AdaSch Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 dla ciekawych lałem castrola To co się wydarzyło jest oczywiste, przynajmniej dla mnie hehehehehehehehehehehhehehehehehehehehehehhehehehehehehehehehehhehehehehehehehehehehhehehehehehehehehehehhehehehehehehehehehehhehehehehehehehehehehheheheheheheheheheheh hehehehehehehehehehehhehehehehehehehehehehheheheheheheheheheheh hehehehehehehehehehehheheheheheheheheheheh hehehehehehehehehehehheheheheheheheheheheh hehehehehehehehehehehhehehehehehehehehehehheheheheheheheheheheh i po co ja się zylion razy uzewnętrzniam aby tego nie lać? Admini! pls dajcie mi MUTE! bo znowu się rozpiszę pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Outback Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 (edytowane) Obok opinii Kolegi Knurek naszły mnie jeszcze dwie refleksje: 1. Imprezke dieselka kupiłem przy przebiegu 75 tysięcy mam 81 Nie sądzisz, że zakup samochodu z drugiej ręki i raptem 6000 km. własych doświadczeń to jednak stanowczo za mało aby wystawiać aż tak kategoryczną i autorytatywną w brzmieniu ocenę, jakoby: Ehh wybralem tą marke ponoć ze względu na nieawaryjność z tego co wynika jest calkowicie na odwrót subaraki psują sie strasznie.... ??Izi Kolego, izi ... . 2. coś od czasu do czasu przytyka go na niższych obrotach jakby turbodziura istniała do 2700 obrotów raz tak jest raz nie... Zatem propnuję żebyś koniecznie sięgnął po instrukcję obsługi auta i ściśle stosując się do zawartych w niej zapisów spowodował chociaż raz optymalne warunki do całkowitego wypalenia DPF (nie serwisowego, tylko aktywnego podczas jazdy). Pamiętaj jednak, żeby ściśle przestrzegać instrukcji, bo w przeciwnym razie procedura wcale się nie uaktywni lub zostanie przerwana, przez co "nawracająca turbodziura" nigdy nie "zniknie". O to właśnie chodzi, że ilekroć odczuwasz zauważalny spadek mocy jest to jasny przekaz, że dopalanie DPF akurat trwa i żeby go nie przerywać należy delikatnie utrzymywać stały zakres prędkości obrotowej silnika w przedziale 2 - 2.5 tyś. obr/min, a nie próbować odzyskać "utraconą moc", bo każde silniejsze depnięcie w pedał gazu przerywa regenerację DPF. Gwarantuję ci na 100,2%, że jeśli dopalanie sadzy zakończy się pełnym sukcesem, to następną turbodziurę poczujesz w odległym czasie lub prawie nigdy, jeśli tylko powstaną odopiwednie warunki w trasie i nawet nie zauważysz, że filtr się regenerował. Uprzedzając ewentualne pytanie dlaczego w Audi tak tego nie odczuwasz odpowiedź jest banalnie prosta - poprostu 8 cylindrów robi swoje ii tak niedużego ubytku mocy nie masz szans zauważyć. Silniki 4-cylndrowe są pod tym względem bardziej czułe, nie tylko w Subaru. To chyba wszystko. P. Edytowane 19 Maja 2013 przez Outback Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 kilka ciekawych wypowiedzi w tym wątku skłoniło mnie do wstawienia tutaj pytania. Czy to paranoja czy faktycznie coś się dzieje. Czy taki dźwięk dyszla jest normalny??? Może porównanie dźwięku rożnych SBD pozwoli uspokoic lub wyostrzyc uwage uzyszkodnikow. Wstawcie dzwiek swoich silnikow i bedziemy mogli sobie pogadac co jest zlem a co jest TTTM. http://www.youtube.com/watch?v=bof3g7YgaBE dodam ze pacjent ma 125kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brylu2 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Dałeś filmik jako prywatny nie da się go obejrzeć. ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 już poprawione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 a to zimny silnik czy rozgrzany? jak dla mnie to coś delikatnie klepie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 @Dzioba raczej dziwnie Wieczorkiem nagram swojego zimnego dla porównania 62tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Dzioba, to jest Lublin czy tarpan ? Bo nie obejrzałem filmu do końca a po dźwięku nie jestem pewien ? Klekocze jak stara ..... . Z tego co pamietam to u siostrzyczki chodzi zdecydowanie lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 @dzioba kiedy czyściłeś wtryskiwacze? Kiedy się ostatnio kalibrował? Zjawisko nie minęło po tankowaniu? Jak dla mnie, głównie wtryskiwacze słychać. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Wtryskiwacze klepią swoja droga, bo ten dzwiek jest znany wszystkim subodyszlom. Bylem umówiony na płukanie ale nie udalo mi sie pojechac do do Polski. Chodzi mi bardziej o to basowe klepanie. Albo leje jeden wtrysk (na to wskazuje czestotliwosc) albo dwu-masa sie tlucze. Mam nadziej ze to nie układ korbowy albo jakas zmora panewka. Po 150km panawka by wybuchla Nic sie nie grzeje (sprawdzalem z OBD) nic wiecej nie pali. Olej jest. Juto jade zmienic olej aby zobaczyc czy cos nie wyplynie. Niestety tutejsze ASO nie sa referencja w dziedzinie aby oreslic co to jest. Jezdzilem dzisiaj i zrobilem jakies 150km. Nic nie wybuchło. @@beben, mój tez chodził lepiej a to zimny silnik czy rozgrzany? Jakies 70°C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 (edytowane) @Dzioba dzisiaj mi Youtube szwankuje, więc chyba jutro mi się uda cosik wrzucić, bo już mam nagranie, ale tak na moje ucho to u mnie troszkę podobnie Edytowane 21 Maja 2013 przez bukmacerek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 @, dzięki, może coś da się porównać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Chodzi mi bardziej o to basowe klepanie. 'Basowe klepanie' - piszesz o takim pohukiwaniu gdzieś w okolicach przodu silnika, ok. 2 razy / sekundę na biegu jałowym? Miałem takie coś kilka razy i mijało po kalibracji. Jeśli nie wlewałeś jeszcze żadnych dodatków do paliwa, proponuję abyś zaczął. Nie spodziewaj się efektów wcześniej niż po wypaleniu 2-3 baków. Wtedy obstawiam, że problemy znikną lub przynajmniej zaczną znikać. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Outback Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Dzioba, jak dla mnie dźwięki płynące z Twojego filmiku faktycznie nie są zbyt fajne ale ja generalnie nie należę do fanów diagnostyki prowadzonej via youtube ... . Ponadto wydaje mi się, że stojąc przy lewym błotniku nagrałeś tylko "pół silnika", co może potęgować negatywne wrażenia akustyczne. Myslę, że telefon - jesli już - powinineś przyłożyć centralnie do atrapy (lub kratki zderzaka), a jeszcze lepiej otworzyć maskę i nagrywać "gdzieś tak " z poziomu intercoolera. Ale (moim zdaniem) i tak ... wciąż będzie to zwykła "zabawa" ... i raczej nic bardziej wartościowego. Myślę, że skoro istnieją obawy, powinieneś zwrócić się do kumatego mechanika o osłuchanie silniczka "w realu", bo jakość dźwiękowa przedstawionego materiału raczej wyklucza postawienie diagnozy, choćby tylko zbliżonej do rzeczywitości. Cokolwiek by nie powiedzieć - akurat postukiwania panewek - nawet gdy zwiększałeś obroty - ja tam nie "zauważyłem" i zdecydowanie bliżej mi do opinii Kolegi Knurek ... ale i tak ... najlepiej niech ktoś doświadczony posłucha tego w realu ... . Nie wiem czy "w realu" będzie lepiej albo gorzej -- ale na pewno zdecydowanie bliżej prawdy. Pozdrawiam. Piotr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 No to dzisiaj już pogodziliśmy się z Youtube Silni zimny w garażu więc może być jakiś pogłos. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 @, u ciebie nie slysze tego basowego klepania, które mnie przejęło w moim. Niestety nie mam kumetego mechanika od subaru tutaj na miejscu. Kolega mechanik, który robi raczej wszystkie auta (sam jezdzi gietekieme) wykluczym panewki i raczej układ korbowy zarówno. Może być uszkodzony wtrysk albo tlucze sie dwumasa. Dwumasa byla zmieniona 35kkm temu. Moja pieknosc jezdzila autam przez 2 miesiece i moze nie doczniam kobiecej "delikatnosci" Nie mial wczoraj wolnego podnosnika aby osluchac sprzeglo. Dzisiaj w południe podjade zmienic olej i osluchacmy listewka od spodu. Ten stukot jakby roznosi się po aucie i czasem potrafi się wyciszyć. Moze sie okazac ze DPF sie tlucze o aluminiowa osłonę pod silnikiem lub jakis inny duperel. Zawsze bylem optymista i juz sie z tego nie wylecze dam znac po poludniu z rezultatow. Poprzyglądałem się co i jak z tym tłuczeniem i wyszło na dwumese. Poglądowo dźwięk nagrany od spodu po zdjęciu osłony pod silnikiem. Zastanawiam się tylko czy czekać ze zrobieniem na wyjazd do polki czy będę zmuszony zrobić u tutejszych patałachów http://www.youtube.com/watch?v=PuHK_xWo9D8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Dwumasa byla zmieniona 35kkm temu. Poprzyglądałem się co i jak z tym tłuczeniem i wyszło na dwumese. Zakładałeś OEM-owy komplet (sprzęgło + dwumasa) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Outback Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Dzioba - jesteś pierwszym użtkownikiem tego auta od nowości ?? Czy istnieje 100% pewności, że nikt nigdy omyłkowo nie zatankował "etyliny" zamiast ON ?? Pozdrawiam. Subleo - gdybyśmy stawiali zakłady - koło dwumasowe byłoby ostatnim elementem, który obstawiałbym w kontekście charakterystycznego postukiwania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pcywicki Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 coś od czasu do czasu przytyka go na niższych obrotach jakby turbodziura istniała do 2700 obrotów raz tak jest raz nie...Zatem propnuję żebyś koniecznie sięgnął po instrukcję obsługi auta i ściśle stosując się do zawartych w niej zapisów spowodował chociaż raz optymalne warunki do całkowitego wypalenia DPF (nie serwisowego, tylko aktywnego podczas jazdy). a tak z ciekawości bez dostępu do instrukcji jak doprowadzić do takiego wypalenia? pozdrawiam piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 coś od czasu do czasu przytyka go na niższych obrotach jakby turbodziura istniała do 2700 obrotów raz tak jest raz nie...Zatem propnuję żebyś koniecznie sięgnął po instrukcję obsługi auta i ściśle stosując się do zawartych w niej zapisów spowodował chociaż raz optymalne warunki do całkowitego wypalenia DPF (nie serwisowego, tylko aktywnego podczas jazdy). a tak z ciekawości bez dostępu do instrukcji jak doprowadzić do takiego wypalenia? pozdrawiam piotr W skrócie trzeba znaleźć sobie kawałek drogi gdzie się da kilkanaście minut jechać ze stała prędkością. Problem w tym, że mimo stosowania się do tego zalecania DPF może sprawiać kłopoty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Dwumasa byla zmieniona 35kkm temu. Poprzyglądałem się co i jak z tym tłuczeniem i wyszło na dwumese. Zakładałeś OEM-owy komplet (sprzęgło + dwumasa) ? tak OEM Dzioba - jesteś pierwszym użtkownikiem tego auta od nowości ?? Czy istnieje 100% pewności, że nikt nigdy omyłkowo nie zatankował "etyliny" zamiast ON ?? Pozdrawiam. Subleo - gdybyśmy stawiali zakłady - koło dwumasowe byłoby ostatnim elementem, który obstawiałbym w kontekście charakterystycznego postukiwania. mam go od nowosci; kiedys nalalem etyliny ale zorientowalem sie i nie odpaplilem auta. Zdejmowalem siedzenia aby dokladnie wyproznic zbiornik(i). tukot czasami potrafi sie wyciszyc i zmienia sie przy wciskaniu sprzegla. Na wcisnietym jest wyrazniejszy. osobiscie tez jednak nie jestem przekonany na 100% co do dwumasy. Sukianie wytryskiwaczy slychac wyraznie tak jak we wszystkich forkach na zimno. ten paskudny dwiek jest bardziej gluchy i od spodu bardziej wyrazny. Jest na filmiku moment 0:03 gdzi jakos wtryski ucichly i slychac wyraznie ren stukot. jade jutro do tutejszego ASO (trzeci w ktorym jeszcze nie bylem) moze znajdzie sie ktos kumaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Jakies 70°C a to w takim razie mi się nie podoba..bukmacerek, na zimno brzmi ok jak dla mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się