Jump to content

Dobra rada co do amortyzatorów


kaarolekkk
 Share

Recommended Posts

Witam. Mam mały dylemat. Otóż wcześniej już pisałem jakie amorki wybrać do GT ale potrzebuje kolejnej rady. Mam zawiasy eibach pro street - s - kw i niestety jedna przednia sprężyna pękła oraz dwa przednie amorki już do wymiany. Kontaktowałem się z dystrybutorem i powiedzieli mi że wymieniając po jednej rzeczy ceny bd takie:

amortyzator za 1 szt. 1200 zł

2 sprężyny - 900 zł

2 sprężyny pomocnicze - 550 zł

a koszt całego kompletnego zawieszenia przód + tył 4500zł

No i w tym moje pytanie. Czy jest sens robić na raty i najpierw przód a po czasie tył czy zainwestować w coś tańszego i być może lepszego? Powie mi ktoś czy jest sens tak kupować po częściach i czy te zawiasy są dobre.

dzięki z góry.

Link to comment
Share on other sites

Trochę nie kumam waszego rozumowania.

Po jaką cholerę ładować 4.5 tys w zawieszenie skoro wadą subaraków a właściwie niedoskonałością jest napęd tj. skrzynia i dyfry.

Wstawiaj nowe KYB za 250 PLN/szt. i zwykłe OEM sprężyny - wyjdzie ze sprężynami z 1500 a za resztę wstawiaj helikala lub płytkę w przedni lub tylny dyfer.

Frajda z napędów jest 10x większa niż z nieodczuwalnej modyfikacji zawieszenia - będzie regulacja którą może kilka razy użyjesz na początku. Potem i tak nikt tego nie zmiania.

Kluczem jest napęd........ :)

Link to comment
Share on other sites

Też bym się nie bawił w gwinty do zwykłej jazdy po drogach, tylko kupił zestaw amorów KYB i ew. jakieś sprężyny z STI albo tuningowe. Na allegrze widziałem springi niezłym stanie po 400 zł komplet.

Link to comment
Share on other sites

A co to jest ten helikal i czemu to sluzy?

 

wygoogluj i poczytaj..........helical LSD, mechanical LSD lub plated LSD i torsen LSD.

Wszystko to zabawki dzięki którym niedoskonały napęd na 3 koła zamieni się w napęd na 4 koła ;) . Krótko mówiąc zabawki które ma Type R oraz N grupa ale do GT też pasują i można je zdobyć.

Link to comment
Share on other sites

4mamut

 

Ale czemu nagle piszesz o napędzie jak sie pyta jakie kupić amory :P

 

Poza tym, LSD nie jest problematyczne w codziennej jeździe? Nie znam sie ,jedynie pamiętam jak kumpel posiadający miate narzekał ,że lsd sie strasznie szybko "wyciera". Cokolwiek to znaczyło :huh:

Link to comment
Share on other sites

Poza tym, LSD nie jest problematyczne w codziennej jeździe?

Też tak myślałem bo stoję obecnie przed wymianą dyfra i zastanawia się czy brać open czy LSD. JD555 powiedział mi że w jego Colinie płytki są sprawne od nowości. Problem w tym że przełożenie jakie potrzebuje występowało chyba tylko w JDMach :facepalm:

Link to comment
Share on other sites

4mamut

 

Ale czemu nagle piszesz o napędzie jak sie pyta jakie kupić amory :P

 

Poza tym, LSD nie jest problematyczne w codziennej jeździe? Nie znam sie ,jedynie pamiętam jak kumpel posiadający miate narzekał ,że lsd sie strasznie szybko "wyciera". Cokolwiek to znaczyło :huh:

 

Bo już na wstępie zaproponowałem seryjne rozwiązanie. Amory kosztują 280 PLN/szt więc za 4 zmieści się w 1500 PLN.

Za zaoszczędzoną kasę można zmienić to co jest nie do końca dobre czyli napęd a nim chociażby seryjne LSD zastąpić prawdziwą szperą.

 

Problem z używanymi amorami jest taki że jak jeden padnie to kibel. Wówczas jest powrót do serii albo zakup nówki za 1000 PLN :(

 

Nie ma co poprawiać serii bo ona jest całkiem OK. Do jazdy codziennej i małego upalania seria w zupełności wystarczy.

Link to comment
Share on other sites

Zawias z s202 czyli spec-c bug eye. Super opcja, jak były nowe. Teraz nie wiesz co kupujesz. Jeżeli w dobrym stanie, to cena nie razi.

Te różowe amorki powinny mieć regulację tłumienia na dole.

czyli jak są dobre to można za tą cenę się połakomić na to

 

może ktoś kumaty poleci mi jedno z tych zawieszeń albo te co wcześniej pisałem s202 z spec c czy bc-racing http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/subaru-onderdelen/m658739403-bc-racing-schroefset-impreza.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...