Skocz do zawartości

Co mogę sprawdzić przy zakupie za pomocą kabelka i komputera


kociou

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni

 

planuję zmianę auta, wybór padł na outbacka H6 lub XT, dysponuję kabelkiem i odpowiednim programem ale kompletnie się na tym nie znam więc proszę o radę:

- co (jakie parametry) silnika i skrzyni mogę sprawdzić, jakie powinny być ich poprawne wartości

- na co ogólnie zwrócić uwagę przy zakupie subaru z turbiną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę, że w ten sposób sprawdzisz najmniej z najważniejszych rzeczy jakie możesz i trzeba sprawdzić :-(

 

czy z turbiną czy bez to zasady są prawie takie same, szukaj niechlujnej szpachli a jak ją znajdziesz to i reszta pewnie ulep będzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie do końca

- wartość podciśnienia

- zakres pracy przepływomierza

- wypadanie zapłonów

- dane z czujnika spalania stukowego

- doładowanie

 

no tak trochę strzelam strzelam - bo nie wiem ani jakie powinny być prawidłowe wartości (zakresy) ani jak się poszczególne czujniki nazywają w obcej mowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza sprawdzeniem powyższych parametrów koniecznie odpal program LearningView i sprawdź korektę przepływomierza oraz korekty kąta wyprzedzenia zapłonu i współczynnik IAM. Duże odchyły mogą oznaczać np. padającą lub zasyfioną przepływkę, niebezpiecznie dużo spalania stukowego i ogólnie zamęczony przez to silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LearningView.jpg

Tu masz pierwszy lepszy screenshot z googla.

 

A/F Learning #1 % Stored = procentowa korekta przepływki (MAF):

korekta -5..+5% jest ok, powyżej 10 (poniżej -10) już trzeba by zadziałać coś z przepływką (wyczyścić lub podmienić - mały kłopot ogólnie).

Na powyższym przykładzie wartość 14.31 jest już trochę niepokojąca.

 

IAM = mnożnik kąta wyprzedzenia zapłonu

powinien być 16 jak w przykładzie (przy 16-bit ECU) lub 1.00 (przy 32-bit ECU)

jakakolwiek mniejsza wartość (np. 13 lub 0.78) oznaczałaby notoryczne problemy ze spalaniem stukowym, prawdopodobnie spowodowane padniętą przepływką, sondą lambda, mapą, i.t.d.

 

Fine Learning Knock Correction Table = drobna korekta kąta wypryedzenia zapłonu

jeśli IAM nie jest 16 (lub 1.00) to nawet nie ma co patrzeć. Przy zdrowym silniku (t.j IAM=16) powinny tu być prawie same zera, jak w powyższym przykładzie.

 

Ogólnie, jeśli przepływka jest brudna albo padnie sonda lambda i przez chwilę będzie trochę stuków, to jeszcze nie dramat. Naprawia się lub czyści co trzeba i silnik śmiga dalej zdrowo. Jeśli jednak zobaczysz coś takiego przy zakupie auta, to nie masz pewności, czy poprzedni właściciel nie śmigał tak od 5 lat i nie zajechał silnika dokumentnie. A pierwsza wątpliwość przy zakupie niech będzie ostatnią ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...