kociou Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Szanowni planuję zmianę auta, wybór padł na outbacka H6 lub XT, dysponuję kabelkiem i odpowiednim programem ale kompletnie się na tym nie znam więc proszę o radę: - co (jakie parametry) silnika i skrzyni mogę sprawdzić, jakie powinny być ich poprawne wartości - na co ogólnie zwrócić uwagę przy zakupie subaru z turbiną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sekator Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 myślę, że w ten sposób sprawdzisz najmniej z najważniejszych rzeczy jakie możesz i trzeba sprawdzić :-( czy z turbiną czy bez to zasady są prawie takie same, szukaj niechlujnej szpachli a jak ją znajdziesz to i reszta pewnie ulep będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kociou Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 No nie do końca - wartość podciśnienia - zakres pracy przepływomierza - wypadanie zapłonów - dane z czujnika spalania stukowego - doładowanie no tak trochę strzelam strzelam - bo nie wiem ani jakie powinny być prawidłowe wartości (zakresy) ani jak się poszczególne czujniki nazywają w obcej mowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chicken Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Poza sprawdzeniem powyższych parametrów koniecznie odpal program LearningView i sprawdź korektę przepływomierza oraz korekty kąta wyprzedzenia zapłonu i współczynnik IAM. Duże odchyły mogą oznaczać np. padającą lub zasyfioną przepływkę, niebezpiecznie dużo spalania stukowego i ogólnie zamęczony przez to silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kociou Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 (edytowane) A możesz mi podać jakie są prawidłowe zakresy tych parametrów? Co to jest współczynnik IAM? Edytowane 4 Kwietnia 2013 przez kociou Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chicken Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Tu masz pierwszy lepszy screenshot z googla. A/F Learning #1 % Stored = procentowa korekta przepływki (MAF): korekta -5..+5% jest ok, powyżej 10 (poniżej -10) już trzeba by zadziałać coś z przepływką (wyczyścić lub podmienić - mały kłopot ogólnie). Na powyższym przykładzie wartość 14.31 jest już trochę niepokojąca. IAM = mnożnik kąta wyprzedzenia zapłonu powinien być 16 jak w przykładzie (przy 16-bit ECU) lub 1.00 (przy 32-bit ECU) jakakolwiek mniejsza wartość (np. 13 lub 0.78) oznaczałaby notoryczne problemy ze spalaniem stukowym, prawdopodobnie spowodowane padniętą przepływką, sondą lambda, mapą, i.t.d. Fine Learning Knock Correction Table = drobna korekta kąta wypryedzenia zapłonu jeśli IAM nie jest 16 (lub 1.00) to nawet nie ma co patrzeć. Przy zdrowym silniku (t.j IAM=16) powinny tu być prawie same zera, jak w powyższym przykładzie. Ogólnie, jeśli przepływka jest brudna albo padnie sonda lambda i przez chwilę będzie trochę stuków, to jeszcze nie dramat. Naprawia się lub czyści co trzeba i silnik śmiga dalej zdrowo. Jeśli jednak zobaczysz coś takiego przy zakupie auta, to nie masz pewności, czy poprzedni właściciel nie śmigał tak od 5 lat i nie zajechał silnika dokumentnie. A pierwsza wątpliwość przy zakupie niech będzie ostatnią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się