane sti 2.0, gt 98, legacy turbo oraz legacy 2.0 i smiem twierdzic ze jak chodzi o sam dol,

to to ostatnie idzie lepiej niz sti (przez chwile, ale zawsze :lol: ).

jak chodzi o subiektywne odczucia, to zdecydowanie gt98 (seria) lub poprawiony antyk turbo jest duzo przyjemniejszym

rozwiazaniem do jazdy po miescie (korki, wyprzedzanie przy malych predkosciach itd) niz topowy model 2.0 :| .

sytuacja jest oczywscie inna, jak trzyma sie caly czas wyzsze obroty lub poprawi to i owo.

skrecania, hamowania, wagi, wygladu, komfortu oraz ceny w/w porownywac nie ma sensu.

Link to comment
Share on other sites

Rok 1999 ujrzał Imprezę z silnikiem "Phase 2". Plotki, jakie chodziły na jego temat sugerowały, że "2" bierze się od ilości sprężarek. Tak się jednak nie stało, i Impreza nadal ma jedną sprężarkę. Zasmuceni zostali pocieszeni kosmetycznym wzrostem mocy do oficjalnych 218KM. Znów zmieniono zawór zwrotny turbiny. Zmodyfikowano głowicę i skrzynię biegów, aby uniknąć problemów z drugim biegiem, jakie nadarzały się niektórym użytkownikom.

 

Czy to nie jest znów kwestia rok modelowy vs. rok produkcji? :roll:

Link to comment
Share on other sites

shodan, Ty miałeś chyba 98? W 99 jest ogromna zmiana w silniku (większy stopień sprężania m.in.) - zupełnie inna reakcja na gaz.

 

No co ty. To jest ten sam silnik.

Poprzedni byl 96-97 z mniejszym IC i turbinka z A-grupowym kominem.

98 i 99 jezdzily tak samo. Tylko 99 troche lepiej hamowalo.

 

Raczej nie ten sam silnik... m.in inny blok, inne glowice

 

93-96r mialy komin na turbinie i ukosny IC, potem byla zmiana modelu 97-98r z prostym IC i centralna cewka, potem 99-00 zmiany kosmetyczne i inna skrzynia+dyfer.To tak w skrocie

Link to comment
Share on other sites

komancz, mowie ogolnie, nie o tym, ze roznily sie troche glowice, pierscienie, panewki, itd bo zmiany kosmetyczny byly co roku, nie tylko w silniku, ale tez ECU.

Ale generalnie w cyklu zycia GT byly 3 jednostki napedowe.

 

pozdr!

Link to comment
Share on other sites

Azrael, ile wg ciebie bylo wersji silnikow montowanych w imprezie w latach 94-00 ?

Wg mnie trzy: 208, 211 i 218 hp

Od konca 1997 do konca produkcji w 2000 jest ten sam silnik.

 

 

208? A to kiedy? Ja zawsze byłem przekonany że był pierwszy silnik, potem "przejściówka" 1997-1998 i nowy model w 1999, który potem poszedł do WRXa ze zmienioną elektroniką.

Link to comment
Share on other sites

208? A to kiedy?

 

Lata 94-96. Taka 208 konna impreze ma np. Kuba Sztejnert (95 rocznik).

 

Dziwne, ja mam 95r i mam 211, wszystkie manulaem ktore mam mowia tylko o 211KM od 93r...

Link to comment
Share on other sites

komancz, faktycznie dziwne. Teraz przegladam jakies stare zrodla w kompie i w ogole nie widze wersji 211 hp. Tylko 208 do 1997, a dopiero potem 218. Moze jeszcze wygrzebie cos sensownego.

Link to comment
Share on other sites

Pewnie i tak wiesz lepiej, wiec dyskusja znowu nie ma sensu :roll:

Tym bardziej, ze ciezko jest znalezc dane producenta, a zrodla w internecie podaja rozne dane i ciezko na nich polegac.

Wylogowuje sie z tej dyskusji.

Link to comment
Share on other sites

Pewnie i tak wiesz lepiej, wiec dyskusja znowu nie ma sensu :roll:

Tym bardziej, ze ciezko jest znalezc dane producenta, a zrodla w internecie podaja rozne dane i ciezko na nich polegac.

Wylogowuje sie z tej dyskusji.

 

shodan przupuszczam ze chodzi raczej o roznice w przeliczniku KM/PS/HP i stad te rozbieznosci w dostepnych zrodlach...

Link to comment
Share on other sites

Pewnie i tak wiesz lepiej, wiec dyskusja znowu nie ma sensu

 

Szczerze mnie zainteresowałeś tym 208 bo w życiu takiej liczby w kontekście GTeka nie słyszałem. Dlatego jestem ciekaw skąd taka wiedza. Skoro źródła podają różne dane to które mówi o tych 208?

 

Historia podana tutaj zdaje się powtarzać w wielu miejscach w internecie:

 

http://www.klubsubaru.pl/historia.asp

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...