Jump to content

Co mogę sprawdzić przy zakupie za pomocą kabelka i komputera


kociou
 Share

Recommended Posts

Szanowni

 

planuję zmianę auta, wybór padł na outbacka H6 lub XT, dysponuję kabelkiem i odpowiednim programem ale kompletnie się na tym nie znam więc proszę o radę:

- co (jakie parametry) silnika i skrzyni mogę sprawdzić, jakie powinny być ich poprawne wartości

- na co ogólnie zwrócić uwagę przy zakupie subaru z turbiną

Link to comment
Share on other sites

myślę, że w ten sposób sprawdzisz najmniej z najważniejszych rzeczy jakie możesz i trzeba sprawdzić :-(

 

czy z turbiną czy bez to zasady są prawie takie same, szukaj niechlujnej szpachli a jak ją znajdziesz to i reszta pewnie ulep będzie

Link to comment
Share on other sites

No nie do końca

- wartość podciśnienia

- zakres pracy przepływomierza

- wypadanie zapłonów

- dane z czujnika spalania stukowego

- doładowanie

 

no tak trochę strzelam strzelam - bo nie wiem ani jakie powinny być prawidłowe wartości (zakresy) ani jak się poszczególne czujniki nazywają w obcej mowie :)

Link to comment
Share on other sites

Poza sprawdzeniem powyższych parametrów koniecznie odpal program LearningView i sprawdź korektę przepływomierza oraz korekty kąta wyprzedzenia zapłonu i współczynnik IAM. Duże odchyły mogą oznaczać np. padającą lub zasyfioną przepływkę, niebezpiecznie dużo spalania stukowego i ogólnie zamęczony przez to silnik.

Link to comment
Share on other sites

LearningView.jpg

Tu masz pierwszy lepszy screenshot z googla.

 

A/F Learning #1 % Stored = procentowa korekta przepływki (MAF):

korekta -5..+5% jest ok, powyżej 10 (poniżej -10) już trzeba by zadziałać coś z przepływką (wyczyścić lub podmienić - mały kłopot ogólnie).

Na powyższym przykładzie wartość 14.31 jest już trochę niepokojąca.

 

IAM = mnożnik kąta wyprzedzenia zapłonu

powinien być 16 jak w przykładzie (przy 16-bit ECU) lub 1.00 (przy 32-bit ECU)

jakakolwiek mniejsza wartość (np. 13 lub 0.78) oznaczałaby notoryczne problemy ze spalaniem stukowym, prawdopodobnie spowodowane padniętą przepływką, sondą lambda, mapą, i.t.d.

 

Fine Learning Knock Correction Table = drobna korekta kąta wypryedzenia zapłonu

jeśli IAM nie jest 16 (lub 1.00) to nawet nie ma co patrzeć. Przy zdrowym silniku (t.j IAM=16) powinny tu być prawie same zera, jak w powyższym przykładzie.

 

Ogólnie, jeśli przepływka jest brudna albo padnie sonda lambda i przez chwilę będzie trochę stuków, to jeszcze nie dramat. Naprawia się lub czyści co trzeba i silnik śmiga dalej zdrowo. Jeśli jednak zobaczysz coś takiego przy zakupie auta, to nie masz pewności, czy poprzedni właściciel nie śmigał tak od 5 lat i nie zajechał silnika dokumentnie. A pierwsza wątpliwość przy zakupie niech będzie ostatnią ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...